Speedpuls

abochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2005 23:03

Speedpuls

Bericht door abochem »

ik heb een MS4100 in mijn Suzuki Ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulse wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: speedpuls

Bericht door JW »

abochem schreef:ik heb een ms4100 in mijn suzuki ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulser wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre
Klopt die snelheid met die van de snelheidsmeter?
Uiteraard zal er een kleine afwijking zijn, je snelheidsmeter geeft altijd iets meer aan dan je op de 4100 ziet, maar klopt het dan verder wel? En met name, blijft die aanwijzing op je 4100 netjes hetzelfde als je een constante snelheid rijdt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2005 23:03

Re: speedpuls

Bericht door abochem »

JW schreef:
abochem schreef:ik heb een ms4100 in mijn suzuki ignis gemonteerd en hij doet het wel maar ik vraag me af of de speepulser wel op de iso stekker zit als ik rij dan zie ik wel de snelheid op het scherm is dat dan een teken dat hij wel aangesloten is ?
vrg Andre
Klopt die snelheid met die van de snelheidsmeter?
Uiteraard zal er een kleine afwijking zijn, je snelheidsmeter geeft altijd iets meer aan dan je op de 4100 ziet, maar klopt het dan verder wel? En met name, blijft die aanwijzing op je 4100 netjes hetzelfde als je een constante snelheid rijdt?

Groet,
JW
ja dat de snelheid zit er iets naast maar ga ik harder of zachter het reageert er wel op had de dealer gevraagd maar die zei namelijk dat het niet aangesloten was maar ik twijfel daar dus aan
groet Andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: speedpuls

Bericht door JW »

abochem schreef: ja dat de snelheid zit er iets naast maar ga ik harder of zachter het reageert er wel op had de dealer gevraagd maar die zei namelijk dat het niet aangesloten was maar ik twijfel daar dus aan
groet Andre
Maak anders eens een tabelletje, dus 10 km/u op je teller is X km/u op je 4100, en zo oplopend met 10 km/u tot zo'n 100 km/u.
Wil je dat dan hier neerzetten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2005 23:03

Bericht door abochem »

ja ga ik doe je ziet me wel vast bedankt voor je reactie
Andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abochem
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2005 23:03

speedpuls

Bericht door abochem »

ik ben even gaan rijden en bij +- 20km =18 30km =23 50km = 42 dus er is wel veel verschil zie ik
Andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quattro_rs
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 mei 2005 12:18

Bericht door quattro_rs »

ga anders even naar het menu externe signalen ,daar kun je gelijk zien of de speedpuls is aangesloten. Die afwijking tussen teller en ms is te verwaarlozen en zit waarschijnlijk in je teller die niet zo precies is. Meer kilometers aangeven dan rijden maakt de auto zuiniger........ :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo André,

Ik had je posting even gemist, en dus ook nog niet gereageerd.

Op zich ben ik het wel met Quattro eens dat er forse afwijkingen kunnen zitten tussen wat je teller aanwijst en wat de MS 4100 laat zien, maar wat jij daar aan getallen geeft wijkt teveel af.
Bij 20 km/u is dat 10%, bij 30 km/u is het al meer dan 20%, en bij 50 km/u is dat zo'n 15%. Dat klopt toch niet.

Daarom eerst de vraag: gaat het navigeren wel goed en is 'ie nauwkeurig? Als dat het geval is zou ik me vooralsnog maar even niks aantrekken van die afwijkingen. Dan is het ook zeker dat de puls zit aangesloten :)

Maar als het daar wel aan schort moet je verder gaan kijken. En dan die snelheden nog eens goed op een rijtje zetten, met een wat uitvoeriger tabel en kijken of die afwijkingen constant blijven. Dus of je altijd 23 ziet terwijl je 30 rijdt op de teller.
Uiteraard is het dan verstandig even Quattro's advies op te volgen, dan weet je in elk geval of er al-dan-niet een puls is aangesloten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”