GPS antenne defect?

cjv
Starting Member
Starting Member

GPS antenne defect?

Bericht door cjv »

Nieuw probleempje: Mijn MS4000 kan geen satellieten meer vinden. Alles heeft goed gewerkt totdat ik het systeem loskoppelde en opnieuw aankoppelde ivm iets nettere manier van inbouwen (van los op de achterbank naar netjes vast in de kofferbak).

Een eindje rijden (en dus laten calibreren) maakt niets uit. Het weer was redelijk helder dus daar kan het m.i. ook niet aan liggen. Blijft volgens mij over dat de GPS antenne defect is. Op zich vreemd daar alles eerst wel perfect werkte (stuk of 6 satellieten).

Heb ik iets over het hoofd gezien of wordt het gewoon een nieuwe GPS antenne aanschaffen? Het steeds opnieuw relokeren van het systeem gaat op de lange duur een beetje vervelen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

De GPS antenne zelf is niet het eerste waaraan ik denk.
Kijk eens heel goed naar de aansluiting van de antenne op de computer, beide zijden van die stekker (SMB) zijn nogal kwetsbaar, met name het gedeelte op de computer.
Kijk voorts even goed of de GPS antenne kabel niet ergens geknikt of afgeklemd is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

"Kijk eens heel goed naar de aansluiting van de antenne op de computer"

En dan met name of het hele kleine gouden pinnetje er nog in zit. is ter grote van een dikke naald en kan nogwel snel afbreken.

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cjv
Starting Member
Starting Member

Bericht door cjv »

Zojuist alles nagekeken. De draad zit nergens geknikt of afgeklemd. Vervolgens heb ik een aantal keren de stekker losgemaakt en weer vastgemaakt. Vervolgens het systeem weer opgestart en het werkt weer als voorheen.

Ik denk dus dat op een of andere manier de aansluiting tussen stekker en computer niet goed contact heeft gemaakt. Maar goed, alles werkt weer. Bedankt voor de tips.

cjv

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
P.Rademaker
New Member
New Member

Antenne ook misschien defect

Bericht door P.Rademaker »

Ik heb een VDO MS 5100. Vrijdag werkte alles nog perfect, 3 routes gereden. Zaterdag een nieuwe bestemming opgegeven, en ineens geen satelieten meer. (Rood symbooltje rechtsboven)
Systeem is 2,5 jaar oud. Dus uit de garantie. Weet iemand of de antenne defect is of dat het ontvangstgedeelte defect is?

Hij geeft in het diagnosemenu aan : REC ERROR.

HELP. Ik baal ervan dattie nu vlak voor ik op vakantie ga er de brui aan geeft....

groeten, Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Da's inderdaad lastig ja. Lijkt op een hardware-probleem. Gebruik je een originele of een gekopieerde cd?
(Waarbij, ahum, ik ervan uitga dat die kopie door jou om veiligheidsredenen van je eigen origineel is gemaakt).
In het geval van een kopie: maak van je origineel dan eens een nieuwe kopie of gebruik je originele cd. Dik kans dat het daar aan ligt.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: Antenne ook misschien defect

Bericht door JW »

P.Rademaker schreef:Ik heb een VDO MS 5100. Vrijdag werkte alles nog perfect, 3 routes gereden. Zaterdag een nieuwe bestemming opgegeven, en ineens geen satelieten meer. (Rood symbooltje rechtsboven)
Systeem is 2,5 jaar oud. Dus uit de garantie. Weet iemand of de antenne defect is of dat het ontvangstgedeelte defect is?

Hij geeft in het diagnosemenu aan : REC ERROR.

HELP. Ik baal ervan dattie nu vlak voor ik op vakantie ga er de brui aan geeft....

groeten, Paul
Over dit fenomeen is al wat vaker geschreven op dit forum. Bijna altijd bleek een slechte dan wel kapotte stekkerverbinding van de GPS antenne op de computer de oorzaak te zijn. Soms was 'ie gewoon los, andere keren was er iets afgebroken.

Als je bij de zoekfunctie bovenaan dit forum ERROR ingeeft en dan VDO Forum selecteert vind je een stuk of tien draadjes. Eén ervan is deze /viewtopic.php?t=1140&highlight=error
Ook dit draadje is interessant /viewtopic.php?t=3517&highlight=error

Hopelijk helpt het je op weg en zie je kans het op te lossen voordat je met vakantie gaat.
Laat je het even weten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken