Heeft iemand enig idee waar ik dit kan vinden voor een Philips Carin navigatiesysteem?
Dank U
Handleiding en aansluitschema
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Hallo,
Kijk eens bij de knop "Handleidingen" rechts bovenaan deze pagina. Zijn ze daar niet te vinden?
Overigens, voor welk type Carin zoek je ze? Voor een Carin 420/440 met radio of voor de 520/522 met kleurenscherm?
Groet,
JW
Kijk eens bij de knop "Handleidingen" rechts bovenaan deze pagina. Zijn ze daar niet te vinden?
Overigens, voor welk type Carin zoek je ze? Voor een Carin 420/440 met radio of voor de 520/522 met kleurenscherm?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
alvast bedankt heb het gevonden .
de gps antenne dat erbij is die zit op een ijzeren plaatje gekleefd moet dat eraan blijven of niet en waar plaats ik de antenne het beste voor een goede ontvangst.en als ik ik de aansliuiting voor een externe luidspreker aansluit op men radio en wit /bruine draad op de mute van men radio krijg ik dan het gelui door men luidsprekers of lukt dat niet.
Dank U
de gps antenne dat erbij is die zit op een ijzeren plaatje gekleefd moet dat eraan blijven of niet en waar plaats ik de antenne het beste voor een goede ontvangst.en als ik ik de aansliuiting voor een externe luidspreker aansluit op men radio en wit /bruine draad op de mute van men radio krijg ik dan het gelui door men luidsprekers of lukt dat niet.
Dank U
Hide post links |
-
- Moderator
Ja, die moet eraan blijven zitten.jaenke schreef:alvast bedankt heb het gevonden .
de gps antenne dat erbij is die zit op een ijzeren plaatje gekleefd moet dat eraan blijven of niet
Ligt een beetje eraan welke auto je hebt. Als je geen gemetalliseerde voorruit hebt is op het dashboard (of weggewerkt in een opbergvakje in je dashboard o.i.d.) een prima plek.jaenke schreef:en waar plaats ik de antenne het beste voor een goede ontvangst.
Daarvoor geef je te weinig info. HOE wou je die aansluiting voor een externe luidspreker op WELKE autoradio aansluiten? Bedenk los daarvan, dat die externe luidsprekertjes vaak in het spraak-frequentiegebied een uitstekende weergave hebben, vaak beter dan het geluid via je radio-luidspreker.jaenke schreef:en als ik ik de aansliuiting voor een externe luidspreker aansluit op men radio en wit /bruine draad op de mute van men radio krijg ik dan het gelui door men luidsprekers of lukt dat niet.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
ik heb een toyota carina E er zit wel voorruitverwarming in de ruit (in het handschoenbakje is zeker niet aan te raden). Men radio is een kenwood en die heeft een mute aansluiting ,ik zou dus gewoon de draad voor de externe luidspreker aansluiten op de 2 voorste luidsprekers van de autoradio .
Bedankt
Bedankt
Hide post links |
-
- Moderator
Voorruitverwarming wil nog niet zeggen dat je voorruit ook gemetalliseerd is. Doe eens een foto van je dashboard (of het bouwjaar van je Carina E) dan kunnen we kijken of we daar een plekje voor je gps op zien.jaenke schreef:ik heb een toyota carina E er zit wel voorruitverwarming in de ruit (in het handschoenbakje is zeker niet aan te raden). Men radio is een kenwood en die heeft een mute aansluiting ,ik zou dus gewoon de draad voor de externe luidspreker aansluiten op de 2 voorste luidsprekers van de autoradio .
Bedankt
Zoals jij die luidsprekeraansluiting aan wilt sluiten, dat gaat vonkjes geven
Als je het per sé zo wilt (zie m'n opmerking over een losse luidspreker boven) dan moet je een mutebox kopen: die komt tussen je luidsprekers en kapt de radio af als er een navigatiemelding doorheen komt.
Of dat mooi is...smaken verschillen.
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
het is een carina E van 96 .ik heb wel nog een mutebox erinzitten van de carkit die er heeft ingestaan.misschien kan ik die ervoor gebruiken.
als ik de antenne tegen de voorruit plak achter de achteruitkijkspiegel is dat een goede plaats .
Alvast bedankt
als ik de antenne tegen de voorruit plak achter de achteruitkijkspiegel is dat een goede plaats .
Alvast bedankt
Hide post links |
-
- Moderator
Vind ik een vrij rare plek, als ik zo vrij mag zijn.
Volgens mij heb jij dit interieur.
Als je nou eens hier
naar kijkt en je zou die gps-antenne helemaal in het hoekje op je dasboard zetten, dus boven die tweeter, dan kun je de kabel mooi wegwerken links langs het dashboard en onder het rubber wat daar omgetwijfeld loopt. Idee?
Volgens mij heb jij dit interieur.
Als je nou eens hier
naar kijkt en je zou die gps-antenne helemaal in het hoekje op je dasboard zetten, dus boven die tweeter, dan kun je de kabel mooi wegwerken links langs het dashboard en onder het rubber wat daar omgetwijfeld loopt. Idee?
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Junior Member
inderdaad moet hij tegen de ruit plakken of op het dashbord .nu die tachopuls heb ik hier gevonden :Carina E 1992-1997 hinter Instrumentenbrett, mittlerer grauer Stecker, PIN 5, rot hinterm Instrumentenbrett, mittlerer weißer 16-PIN-Stecker, PIN 6, rot zal ik moeten knutselen om die te vinden die zit blijkbaar achter het instrumentenbord .en dan de achteruirij die mag ik gewoon aftappen van de achteruitrijlichten hoop ik .
nu vindt ik in de handleiding wel niks over alle symbolen op het scherm .ik had hem eens in gezet en aangesloten (behalve de tachopuls en achteruitrij) en ik kon een adres ingeven maar er bleef een zandloperke opstaan :en kan of moet ik ergens resetten met een code ofzo.de software is wel 4.9 en de cd is een nieuwe van vdo heb ik gezien.
Toch al bedankt voor de hulp
nu vindt ik in de handleiding wel niks over alle symbolen op het scherm .ik had hem eens in gezet en aangesloten (behalve de tachopuls en achteruitrij) en ik kon een adres ingeven maar er bleef een zandloperke opstaan :en kan of moet ik ergens resetten met een code ofzo.de software is wel 4.9 en de cd is een nieuwe van vdo heb ik gezien.
Toch al bedankt voor de hulp
Hide post links |
-
- Junior Member
handleiding en aansluitschema
Hallo.
Kunnen julie mij ook vertellen waar de pulskabel van een BMW E30 precies zit?
Groetejes.
Groetejes.
ik wil de route zien
Hide post links |
-
- Normal Member
Re: handleiding en aansluitschema
Heb je hier al gekeken?proffie schreef:Hallo.
Groetejes.
http://www.navigatiehelpsite.nl/html/links.html
Onderaan staan een aantal links naar pagina's met puls gegevens.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |