MP3 speler op traffic pro LS?

vriesman
Average Member
Average Member

MP3 speler op traffic pro LS?

Bericht door vriesman »

Hallo,

Kan je via de CD wisselaar ingang ook andere apparaten op je becker aanlsuiten? Of zeg ik nu iets heel doms?

Groeten Vriesman

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: MP3 speler op traffic pro LS?

Bericht door JW »

vriesman schreef:Hallo,

Kan je via de CD wisselaar ingang ook andere apparaten op je becker aanlsuiten? Of zeg ik nu iets heel doms?

Groeten Vriesman
Op beide vragen is het antwoord: NEEN :wink:

Via die aansluiting communiceert je Becker, volgens een speciaal door Becker geschreven protocol met de wisselaar. Vandaar dat er ook maar een heel beperkt aantal (Becker) wisselaars aangesloten kunnen worden.
Dankzij dat protocol, een stukje SW dus, kun je met de knoppen op Becker de wisselaar bedienen en zijn er stukken tekst zichtbaar.

Als je een MP3 speler aan wilt sluiten zul je dat via de AUX-IN moeten doen, als ik het goed heb moet dat bij de Becker via de blauwe mini-ISO op de punten 18, 19 en 20. Daarvoor zijn dacht ik wat koppelingen op de markt, anders zul je er zelf wat onderdelen voor moeten kopen en het in elkaar solderen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

Dank voor je antwoord. De punten die jij noemt hebben de volgende omschrijving:
18 Cd LF-massa
19 Cd LF links
20 Cd LF rechts
Dit lijkt me een "gewone" audio in of uitgang. Ik heb wel een stekker die op kamer C1 past (voor naar een externe versterker) en ik denk dat ik die hier wel passend voor kan maken. Als je er dan iets op aansluit, schakeld de becker dan gewoon naar die geluidsbrond als je het externe apparaat aanzet en blijft de navigatie er wel weer overhene komen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

vriesman schreef:Dank voor je antwoord. De punten die jij noemt hebben de volgende omschrijving:
18 Cd LF-massa
19 Cd LF links
20 Cd LF rechts
Dit lijkt me een "gewone" audio in of uitgang. Ik heb wel een stekker die op kamer C1 past (voor naar een externe versterker) en ik denk dat ik die hier wel passend voor kan maken. Als je er dan iets op aansluit, schakeld de becker dan gewoon naar die geluidsbrond als je het externe apparaat aanzet en blijft de navigatie er wel weer overhene komen?
Ik zou die gele stekker niet "ombouwen", maar een losse blauwe kopen. Die past dan meteen en is ook vergrendeld.
Te koop o.a bij Conrad, maar ongetwijdeld ook bij de iets betere Car-Hifi zaak. Check daar dan gelijk of het klopt wat we hier veronderstellen.

Qua omschakeling moet je volgens mij het menu in en AUX activeren, als je dan op de CD toets drukt zou het moeten werken. En de Navi zou dan door moeten gaan.
Staat dat niet allemaal in het Manual beschreven? Ik kan het niet checken, heb nu eenmaal een ander systeem :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

In mijn handleiding van Becker staat het niet. Ik de handleiding van de JVC uitvoering staat bij pin 18,19 en 20 inderdaad (AUX) erachter, dus het is een aux ingang, dan moet de rest ook wel lukken. Bedankt, moet nu nog even zo'n stekkertej op de kop tikken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

Ok, heigenwijs gewesst en het is niet zoals het hoort. Ik heb de stekker voor kamer C1 een beetje bijgensneden en dan past het perfect. (Buigt geen ander pennetjes om ofzo) Het zit als een huis en het werkt prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rob450
New Member
New Member

Bericht door rob450 »

JW schreef:

Groeten Vriesman

Via die aansluiting communiceert je Becker, volgens een speciaal door Becker geschreven protocol met de wisselaar. Vandaar dat er ook maar een heel beperkt aantal (Becker) wisselaars aangesloten kunnen worden.
Dankzij dat protocol, een stukje SW dus, kun je met de knoppen op Becker de wisselaar bedienen en zijn er stukken tekst zichtbaar.

Als je een MP3 speler aan wilt sluiten zul je dat via de AUX-IN moeten doen, als ik het goed heb moet dat bij de Becker via de blauwe mini-ISO op de punten 18, 19 en 20. Daarvoor zijn dacht ik wat koppelingen op de markt, anders zul je er zelf wat onderdelen voor moeten kopen en het in elkaar solderen.

Groet,
JW
Het antwoord is niet juist dit moet dus JA zijn. Op de ingang van de Cd wisselaar kun je ook bijvoorbeeld een phatbox aan sluiten. Daarmee kun je op de traffic pro navigeren door de mp3's die je op de phatbox hebt gezet.

Een beschijving staat op http://www.phatnoise.com/downloads/index.php.

groet,
Rob.
Golf Plus 2.0 tdi, Becker trafic Pro 7823.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

rob450 schreef:
JW schreef:

Groeten Vriesman

Groet,
JW
Het antwoord is niet juist dit moet dus JA zijn. Op de ingang van de Cd wisselaar kun je ook bijvoorbeeld een phatbox aan sluiten. Daarmee kun je op de traffic pro navigeren door de mp3's die je op de phatbox hebt gezet.

Een beschijving staat op http://www.phatnoise.com/downloads/index.php.

groet,
Rob.
Hallo Rob,

Da's een interessant apparaat, ik heb er even naar gekeken via de link http://www.phatnoise.com/downloads/index.php . Die van jou werkt niet omdat er een punt achter staat :oops:

Voorts heb ik even de handleiding gedownload en gezien dat de aansluiting gemaakt wordt op de "Top Right Port", dat is dus de C3 voor de AUX-In.
Daarmee lijkt mijn eerdere opmerking dat je dit NIET kon doen op de wisselaaraansluiting C2 nog altijd juist, of zit de aansluiting toch anders?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member

Bericht door beckeronline »

Wat JW schrijft is idd. de enigste juiste methode, de C3 poort is om externe app. aan te sluiten op de becker. De mp3 spelers, harde schijven dvd spelers enz.... alles kan erop zolang het aan te sluiten maar een line out heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 428