Satelliet ontvangst travelpilot E1

lacabrli
New Member
New Member

Satelliet ontvangst travelpilot E1

Bericht door lacabrli »

Ik wil graag weten hoeveel satellieten ik ontvang maar als ik kijk in het menu instellingen om te zien hoeveel satellieten ik ontvang staat er achter Gps het volgende 1 31. Beide posities(1 en 31) willen nog wel eens veranderen, hoe weet ik nu hoeveel satellieten ik ontvang? In de gebruiksaanwijzing staat dat er achter de omschrijving Gps eerst OK zou moeten komen te staan en dan het aantal satellieten, maar het woord Ok komt niet alleen dus die twee getallen (1 31).

Het systeem werkt perfect alleen die ene vraag voor mij.

BVD.
Lacabrli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member

Bericht door vr6men »

Bij mijn E2 zit er rechtsonder op het scherm een symbooltje die aangeeft hoeveel satelieten er op dat moment ontvangen worden. Bij mij is die bijna altijd vol (6 stuks volgens mij). Volgens mij zou de E1 dat ook moeten hebben.

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lacabrli
New Member
New Member

Bericht door lacabrli »

Oké, bedankt voor je reactie, het symbool geeft tot nu toe niet meer dan +/- 2 vakjes aan(meestal 1). De gps antenne ligt op het dashboard dicht bij de stijl van de voorruit en ik heb gelezen dat dit storend kan werken,ik zal hem eens verplaatsen om te kijken of ik meer satellieten kan krijgen.

gr lacabrli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

Omdat je pas kort geregistreerd bent, hierbij een open deur. Heb je een warmtewerende voorruit? Dat ebinvloed de ontvangst namelijk ook sterk nadelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member

Bericht door vr6men »

Vriesman,

Je bent me net voor :D

lacabrli,

Om wat voor een auto gaat het? Met name de franse auto maken gebruik van een metaal coating in de voorruit en daar komt niet veel signaal door heen :(
Meestal is er dan achter de binnenspiegel een plek waar die coating niet zit, probeer het daar eens.

Succes.

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lacabrli
New Member
New Member

Bericht door lacabrli »

Eric en Vriesman,

ik heb een VW golf 2001, hier zit geen metaal coating in de voorruit. Vanavond ga ik weer terug naar de installateur en gaan wij de positie van de gps antenne even testen om de juiste positie te kunnen bepalen met het beste resultaat.

bedankt voor jullie reactie's

gr lacabrli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vr6men
Average Member
Average Member

Bericht door vr6men »

lacabrli,

Daar zit inderdaad geen metale coating in, wel vreemd want heb de E2 in m'n Passat (2005) zitten met de gps antenne in het dashboard en dat werkt prima.

Succes.

Eric.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lacabrli
New Member
New Member

Bericht door lacabrli »

Antenne iets verder van de stijl van de voorruit verwijderd (+/- 10cm was genoeg) en voila continue ontvangst van 5 á 6 satellieten.

gr lacabrli

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1