PC5100 Verticaal maakt steeds meer herrie
-
- Junior Member
PC5100 Verticaal maakt steeds meer herrie
Mijn pc maakt sinds kort herrie. Je hoort de cd ronddraaien. Iemand suggesties?? Ik vermoed dat mijn loopwerk zijn langste tijd heeft gehad. Enig idee wat dit kost? De cd komt er wel gewoon uit en je ziet draaisporen op de bedrukte zijde hiervan. De computer zit preies waterpas.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Reparatie kan maar zo € 180 kosten.....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Moderator
Wacht effe. Ik mis iets. Uit je topic-titel maak ik op dat je je PC5100 verticaal hebt staan. Is dat dan een speciale 5100? De gewone mag toch helemaal niet verticaal staan?
Als het geen speciale versie is vind ik het niet zo gek dat ie kapot aan het gaan is. Sterker nog: dat ie het überhaupt deed...!
Als het geen speciale versie is vind ik het niet zo gek dat ie kapot aan het gaan is. Sterker nog: dat ie het überhaupt deed...!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
re
Ja, het is een verticale versie. Dat is zoals je ongetwijfelt weet 1 van de verschillen met de 5000. Verticaal was i.g. makkelijker in te bouwen
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik kan me de verwarring wel een beetje voorstellen, je schreef immers in je eerste posting:
De PC 5100V heeft een wat ander CD mechanisme, waarbij de CD's anders gecentreerd en sterker geklemd moeten worden dan bij de gewone horizontale. Dat er dus iets van draaisporen te zien zijn hoeft op zich niet gek te zijn, zolang dat in het binnenste gedeelte is.
Als je die sporen ook wat verder naar buiten ziet is er wel wat mis, variërend van een niet goed opgehangen loopwerk tot een probleem in het loopwerk zelf. In het laatste geval zou ik echter verwachten dat de CD ook niet meer (goed) gelezen zou worden.
Neem anders even contact op met Menho-ESM in Mijdrecht, dat is voor jou het dichts bij zijnde VDO Repair Centre en vraag hun advies.
Groet,
JW
Ik kan me de verwarring wel een beetje voorstellen, je schreef immers in je eerste posting:
en die uitdrukking wordt normaliter voor "precies horizontaal" gebruiktDe computer zit precies waterpas.
De PC 5100V heeft een wat ander CD mechanisme, waarbij de CD's anders gecentreerd en sterker geklemd moeten worden dan bij de gewone horizontale. Dat er dus iets van draaisporen te zien zijn hoeft op zich niet gek te zijn, zolang dat in het binnenste gedeelte is.
Als je die sporen ook wat verder naar buiten ziet is er wel wat mis, variërend van een niet goed opgehangen loopwerk tot een probleem in het loopwerk zelf. In het laatste geval zou ik echter verwachten dat de CD ook niet meer (goed) gelezen zou worden.
Neem anders even contact op met Menho-ESM in Mijdrecht, dat is voor jou het dichts bij zijnde VDO Repair Centre en vraag hun advies.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
probleem opgelost
Van het weekend de boel ff opengeschroeft. Bleek dat het mechanisme resoneerde tegen de behuizing. Klein stukje rubber aan de binnenkant behuizing geplakt. Dit bleek afdoende en alles is weer zoals vanouds.
Thanks voor de input
Thanks voor de input
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: probleem opgelost
Da's mooi dat het iets simpels bleek te zijn en dat je het zelf kon oplossenhandyman schreef:Van het weekend de boel ff opengeschroeft. Bleek dat het mechanisme resoneerde tegen de behuizing. Klein stukje rubber aan de binnenkant behuizing geplakt. Dit bleek afdoende en alles is weer zoals vanouds.
Thanks voor de input
Dat laatste is uiteraard niet voor iedereen weggelegd, je moet daar wel de nodige handigheid voor hebben en inzicht. En dat is geen algemeen voorkomende eigenschap hebben we al vaker gemerkt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 554