Hallo medenavigeerders,
Vandaag heb ik een tweedehands Travelpilot aangeschaft. Natuurlijk meteen aan het inbouwen geslagen. Met alle tips op deze pagina's kon het bijna niet misgaan. Pulse draad gevonden via Petri. Helaas krijg ik geen duidelijkheid over waar het achteruitrijsignaal weg te halen. Inmiddels geprobeerd zonder dit signaal, lijkt erop dat dit ook wel werkt. Maar ik kan geen goede systeem test doen. Wellicht heeft een van jullie hier ervaring mee en wat goede tips?
Volvo v40 i.c.m. Travelpilot RX52
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 jul 2005 17:51
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Mooi dat je al zo'n eind op weg bent, nu nog de puntjes op de i
Want die achteruit is best belangrijk, zeker voor een al wat ouder en dus trager systeem zoals de DX 52 toch inmiddels is. Zie ook het verhaal daarover bij Tricks & Tips.
Zonodig kun je dat signaal bij de achteruitrijlichten zelf weghalen, en dan een goed geïsoleerde draad daar vandaan naar de unit trekken. Soms lukt het ook de achteruitrijschakelaar zelf te localiseren, op de versnellingsbak en daar dan een aftakking te maken.
Het beste is om even te smoezen met een Volvo dealer...
Iets anders is dat de V40 berucht is om z'n niet stabiele puls. Gebruik de zoekfunctie maar even en geef dan API en Volvo in. Misschien heb jij ook een API nodig...
Groet,
JW
Mooi dat je al zo'n eind op weg bent, nu nog de puntjes op de i
Want die achteruit is best belangrijk, zeker voor een al wat ouder en dus trager systeem zoals de DX 52 toch inmiddels is. Zie ook het verhaal daarover bij Tricks & Tips.
Zonodig kun je dat signaal bij de achteruitrijlichten zelf weghalen, en dan een goed geïsoleerde draad daar vandaan naar de unit trekken. Soms lukt het ook de achteruitrijschakelaar zelf te localiseren, op de versnellingsbak en daar dan een aftakking te maken.
Het beste is om even te smoezen met een Volvo dealer...
Iets anders is dat de V40 berucht is om z'n niet stabiele puls. Gebruik de zoekfunctie maar even en geef dan API en Volvo in. Misschien heb jij ook een API nodig...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 jul 2005 17:51
Hallo JW,
Dank voor je snelle reactie. Ik ga straks de draad trekken.
Wat betreft de puls heb ik je raad ter harte genomen en de bestaande berichten doorgenomen. Inmiddels had ik al een banden wissel calibratie uitgevoerd ( andere banden of andere auto "who cares") en lijkt de Travelpilot het goed te doen. ik houd even in de gaten of ik de geschetste problemen zonder API nog ga krijgen.
Echter een probleem van heel andere aard deed zich voor toen ik de "mute" kabel van de nokia carkit verbond met de Travel Pilot. Bij het opstarten geeft het scherm onmiddelijk de melding Telefoon. Na het contact maken functioneert alles naar behoren. Contact uit geeft wederom de stand telefoon op het scherm. Vervolgens krijg je TP niet meer uit. Mute draad afgekoppeld...problemen weg. Pinnen schakeling nagekeken in gebruiksaanwijzing, is allemaal correct. Nogmaals aangesloten, wederom het zelfde probleem.
Ik ben het probleem nog niet tegen gekomen in dit forum, daarom vraag ik je nogmaals om raad.
Dank voor je snelle reactie. Ik ga straks de draad trekken.
Wat betreft de puls heb ik je raad ter harte genomen en de bestaande berichten doorgenomen. Inmiddels had ik al een banden wissel calibratie uitgevoerd ( andere banden of andere auto "who cares") en lijkt de Travelpilot het goed te doen. ik houd even in de gaten of ik de geschetste problemen zonder API nog ga krijgen.
Echter een probleem van heel andere aard deed zich voor toen ik de "mute" kabel van de nokia carkit verbond met de Travel Pilot. Bij het opstarten geeft het scherm onmiddelijk de melding Telefoon. Na het contact maken functioneert alles naar behoren. Contact uit geeft wederom de stand telefoon op het scherm. Vervolgens krijg je TP niet meer uit. Mute draad afgekoppeld...problemen weg. Pinnen schakeling nagekeken in gebruiksaanwijzing, is allemaal correct. Nogmaals aangesloten, wederom het zelfde probleem.
Ik ben het probleem nog niet tegen gekomen in dit forum, daarom vraag ik je nogmaals om raad.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als ik dit zo lees lijkt het er op dat de mute verkeerd geactiveerd is.roffenberg schreef:Hallo JW,
Dank voor je snelle reactie. Ik ga straks de draad trekken.
Wat betreft de puls heb ik je raad ter harte genomen en de bestaande berichten doorgenomen. Inmiddels had ik al een banden wissel calibratie uitgevoerd ( andere banden of andere auto "who cares") en lijkt de Travelpilot het goed te doen. ik houd even in de gaten of ik de geschetste problemen zonder API nog ga krijgen.
Echter een probleem van heel andere aard deed zich voor toen ik de "mute" kabel van de nokia carkit verbond met de Travel Pilot. Bij het opstarten geeft het scherm onmiddelijk de melding Telefoon. Na het contact maken functioneert alles naar behoren. Contact uit geeft wederom de stand telefoon op het scherm. Vervolgens krijg je TP niet meer uit. Mute draad afgekoppeld...problemen weg. Pinnen schakeling nagekeken in gebruiksaanwijzing, is allemaal correct. Nogmaals aangesloten, wederom het zelfde probleem.
Ik ben het probleem nog niet tegen gekomen in dit forum, daarom vraag ik je nogmaals om raad.
Bij mijn systeem kan ik de mute via 0V of via 12V activeren. Bij de meeste systemen moet dat via de massa, dus 0V, maar er zijn ook systemen die via de plus-kant, dus 12V geschakeld worden.
Staat daar niks over in de gebruiksaanwijzing van jouw Travelpilot 52? En in die van je Nokia?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |