Het (radio) ontvangst probleem is NIET opgelost, ook niet na vervanging van de fantoomvoedingsadaptor.
Ze hebben er een andere BP E2 in gedaan en de ontvangst daarvan was iets beter, maar nog steeds niet acceptable!
Vervolgens heeft de monteur een VDO Dayton 4200 uit de "kast" gepakt en die er even ingedaan. Resultaat: een geweldige ontvangst van alle zenders. En ook veel meer zenders te ontvangen dan met de BP.
Er gaat nu overlegd worden om de BP om te ruilen voor een VDO Dayton 4200.
Ik heb nu in ieder geval (tijdelijk) een goede ontvangst.
Moet wel zeggen dat dit probleem zeer serieus wordt genomen en ze er alles aan doen om het naar tevredenheid op te lossen.
Wordt vervolgd.
Eric.
Radio-ontvangst E2 in VW Golf type 5 zozo
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
-
- Average Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47
Eric : jammer te horen dat het ontvangst van de E2 na allerlei ingrepen je nog steeds in de steek laat.
Positief is te horen dat er verder gekeken wordt dan alleen "het werkt niet" een oplossing is dus aangeboden
Zoals je ook al vermeld stel je dat de bereidheid tot een oplossing van uit de kant van de ( dealer ?)monteur erg hoog is. Fijn om te horen
Jammer dat het niet de E2 voor je geworden is, maar een VDO dayton lijkt mij ook geen straf
Ik hoop voor je dat er een knappe deal in zit voor alle ongemak
Veel navigatie plezier
Positief is te horen dat er verder gekeken wordt dan alleen "het werkt niet" een oplossing is dus aangeboden
Zoals je ook al vermeld stel je dat de bereidheid tot een oplossing van uit de kant van de ( dealer ?)monteur erg hoog is. Fijn om te horen
Jammer dat het niet de E2 voor je geworden is, maar een VDO dayton lijkt mij ook geen straf
Ik hoop voor je dat er een knappe deal in zit voor alle ongemak
Veel navigatie plezier
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
Ben zeker tevreden over de bereidwilligheid van de dealer en de vastberadenheid van de monteur, maak je wel eens anders mee.
Op het moment zit er een gebruikte VDO 4200 in. Waar ik al heel blij mee ben, want kan nu ongestoord(!) naar dieverse zenders luisteren
Maandag a.s. wordt er met de verkoper overlegt voor een definitieve oplossing.
Hou jullie op de hoogte.
Eric.
Op het moment zit er een gebruikte VDO 4200 in. Waar ik al heel blij mee ben, want kan nu ongestoord(!) naar dieverse zenders luisteren
Maandag a.s. wordt er met de verkoper overlegt voor een definitieve oplossing.
Hou jullie op de hoogte.
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Eric,
Al met al ben ik toch wel erg verbaasd door deze ontwikkeling.
Tuurlijk, ik weet dat de 4200 een goede radio heeft, als ik het goed heb is die dezelfde als in mijn 4000 zit en da's een hele beste. Maar dat die BlauPunkt daar zóver vandaan zit, dat had ik echt nooit verwacht, en ik kan het maar nauwelijks geloven.
In het duitse blad AutoHifi stond begin jaar een vergelijktest van aantal 1-DIN Navi's en daar scoorde de E2 met 8 op een maximum van 10 punten voor de FM ontvangst bepaald goed. Vandaar m'n niet begrijpen.
Groet,
JW
Al met al ben ik toch wel erg verbaasd door deze ontwikkeling.
Tuurlijk, ik weet dat de 4200 een goede radio heeft, als ik het goed heb is die dezelfde als in mijn 4000 zit en da's een hele beste. Maar dat die BlauPunkt daar zóver vandaan zit, dat had ik echt nooit verwacht, en ik kan het maar nauwelijks geloven.
In het duitse blad AutoHifi stond begin jaar een vergelijktest van aantal 1-DIN Navi's en daar scoorde de E2 met 8 op een maximum van 10 punten voor de FM ontvangst bepaald goed. Vandaar m'n niet begrijpen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
Hallo JW,
Ben het helemaal met je eens. De Blaupunkt staat bekent om z'n zeer goeie radio kwaliteit.
De VW heeft al meerdere E2's verkocht en ingebouwd. Allen zonder problemen. Het enige verschil is nu dat ik de eerst ben die hem in de nieuwe Passat heb laten inbouwen. Het probleem lijkt in deze combinatie te zitten.
We zijn er nog niet uit wat hier nu precies de oorzaak van kan zijn.
Wellicht de combinatie achterruit antenne/antenne versterker gevoed dmv een fantoomvoeding.
Dan nog blijft het vreemd dat de VDO hier geen last van heeft.
Maar het ontvangst verschil is wel heel erg groot tussen de BP en de VDO.
Iemand van jullie nog ideeën?
Ik had liever gezien dat het met de BP goed zou gaan werken, want de geluidskwaliteit is van de BP toch een stuk hoger dan van de VDO.
Groeten,
Eric.
Ben het helemaal met je eens. De Blaupunkt staat bekent om z'n zeer goeie radio kwaliteit.
De VW heeft al meerdere E2's verkocht en ingebouwd. Allen zonder problemen. Het enige verschil is nu dat ik de eerst ben die hem in de nieuwe Passat heb laten inbouwen. Het probleem lijkt in deze combinatie te zitten.
We zijn er nog niet uit wat hier nu precies de oorzaak van kan zijn.
Wellicht de combinatie achterruit antenne/antenne versterker gevoed dmv een fantoomvoeding.
Dan nog blijft het vreemd dat de VDO hier geen last van heeft.
Maar het ontvangst verschil is wel heel erg groot tussen de BP en de VDO.
Iemand van jullie nog ideeën?
Ik had liever gezien dat het met de BP goed zou gaan werken, want de geluidskwaliteit is van de BP toch een stuk hoger dan van de VDO.
Groeten,
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Ik heb er ook geen verdere ideeen over, impedantie aanpassingen kunnen eigenlijk geen rol spelen, bij mijn weten zijn die allemaal genormeerd.vr6men schreef:Hallo JW,
Ben het helemaal met je eens. De Blaupunkt staat bekent om z'n zeer goeie radio kwaliteit.
De VW heeft al meerdere E2's verkocht en ingebouwd. Allen zonder problemen. Het enige verschil is nu dat ik de eerst ben die hem in de nieuwe Passat heb laten inbouwen. Het probleem lijkt in deze combinatie te zitten.
We zijn er nog niet uit wat hier nu precies de oorzaak van kan zijn.
Wellicht de combinatie achterruit antenne/antenne versterker gevoed dmv een fantoomvoeding.
Dan nog blijft het vreemd dat de VDO hier geen last van heeft.
Maar het ontvangst verschil is wel heel erg groot tussen de BP en de VDO.
Iemand van jullie nog ideeën?
Ik had liever gezien dat het met de BP goed zou gaan werken, want de geluidskwaliteit is van de BP toch een stuk hoger dan van de VDO.
Groeten,
Eric.
En juist een combinatie VW met Blaupunkt zou toch goed moeten werken, de MFD's van Blaupunkt zijn immers van origine voor VW ontworpen.
Dat op zich de geluidskwaliteit van de BP beter is dan die van de VDO, daar denk ik anders over. En met mij die eerder genoemde test. Daarin scoorde de VDO 4150 bij de CD-klank 16/20 en de BP E 1-2 14/20...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47
even een update die van belang kan zijn voor andere VW + e2 gebruikers
afgelopen dinsdag zou bij mij de nieuwe actieve bosch versterker ingebouws worden, ware het niet dat ik maandag van achter aangereden ben en dus richting een schade herstelbedrijf moest ipv de dealer.
Aldaar moesten ze de auto ook opnieuw spuitem en de antenne moest er af Nadat de wagen volledig gespoten was was de spuiter vergeten de antenne terug te plaatsen
De plaatwerker kwam hierachter en keek even goed naar de aansluiting, wat schetste zijn verbazing + / - zaten contra van wat ze moesten zitten. hij was hier bekend mee aangezien hij in zijn vrije tijd radios inbouwt voor een plaatselijke VW club.
Dit is dus vaak het euvel bij VAG autos zowel met interne / externe antennes. de E2 is nogal gevoelig voor de puls die ontstaat door de voeding om te draaien.
Het ontvangst nu is prima. Kan niets anders zeggen. De BOSCH versterker neem ik alsnog aangezien de dealer er op aandrong.... en wie ben ik om iets goeds door iets beters niet te laten vervangen niet waar
dus mocht je een VAG wagen ( audi / VW en of SEAT/SKODA) hebben met een radio die te makkelijk stoort en het is geen fabrieksradio , bekijk de aansluitingen rond je antenne ( bij dakantenne in de voet bij raamantenne in de achterruitsponning) goed dit wil nog al vaak verkeerd zitten en dan werkt het in prinicipe goed alleen kan er een puls ontstaan die de radioontvangst kan verstoren dus laat daar in ieder geval naar kijken, kan schelen !!
afgelopen dinsdag zou bij mij de nieuwe actieve bosch versterker ingebouws worden, ware het niet dat ik maandag van achter aangereden ben en dus richting een schade herstelbedrijf moest ipv de dealer.
Aldaar moesten ze de auto ook opnieuw spuitem en de antenne moest er af Nadat de wagen volledig gespoten was was de spuiter vergeten de antenne terug te plaatsen
De plaatwerker kwam hierachter en keek even goed naar de aansluiting, wat schetste zijn verbazing + / - zaten contra van wat ze moesten zitten. hij was hier bekend mee aangezien hij in zijn vrije tijd radios inbouwt voor een plaatselijke VW club.
Dit is dus vaak het euvel bij VAG autos zowel met interne / externe antennes. de E2 is nogal gevoelig voor de puls die ontstaat door de voeding om te draaien.
Het ontvangst nu is prima. Kan niets anders zeggen. De BOSCH versterker neem ik alsnog aangezien de dealer er op aandrong.... en wie ben ik om iets goeds door iets beters niet te laten vervangen niet waar
dus mocht je een VAG wagen ( audi / VW en of SEAT/SKODA) hebben met een radio die te makkelijk stoort en het is geen fabrieksradio , bekijk de aansluitingen rond je antenne ( bij dakantenne in de voet bij raamantenne in de achterruitsponning) goed dit wil nog al vaak verkeerd zitten en dan werkt het in prinicipe goed alleen kan er een puls ontstaan die de radioontvangst kan verstoren dus laat daar in ieder geval naar kijken, kan schelen !!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47
even een schopje aan mijn eigen topic
vandaag is de bosch versterker ingebouwd.........en daarna weer heel snel eruit gehaald. Een bak ellende !
Samen met iemand vand de dealer ( hij geloofde niet dat het aan de versterker lag, maar eerder aan de radio ) naar een blaupunkt center gereden daar hebben zij de boel doorgemeten en kwamen tot de conclusie dat het echt de versterker was en dat de bosch absoluut niet geschikt was voor mijn golf.
Standaard versterker van VW teruggezet ( maar dan een nieuwe) et voila prima weer. Kortom de draadjes hiervoor was dus het euvel. Nog wat na gebabbeld met een van de monteurs van de VW ( en moet zeggen dat de dealer zelf ook netjes de boel voor de rest oploste , hulde) en nogal wat te weet gekomen mbt de golf waar meerdere lotgenoten wat aan hebben dus hier volgt.
De Golf 5 heeft per 1 juli 2005 een modificatie ondergaan, kleine 40 punten zijn veranderd ( van stuur tot aan motormanagement en van schokbrekers tot bekerhouders)
de belangrijkste voor dit forum is het antenne systeem. Hadden de Golfen 5 voor juli 2005 interne ruit antennes , nu hebben zij standaard dakantennes en kan je opteren voor een ruitantenne.
Waarom; ruitantennes in de Golf gaf meer problemen dan voordelen. Snelle storingen, beroerd ontvangst en slecht in combinatie met andere radios anders dan VW inbouw.
Tevens hebben zij bij de modificatie de antenne versterker verplaatst. Hij zit nu niet meer vlak achter het achteruit , maar is verplaatst naar een lege ruimte vlak boven de linker achterlicht unit. Hier wordt hij gevoed door de 12v dat door de fantoomvoeding naar achter gezonden word. vlak vook voor het antenne voet verdwijnt tegenwoordig de kabel richting de versterker om dan dmv een aparte kabel terug te komen naar de antenne.
Heb je dus een wagen (golf5) voor juli 2005 dan raden ze je aan naar een autoradio specialist te gaan en daar een goede versterker te nemen. Ga niet emmeren met signaal verstekers aan het eind van de kabel, maar pak de bron aan. De standaard VW versterkers werken vaak niet goed genoeg.
Heb je een dakantenne of een versie na juli 2005 laat ze met het oog kijken naar de aansluitingen en de versterker zelf, deze kunnen verkeerd aangesloten zijn
Voor andere VAG wagens kan dit ook gelden. (denk aan de passat e.d.)
stekrte allen
vandaag is de bosch versterker ingebouwd.........en daarna weer heel snel eruit gehaald. Een bak ellende !
Samen met iemand vand de dealer ( hij geloofde niet dat het aan de versterker lag, maar eerder aan de radio ) naar een blaupunkt center gereden daar hebben zij de boel doorgemeten en kwamen tot de conclusie dat het echt de versterker was en dat de bosch absoluut niet geschikt was voor mijn golf.
Standaard versterker van VW teruggezet ( maar dan een nieuwe) et voila prima weer. Kortom de draadjes hiervoor was dus het euvel. Nog wat na gebabbeld met een van de monteurs van de VW ( en moet zeggen dat de dealer zelf ook netjes de boel voor de rest oploste , hulde) en nogal wat te weet gekomen mbt de golf waar meerdere lotgenoten wat aan hebben dus hier volgt.
De Golf 5 heeft per 1 juli 2005 een modificatie ondergaan, kleine 40 punten zijn veranderd ( van stuur tot aan motormanagement en van schokbrekers tot bekerhouders)
de belangrijkste voor dit forum is het antenne systeem. Hadden de Golfen 5 voor juli 2005 interne ruit antennes , nu hebben zij standaard dakantennes en kan je opteren voor een ruitantenne.
Waarom; ruitantennes in de Golf gaf meer problemen dan voordelen. Snelle storingen, beroerd ontvangst en slecht in combinatie met andere radios anders dan VW inbouw.
Tevens hebben zij bij de modificatie de antenne versterker verplaatst. Hij zit nu niet meer vlak achter het achteruit , maar is verplaatst naar een lege ruimte vlak boven de linker achterlicht unit. Hier wordt hij gevoed door de 12v dat door de fantoomvoeding naar achter gezonden word. vlak vook voor het antenne voet verdwijnt tegenwoordig de kabel richting de versterker om dan dmv een aparte kabel terug te komen naar de antenne.
Heb je dus een wagen (golf5) voor juli 2005 dan raden ze je aan naar een autoradio specialist te gaan en daar een goede versterker te nemen. Ga niet emmeren met signaal verstekers aan het eind van de kabel, maar pak de bron aan. De standaard VW versterkers werken vaak niet goed genoeg.
Heb je een dakantenne of een versie na juli 2005 laat ze met het oog kijken naar de aansluitingen en de versterker zelf, deze kunnen verkeerd aangesloten zijn
Voor andere VAG wagens kan dit ook gelden. (denk aan de passat e.d.)
stekrte allen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
Dizzy_nl
Bedankt voor je uiteenzetting, erg duidelijk.
Ben weer terug van vakantie en volgende week wordt mijn BP E2 weer geplaatst (is naar BP geweest om te laten controleren en modificatie aan het frontje). Zal dat antenne verhaal van jou zeker meenemen. Zou maar zo kunnen dat dat ook bij mijn Passat een probleem is.
Groeten,
Eric.
Bedankt voor je uiteenzetting, erg duidelijk.
Ben weer terug van vakantie en volgende week wordt mijn BP E2 weer geplaatst (is naar BP geweest om te laten controleren en modificatie aan het frontje). Zal dat antenne verhaal van jou zeker meenemen. Zou maar zo kunnen dat dat ook bij mijn Passat een probleem is.
Groeten,
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
Heeft even een tijdje geduurd, maar het ontvangst probleem van m'n BP travelpilot E2 is opgelost.
De radio is naar BP terug geweest en er is het 1 en ander gerepareerd/gemodificeerd. Het resultaat is nu dat de radio niet meer "spontaan" uitvalt en ook de ontvangst is nu prima
Iedereen bedankt voor alle tips/adviezen.
Groeten,
Eric.
De radio is naar BP terug geweest en er is het 1 en ander gerepareerd/gemodificeerd. Het resultaat is nu dat de radio niet meer "spontaan" uitvalt en ook de ontvangst is nu prima
Iedereen bedankt voor alle tips/adviezen.
Groeten,
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 26 mar 2005 17:47
dat klinkt erg prettig allemaal
weet je toevallig ook wat de modificatie inhield ??
veel luister plezier !
weet je toevallig ook wat de modificatie inhield ??
veel luister plezier !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
De modificatie had met het afneembaar frontje te maken. Bij sommige types sluit die niet goed aan waardoor tijdens het rijden het frontje iets los komt en daardoor de contacten ook. Hierdoor werd het "spontaan" uitvallen veroorzaakt.
Ik rij er nu alweer een paar weken mee en het is niet meer gebeurd
Eric.
Ik rij er nu alweer een paar weken mee en het is niet meer gebeurd
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Eric,
Bedankt voor je informatie, aan zoiets had ik niet gedacht.
Maarre, hoe is het nou met de ontvangst, want dat was toch je oorspronkelijke probleem?
Want eerder schreef je:
JW
Bedankt voor je informatie, aan zoiets had ik niet gedacht.
Maarre, hoe is het nou met de ontvangst, want dat was toch je oorspronkelijke probleem?
Want eerder schreef je:
Groet,Het (radio) ontvangst probleem is NIET opgelost, ook niet na vervanging van de fantoomvoedingsadaptor.
Ze hebben er een andere BP E2 in gedaan en de ontvangst daarvan was iets beter, maar nog steeds niet acceptable!
Vervolgens heeft de monteur een VDO Dayton 4200 uit de "kast" gepakt en die er even ingedaan. Resultaat: een geweldige ontvangst van alle zenders. En ook veel meer zenders te ontvangen dan met de BP.
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21 apr 2005 13:28
JW,
Ook dat probleem is opgelost. Het service centre van BP heeft ook iets met de tuner gedaan waardoor de ontvangst nu prima is. Nu i.c.m. die phantom voeding uiteraard die er bij aflevering niet inzat.
Alles bij elkaar heeft dit het probleem voor mij naar tevredenheid opgelost.
Een compliment aan de garage voor het feit dat ze er echt veel tijd en moeite in hebben gestoken om dit goed op te lossen.
Groeten,
Eric.
Ook dat probleem is opgelost. Het service centre van BP heeft ook iets met de tuner gedaan waardoor de ontvangst nu prima is. Nu i.c.m. die phantom voeding uiteraard die er bij aflevering niet inzat.
Alles bij elkaar heeft dit het probleem voor mij naar tevredenheid opgelost.
Een compliment aan de garage voor het feit dat ze er echt veel tijd en moeite in hebben gestoken om dit goed op te lossen.
Groeten,
Eric.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 19 okt 2005 20:44
Ik heb niet de hele thread gelezen maar ik wil wel even mijn VW dealer verhaal kwijt hier
Ik heb dus ook een Golf V van een maand oud, toen ik deze op ging halen viel me op dat er een antenne op zat (zo'n lange spriet), dat bleek een model wijziging te zijn aangezien ze veel problemen hadden met die raamantenne's.
Ik heb achteraf een MFD2 laten inbouwen en mijn GPS antenne ligt dus onder het dashboard. Ten tijden van het inbouwen had ik voorgesteld om zo'n haaievinnetje op het dak te zetten als combi voor de navigatie en de radio. Dit werd mij door VW afgeraden omdat ze ook slechte ervaringen hadden met deze antenne alszijnde combi antenne (?).
Anywayz, ik heb nu gewoon die spriet voor de radio en een GPS antenne onder me dashboard. Werkt verder perfect
Ik heb dus ook een Golf V van een maand oud, toen ik deze op ging halen viel me op dat er een antenne op zat (zo'n lange spriet), dat bleek een model wijziging te zijn aangezien ze veel problemen hadden met die raamantenne's.
Ik heb achteraf een MFD2 laten inbouwen en mijn GPS antenne ligt dus onder het dashboard. Ten tijden van het inbouwen had ik voorgesteld om zo'n haaievinnetje op het dak te zetten als combi voor de navigatie en de radio. Dit werd mij door VW afgeraden omdat ze ook slechte ervaringen hadden met deze antenne alszijnde combi antenne (?).
Anywayz, ik heb nu gewoon die spriet voor de radio en een GPS antenne onder me dashboard. Werkt verder perfect
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 463
-
-
Actieve aub aansluiten RNS MFD2 type B
door BakkerOnTour » 17 jan 2017 17:07 » in Vaste Blaupunkt systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 1094
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 784
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 569
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 666
-
-
Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies -
Reacties: 3
Weergaves: 773
-