ik heb een MS4100 in mijn Suzuki Ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulse wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre
Speedpuls
-
- New Member
-
- Senior Member
Re: speedpuls
Klopt die snelheid met die van de snelheidsmeter?abochem schreef:ik heb een ms4100 in mijn suzuki ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulser wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre
Uiteraard zal er een kleine afwijking zijn, je snelheidsmeter geeft altijd iets meer aan dan je op de 4100 ziet, maar klopt het dan verder wel? En met name, blijft die aanwijzing op je 4100 netjes hetzelfde als je een constante snelheid rijdt?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
ja dat de snelheid zit er iets naast maar ga ik harder of zachter het reageert er wel op had de dealer gevraagd maar die zei namelijk dat het niet aangesloten was maar ik twijfel daar dus aanJW schreef:Klopt die snelheid met die van de snelheidsmeter?abochem schreef:ik heb een ms4100 in mijn suzuki ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulser wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre
Uiteraard zal er een kleine afwijking zijn, je snelheidsmeter geeft altijd iets meer aan dan je op de 4100 ziet, maar klopt het dan verder wel? En met name, blijft die aanwijzing op je 4100 netjes hetzelfde als je een constante snelheid rijdt?
Groet,
JW
groet Andre
Hide post links |
-
- Senior Member
Maak anders eens een tabelletje, dus 10 km/u op je teller is X km/u op je 4100, en zo oplopend met 10 km/u tot zo'n 100 km/u.abochem schreef: ja dat de snelheid zit er iets naast maar ga ik harder of zachter het reageert er wel op had de dealer gevraagd maar die zei namelijk dat het niet aangesloten was maar ik twijfel daar dus aan
groet Andre
Wil je dat dan hier neerzetten?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
-
- New Member
speedpuls
ik ben even gaan rijden en bij +- 20km =18 30km =23 50km = 42 dus er is wel veel verschil zie ik
Andre
Andre
Hide post links |
-
- Average Member
ga anders even naar het menu externe signalen ,daar kun je gelijk zien of de speedpuls is aangesloten. Die afwijking tussen teller en ms is te verwaarlozen en zit waarschijnlijk in je teller die niet zo precies is. Meer kilometers aangeven dan rijden maakt de auto zuiniger........
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo André,
Ik had je posting even gemist, en dus ook nog niet gereageerd.
Op zich ben ik het wel met Quattro eens dat er forse afwijkingen kunnen zitten tussen wat je teller aanwijst en wat de MS 4100 laat zien, maar wat jij daar aan getallen geeft wijkt teveel af.
Bij 20 km/u is dat 10%, bij 30 km/u is het al meer dan 20%, en bij 50 km/u is dat zo'n 15%. Dat klopt toch niet.
Daarom eerst de vraag: gaat het navigeren wel goed en is 'ie nauwkeurig? Als dat het geval is zou ik me vooralsnog maar even niks aantrekken van die afwijkingen. Dan is het ook zeker dat de puls zit aangesloten
Maar als het daar wel aan schort moet je verder gaan kijken. En dan die snelheden nog eens goed op een rijtje zetten, met een wat uitvoeriger tabel en kijken of die afwijkingen constant blijven. Dus of je altijd 23 ziet terwijl je 30 rijdt op de teller.
Uiteraard is het dan verstandig even Quattro's advies op te volgen, dan weet je in elk geval of er al-dan-niet een puls is aangesloten.
Groet,
JW
Ik had je posting even gemist, en dus ook nog niet gereageerd.
Op zich ben ik het wel met Quattro eens dat er forse afwijkingen kunnen zitten tussen wat je teller aanwijst en wat de MS 4100 laat zien, maar wat jij daar aan getallen geeft wijkt teveel af.
Bij 20 km/u is dat 10%, bij 30 km/u is het al meer dan 20%, en bij 50 km/u is dat zo'n 15%. Dat klopt toch niet.
Daarom eerst de vraag: gaat het navigeren wel goed en is 'ie nauwkeurig? Als dat het geval is zou ik me vooralsnog maar even niks aantrekken van die afwijkingen. Dan is het ook zeker dat de puls zit aangesloten
Maar als het daar wel aan schort moet je verder gaan kijken. En dan die snelheden nog eens goed op een rijtje zetten, met een wat uitvoeriger tabel en kijken of die afwijkingen constant blijven. Dus of je altijd 23 ziet terwijl je 30 rijdt op de teller.
Uiteraard is het dan verstandig even Quattro's advies op te volgen, dan weet je in elk geval of er al-dan-niet een puls is aangesloten.
Groet,
JW
Hide post links |