Ontvangstproblemen in bepaalde gebieden met MS4200rs

dewegkwijt
New Member
New Member

Ontvangstproblemen in bepaalde gebieden met MS4200rs

Bericht door dewegkwijt »

Wie kan mij helpen??

Mijn ms 4200rs (ingebouwd in VW sharan) werkt op zich perfect zolang ik in de noordelijke provincies rijdt.

wanneer ik naar bijvoorbeeld Utrecht rijdt valt regelmatig de route weg en knippert het beeldscherm. Je ziet dan nogwel de te rijden kilometers maar de route aawijzing valt weg. dus geen pijlen e.d. een bijkomend probleem bij dat knipperend beeldscherm (wel/geen pijlen) is dat wanneer je bijv. een afrit nadert de vriendelijke vrouwenstem continue vertelt dat ik rechtsaf moet . ook zie je dan rechtsboven de cd zoeker oplichten.

kan dit liggen aan de instellingen??? de instellingshoek staat op 0.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Heb je deze 4200RS al langer en is dit probleem plotseling ontstaan? Of heb je 'm nog maar kort en merk je dit nu?

Uit je verhaal lijkt het of de plaats waar je rijdt van invloed is op dit probleem, maar waarschijnlijk is het een kwestie van tijdsduur van de rit. Kun je daarom aangeven hoe lang die ritten duren in het Noorden, waarbij geen problemen optreden, en hoe lang het duurt voordat het probleem optreedt als je naar Utrecht rijdt?

Voorts nog de vraag of je op die lange rit gebruik maakt van RS, oftewel dat je de kaart-CD verwijderd en een muziek CD inlegt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dewegkwijt
New Member
New Member

bedankt voor je reactie,

De sharan heb ik sinds twee manden maar de rs zit er al langer in(auto was van ex-collega). de ritjes in het noorden duren max.1,5 uur .gisteren reed ik van Assen naar Emmeloord en er waren geen problemen. Maar als ik in Assen als doel jaarbeursplein Utrecht invoer blijft de display vrijwel de gehele route knipperen envlakbij Utrecht pakt hij het weer op en wijst mij de weg naar het Station.

Na het invoeren geeft hij wel aan dat ik de cd kan verwijderen maar ik laat deze zitten aangezien er een wisselaar aangekoppeld zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

In eerste instatie zat ik aan een thermisch probleem te denken, maar nu je schrijft dat je er anderhalf uur mee kunt toeren in het noorden kun je dat vooralsnog uitsluiten.

Het verhaal doet me nu eerder denken aan een probleem met je CD, immers er is iets mis met die route (via de A 28?) naar Utrecht. Of heb je het ook op een andere route naar Utrecht, vanuit Emmeloord via de A6?
Ik heb zoiets eerder meegemaakt, daar had iemand een probleem op de A2 van Asd naar Utrecht, en dat bleek in de CD te zitten.

Kijk eens goed naar die CD, zit er een beschadiging op, of een vlekkerig gedeelte of zo?
Als je zoiets ontdekt kun je de CD gratis omwisselen bij C-IQ, dat is een van de voordelen van het C-IQ concept.
Afhankelijk van je contract, is dit "unlimited" of heb je een normaal abo met updates, kun je ook even wachten tot de update komt, volgende maand als ik goed geínformeerd ben.
Anders moet je even kijken of van iemand anders een C-IQ CD kunt lenen om uit te proberen of het daaraan ligt. Dat moet dan wel de goede zijn, overeenkomstig jouw activeringscode.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dewegkwijt
New Member
New Member

Er zitten inderdaad wat krassen op de cd, heb gebeld met C-iQ. 2004/1 is niet meer leverbaar. Wel is er een omwisselactie voor 29,99 2 jaar verlenging met incl camping cd of flits meldingen :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

dewegkwijt schreef:Er zitten inderdaad wat krassen op de cd, heb gebeld met C-iQ. 2004/1 is niet meer leverbaar. Wel is er een omwisselactie voor 29,99 2 jaar verlenging met incl camping cd of flits meldingen :D
Da's een wel zeer genereus aanbod, ik kan me je :D voorstellen. Gewoon doen dus, twee jaar Benelux abo en een flits meldingen, en dan binnenkort ook nog de nieuwe 2005/06 CD's in huis hebben :Yes:
Is er daarbij overigens een vrije keus, TeleAtlas of Navteq?

Maar we zijn natuurlijk wel benieuwd naar het vervolg, of je nu weer gewoon naar Utrecht kunt navigeren zonder gekke dingen.
Wordt vervolgd dus, toch?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dewegkwijt
New Member
New Member

:D :D :D afgelopen woensdag tel.contact gehad met VDO. vandaag via DHL de gratis 2005/1 CD rom´s ontvangen.

Ennn Via C-IQ gratis de activeringscode voor de benelux ontvangen.
Alles werkt weer perfect . Dit noem ik een perfecte service!!!!!!!

VDO/C-IQ en JW(voor de info en tips) hartelijk dank

Groet

Jan :D :D :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

dewegkwijt schreef::D :D :D afgelopen woensdag tel.contact gehad met VDO. vandaag via DHL de gratis 2005/1 CD rom´s ontvangen.

Ennn Via C-IQ gratis de activeringscode voor de benelux ontvangen.
Alles werkt weer perfect . Dit noem ik een perfecte service!!!!!!!

VDO/C-IQ en JW(voor de info en tips) hartelijk dank

Groet

Jan :D :D :D
Da's mooi, alles opgelost dus :)
En we hebben er weer van geleerd, onbegrepen verschijnselen kunnen inderdaad veroorzaakt worden door een beschadigde CD :idea:

Toch even de vraag: heb je nu een normaal Benelux abonnement waarbij je automatisch updates krijgt, of heb je weer een unlimited, maar nu met 2005/1 CD's en een nieuwe code? En welke CD's heb je gekregen, die van Navteq of van TeleAtlas?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht