Philips Carin autoradio navigatiesysteem RC959

MC77
New Member
New Member

Philips Carin autoradio navigatiesysteem RC959

Bericht door MC77 »

:oops: :oops: Help
Ik heb een philips Carin autoradio navigatiesysteem RC959 gekocht en aangesloten de radio doet het perfect behalve het geluid van de Navigatie doe het het niet!!!
Waar moet ik zoeken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je kan in het systeem instellen wat het navigatievolume moet zijn. Wellicht dat als je daar het volume aanpast er wel wat gebeurt? Waar je dit precies kan doen weet ik niet meer, maar volgens mij was dit in de standaardinstellingen.

Werkt de rest van het navigeren wel? Het gaat dan dus alleen om het volume van de begeleiding?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MC77
New Member
New Member

Bericht door MC77 »

Toho_NL schreef:Je kan in het systeem instellen wat het navigatievolume moet zijn. Wellicht dat als je daar het volume aanpast er wel wat gebeurt? Waar je dit precies kan doen weet ik niet meer, maar volgens mij was dit in de standaardinstellingen.

Werkt de rest van het navigeren wel? Het gaat dan dus alleen om het volume van de begeleiding?

Groetjes,

Toho_NL.
Alles werkt behalve het geluid !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

MC77 schreef:
Toho_NL schreef:Je kan in het systeem instellen wat het navigatievolume moet zijn. Wellicht dat als je daar het volume aanpast er wel wat gebeurt? Waar je dit precies kan doen weet ik niet meer, maar volgens mij was dit in de standaardinstellingen.

Groetjes,

Toho_NL.
Alles werkt behalve het geluid !!
Da's duidelijk, maar wat me niet duidelijk is of je in het Submenu "Standaardinstellingen" het "Navigatievolume" aangepast hebt. Dat kan staan tussen 0 en 8, en dus is de vraag: op welk getal heb je dat nu staan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MC77
New Member
New Member

Bericht door MC77 »

:o Navigatievolume staat nu op 4 op 8 had ik ook geprobeerd en alle instellingen zijn op standaard gezet !!

Zal het niet aan de aansluiting leggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

MC77 schreef::o Navigatievolume staat nu op 4 op 8 had ik ook geprobeerd en alle instellingen zijn op standaard gezet !!

Daar begin ik nu ook aan te denken. Maar alvorens dat te checken toch nog de vraag: als je op de Repeat-toets op de radio drukt, dan hoor je ook niks?

Als dat allemaal niks oplevert is het zaak naar de verbindingen te kijken. Eerst controleren of alle stekkers wel goed op hun plaats zitten. Met name de kleine groene stekker die achterin de radio geprikt zit, is die OK? En zit die samen met een (niet bedrade) blauwe stekker in de ISO-C ruimte? Want hij mag niet los gemonteerd worden, dan wordt 'ie niet vergrendeld.
Zie hiervoor ook de T&T over ISO connectors
De daarin genoemde pin posities voor de groene stekker komen niet overeen met die van jouw, maar kijk dus goed of de stekker wel op de juiste wijze gemonteerd is.

Mocht dit allemaal wel kloppen, dan is het zaak de kabel te controleren die van de groene stekker naar de computer loopt, want die is verantwoordelijk voor die spraakdoorgifte. Met name aan de kant van de groene stekker wil er nog wel eens een draadje los/kapot gaan, ziet dat er allemaal goed uit?

Laat maar weten wat je geconstateerd hebt, daarna kijken we verder. Intussen ga ik in m'n oude spullen duiken om de pin aansluit gegevens te achterhalen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

JW schreef:
MC77 schreef::o Navigatievolume staat nu op 4 op 8 had ik ook geprobeerd en alle instellingen zijn op standaard gezet !!

Daar begin ik nu ook aan te denken. Maar alvorens dat te checken toch nog de vraag: als je op de Repeat-toets op de radio drukt, dan hoor je ook niks?

Als dat allemaal niks oplevert is het zaak naar de verbindingen te kijken. Eerst controleren of alle stekkers wel goed op hun plaats zitten. Met name de kleine groene stekker die achterin de radio geprikt zit, is die OK? En zit die samen met een (niet bedrade) blauwe stekker in de ISO-C ruimte? Want hij mag niet los gemonteerd worden, dan wordt 'ie niet vergrendeld.
Zie hiervoor ook de T&T over ISO connectors
De daarin genoemde pin posities voor de groene stekker komen niet overeen met die van jouw, maar kijk dus goed of de stekker wel op de juiste wijze gemonteerd is.

Mocht dit allemaal wel kloppen, dan is het zaak de kabel te controleren die van de groene stekker naar de computer loopt, want die is verantwoordelijk voor die spraakdoorgifte. Met name aan de kant van de groene stekker wil er nog wel eens een draadje los/kapot gaan, ziet dat er allemaal goed uit?

Laat maar weten wat je geconstateerd hebt, daarna kijken we verder. Intussen ga ik in m'n oude spullen duiken om de pin aansluit gegevens te achterhalen.

Groet,
JW
Ben je al wat wijzer geworden? Zitten de stekkerverbindingen goed op hun plaats?

Inmiddels heb ik die pinning boven water. Tussen de Computer (B-stekker) en de radio (groene mini ISO) zit een kabel die 5 aders heeft. Daarvan is de verbinding op C8 en C9 verantwoordelijk voor de doorgifte van de spraak.
De verbindingen zijn dan:
B 5 :arrow: C 8 : Audio plus
B 13 :arrow: C 9 : Audio min.

Als de check op de goed ingestoken stekkers niks oplevert moet je controleren of deze verbindingen wel aanwezig/goed zijn. Kabel loshalen aan beide zijden en met een Ohmmeter checken.
Voor de nummering van de groene C-stekker, zie het eerder genoemde topic bij Tricks & Tips. De B-stekker is genummerd gezien tegen de kamer in de computer, van rechts naar links bovenste rij 1-8 en onderste rij 9-16.

Ben benieuwd wat dit allemaal oplevert, we horen het wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht