Overstap TeleAtlas - Navteq
-
- New Member
Overstap TeleAtlas - Navteq
Binnenkort loopt mijn 1-jarige c-iq/tele atlas abbo af.Voor de nieuwe periode zou ik mede naar aanleiding van de postieve geluiden over Navteq in dit forum over willen stappen naar Navteq.Hoe doe ik dat ? Op de c-iq site zie ik nergens de optie om voor Navteq te kiezen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: overstap TeleAtlas - Navteq
Hallo,cargo23 schreef:Binnenkort loopt mijn 1-jarige c-iq/tele atlas abbo af.Voor de nieuwe periode zou ik mede naar aanleiding van de postieve geluiden over Navteq in dit forum over willen stappen naar Navteq.Hoe doe ik dat ? Op de c-iq site zie ik nergens de optie om voor Navteq te kiezen.
Zo lezend ben je dus inderdaad ingelogd in het Klantscherm van C-IQ.
Als je dan naar "Bestellen" gaat kom je bij "Met C-IQ op weg" en "Europa". Kies daar vervolgens een land bijvoorbeeld "Europa" dan kom je bij "Wegenkaarten", waar dan staat "Europa = TMC / TeleAtlas". Rechts daaronder staat " > Navteq Producten " , selecteer dat dan.
Zó kom je dan bij de Navteq kaarten en kun je die selecteren. Als je dan de periode vastlegt, aansluitend op je huidige vrijschakeling krijg je wat je zoekt
Succes, we horen wel of het je gelukt is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Re: overstap TeleAtlas - Navteq
JW schreef:Hallo,cargo23 schreef:Binnenkort loopt mijn 1-jarige c-iq/tele atlas abbo af.Voor de nieuwe periode zou ik mede naar aanleiding van de postieve geluiden over Navteq in dit forum over willen stappen naar Navteq.Hoe doe ik dat ? Op de c-iq site zie ik nergens de optie om voor Navteq te kiezen.
Zo lezend ben je dus inderdaad ingelogd in het Klantscherm van C-IQ.
Als je dan naar "Bestellen" gaat kom je bij "Met C-IQ op weg" en "Europa". Kies daar vervolgens een land bijvoorbeeld "Europa" dan kom je bij "Wegenkaarten", waar dan staat "Europa = TMC / TeleAtlas". Rechts daaronder staat " > Navteq Producten " , selecteer dat dan.
Zó kom je dan bij de Navteq kaarten en kun je die selecteren. Als je dan de periode vastlegt, aansluitend op je huidige vrijschakeling krijg je wat je zoekt
Succes, we horen wel of het je gelukt is.
Groet,
JW
JW,
Heb hele traject gevolgd maar kom er niet uit.Kom uit bij Europa en kies dan voor Nederland vervolgens is er geen Navteq optie.Via Europa en nogmaals Europa is er wel een Navteq optie maar geen wegenkaarten.Ik ben dus op zoek naar de Navteq wegenkaart voor Nederland.
Groet,
C23
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Welk abonnement heb je nu, een Benelux voor één jaar? En welke TeleAtlas CD gebruik je nu, is dat de 2004/2?
Ik ga het eens uit proberen met de gegevens die jij straks opgeeft, want snappen doe ik dit niet.
Groet,
JW
Welk abonnement heb je nu, een Benelux voor één jaar? En welke TeleAtlas CD gebruik je nu, is dat de 2004/2?
Ik ga het eens uit proberen met de gegevens die jij straks opgeeft, want snappen doe ik dit niet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- New Member
JW,
gegevens :
Systeem MS5400
BeNeLux + Michelin + TMC / Tele Atlas
Begin:
27.07.2004 Einde:
28.07.2005 Bestelnummer:
Toegangscode:
CD/ DVD-versie: CCD EUR 2004.01 TA
Groet,
C23
gegevens :
Systeem MS5400
BeNeLux + Michelin + TMC / Tele Atlas
Begin:
27.07.2004 Einde:
28.07.2005 Bestelnummer:
Toegangscode:
CD/ DVD-versie: CCD EUR 2004.01 TA
Groet,
C23
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Ik ben intussen wat aan het simuleren gegaan met m'n eigen account, en heb daar de 2005.1 gewijzigd in 2005.1 TeleAtlas. Dan krijg ik precies hetzelfde als jij ook hebt, je kunt NIET naar het alternatief om een Navteq produkt te bekijken en te kopen.
Wat je dus moet doen is in jouw "systeemoverzicht" de 2004.2 TeleAtlas veranderen in 2004.2. en dat "opslaan". Vervolgens ga je naar "Bestellen" en dan kun je dat Navteq alternatief WEL kiezen
Ben benieuwd naar je bevindingen en het vervolg
Groet,
JW
Ik ben intussen wat aan het simuleren gegaan met m'n eigen account, en heb daar de 2005.1 gewijzigd in 2005.1 TeleAtlas. Dan krijg ik precies hetzelfde als jij ook hebt, je kunt NIET naar het alternatief om een Navteq produkt te bekijken en te kopen.
Wat je dus moet doen is in jouw "systeemoverzicht" de 2004.2 TeleAtlas veranderen in 2004.2. en dat "opslaan". Vervolgens ga je naar "Bestellen" en dan kun je dat Navteq alternatief WEL kiezen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo JW,Cargo23JW schreef:Hallo,
Groet,
JW
Is het niet zo dat bij de laatste update de gebruikers van Teleatlas alleen de Teleatlas CD/DVD ontvangen hebben.
in dat geval heeft cargo23 waarschijnlijk geen cd's van Navteq.
Je zult dan eerst de cd's van Navteq moeten aanvragen bij C-IQ en daarna pas boeken, zonder de juiste cd's kan je niet navigeren.
Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- New Member
JW,Willem
Contact gehad met c-iq,volgende reactie :
'ik zal u alvast een nieuw cd pakket versie 2005.01 toesturen, waarin navteq en teleatlas zit'
Verder kan ik het dan telefonisch afhandelen met c-iq.Overigens kon ik wel Navteq aanklikken
nadat ik in mijn profiel/systeemoverzicht e.e.a had veranderd zoals voorgesteld door JW.
In ieder geval bedankt voor jullie assistentie !
Gr,
Cargo23
Contact gehad met c-iq,volgende reactie :
'ik zal u alvast een nieuw cd pakket versie 2005.01 toesturen, waarin navteq en teleatlas zit'
Verder kan ik het dan telefonisch afhandelen met c-iq.Overigens kon ik wel Navteq aanklikken
nadat ik in mijn profiel/systeemoverzicht e.e.a had veranderd zoals voorgesteld door JW.
In ieder geval bedankt voor jullie assistentie !
Gr,
Cargo23
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Willem,WS schreef:Hallo JW,Cargo23JW schreef:Hallo,
Groet,
JW
Is het niet zo dat bij de laatste update de gebruikers van Teleatlas alleen de Teleatlas CD/DVD ontvangen hebben.
in dat geval heeft cargo23 waarschijnlijk geen cd's van Navteq.
Je zult dan eerst de cd's van Navteq moeten aanvragen bij C-IQ en daarna pas boeken, zonder de juiste cd's kan je niet navigeren.
Groet
Willem.
M'n gedachtegang was dat Cargo tot 28/7 met z'n huidige TA kaart (2004.1) zou blijven rijden.
Door vervolgens te simuleren met een 2004.1 van Navteq, die naar ik aannam ook in zijn bezit is, zou hij dan vanaf 28/7/05 een nieuwe Navteq content moeten kunnen boeken en daarmee kunnen gaan rijden. Updates die hij daarna zou ontvangen werken dan automatisch.
Zó klopt het toch, of maak ik daarmee ergens een gedachtenfout?
Hoe dan ook, inmiddels heeft Cargo al contact gehad met C-IQ, en krijgt hij de 2005.1 set en wordt een code geregeld door het Centre, naar ik aanneem vanaf 28/7/05, ik ben er niet zeker van dat die Navteq nu al werkt.
Of het moet al zijn dat hij van het Centre een speciale code krijgt die er voor zorgt dat Navteq met onmiddellijke ingang vrijgegeven wordt, dat kunnen zij regelen
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo JW
Overigens wel vreemd dat niet gelijk de nieuwste versie 2005/06 verstuurd wordt
De nieuwe versie is al klaar en wordt al geleverd met nieuwe systemen.
groet
Willem.
Het was mij niet helemaal duidelijk of cargo in het bezit was van de navteq cd ik weet van de vorige update dat de gebruikers van teleatlas in het pakket alleen de teleatlas cd\dvd ontvangen hebben.M'n gedachtegang was dat Cargo tot 28/7 met z'n huidige TA kaart (2004.1) zou blijven rijden.
Door vervolgens te simuleren met een 2004.1 van Navteq, die naar ik aannam ook in zijn bezit is, zou hij dan vanaf 28/7/05 een nieuwe Navteq content moeten kunnen boeken en daarmee kunnen gaan rijden. Updates die hij daarna zou ontvangen werken dan automatisch.
Zó klopt het toch, of maak ik daarmee ergens een gedachtenfout?
Overigens wel vreemd dat niet gelijk de nieuwste versie 2005/06 verstuurd wordt
De nieuwe versie is al klaar en wordt al geleverd met nieuwe systemen.
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Willem,
Die 2005/06 wordt op dit moment als DVD meegeleverd bij de 5700. En ik heb gezien dat 'ie ook al "los" gesignaleerd is bij onze oosterburen
De CD's komen bij mijn weten wat later, en die heeft Cargo nodig.
En voor zover ik weet worden de 5500's die al in bestelling liepen, net als de 5400 en de 3200/4150/4200 nog met de 2005/1 uitgeleverd.
Iets anders is het verhaal van het omzetten van TA naar Navteq, wat Cargo dus nu met ingang van de nieuwe abo-periode gaat doen.
Mijn gedachte was dus dat hij dat kon regelen door via z'n profiel te simuleren dat hij al een 2004/1 van Navteq had en dan de nieuwe periode vanaf 28.07.05 met Navteq te boeken. En vervolgens desgewenst meteen al kunnen gaan rijden met de Navteq CD als hij de nieuwe code in het systeem gezet.
Bij dat laatste moet ik toch een vraagteken zetten, gebaseerd op m'n eigen eerste ervaring met de activeren van het systeem, dat komt weer terug in m'n herinnering.
Toen ik vorig jaar april m'n systeem kreeg heb ik me geregistreerd en een activeringscode gekregen gekoppeld aan de 2004/1 Navteq DVD. Na ingeven bleek het niet te werken, en wel omdat ik een 2003/2 DVD bleek te hebben. Ik had even niet goed opgelet, en er ook niet bij stilgestaan dat dit van belang was.
Dankzij een zeer charmante en buitengewoon competente jonge dame bij C-IQ kon ik het telefonisch oplossen, en kreeg ik alsnog een code om de 2003/2 te kunnen gebruiken. Die is ook goed voor latere DVD's, de 2004/2 en de 2005/1.
Conclusie, de code is wel upwards compatibel, maar niet terugkijkend in de tijd. Oftewel, je kunt geen oudere DVD/CD gebruiken dan waarvoor de code gegeven is
Uiteraard kan ik nog altijd de oorspronkelijke 2003/2 DVD gebruiken, maar eerdere versies zullen er niet op werken, denk ik dus.
Groet,
JW
Die 2005/06 wordt op dit moment als DVD meegeleverd bij de 5700. En ik heb gezien dat 'ie ook al "los" gesignaleerd is bij onze oosterburen
De CD's komen bij mijn weten wat later, en die heeft Cargo nodig.
En voor zover ik weet worden de 5500's die al in bestelling liepen, net als de 5400 en de 3200/4150/4200 nog met de 2005/1 uitgeleverd.
Iets anders is het verhaal van het omzetten van TA naar Navteq, wat Cargo dus nu met ingang van de nieuwe abo-periode gaat doen.
Mijn gedachte was dus dat hij dat kon regelen door via z'n profiel te simuleren dat hij al een 2004/1 van Navteq had en dan de nieuwe periode vanaf 28.07.05 met Navteq te boeken. En vervolgens desgewenst meteen al kunnen gaan rijden met de Navteq CD als hij de nieuwe code in het systeem gezet.
Bij dat laatste moet ik toch een vraagteken zetten, gebaseerd op m'n eigen eerste ervaring met de activeren van het systeem, dat komt weer terug in m'n herinnering.
Toen ik vorig jaar april m'n systeem kreeg heb ik me geregistreerd en een activeringscode gekregen gekoppeld aan de 2004/1 Navteq DVD. Na ingeven bleek het niet te werken, en wel omdat ik een 2003/2 DVD bleek te hebben. Ik had even niet goed opgelet, en er ook niet bij stilgestaan dat dit van belang was.
Dankzij een zeer charmante en buitengewoon competente jonge dame bij C-IQ kon ik het telefonisch oplossen, en kreeg ik alsnog een code om de 2003/2 te kunnen gebruiken. Die is ook goed voor latere DVD's, de 2004/2 en de 2005/1.
Conclusie, de code is wel upwards compatibel, maar niet terugkijkend in de tijd. Oftewel, je kunt geen oudere DVD/CD gebruiken dan waarvoor de code gegeven is
Uiteraard kan ik nog altijd de oorspronkelijke 2003/2 DVD gebruiken, maar eerdere versies zullen er niet op werken, denk ik dus.
Groet,
JW
Hide post links |