Navigatie in Skoda Octavia 2004

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
vriesman
Average Member
Average Member

Navigatie in Skoda Octavia 2004

Bericht door vriesman »

Hallo,

In de octavia van m'n vader wil ik een navigatiesysteem zetten. De auto heeft nu een skoda radio met eronder een opbergvakje, dus dubbel din moet mogelijk zijn. Nu zit ik met de volgende vragen:
- Moet je bij inbouwen van een navigatiesysteem er iets tussen zetten om de auto te laten denken dat het een skoda navigatie is? Geldt dit ook voo reen skoda of ander VAG dubbel din systeem?
- Er wordt gesuggereerd dat systemen uit b.v. een golf ook in een octavia passen. Toch lijkt de middenconsole mij verschillend. Passen de systemen netjes?
- Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een navigatie systeem in een octavia en hoe is die ervaring?

Groeten Vriesman

(o ja, nieuwe draad begonnen omdat in de andere draad het expliciet over wijzigingen in de manier van aansluiten vanaf model 2005 gaat.)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vriesman
Average Member
Average Member

Bericht door vriesman »

Niemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

O jawel. Ik had alleen je mail niet eerder gezien. Betreft het een Octavia I of een heel vroege Octavia II ?

Zo ziet e.e.a. (VDO MR6000 en PC5000) er in mijn Octavia II uit:

Afbeelding

Afbeelding

Zoals je ziet is er voor een O2 een masker dat van de standaard 1,5 din 2 din maakt.
Verder kun je de signalen bij een O2 van de CAN-bus afhalen of, zoals ik heb gedaan, vanachter de snelheidsmeter vandaan. De O1 heeft nog geen CAN-bus en ik denk dat het snelheidssignaal daar klaarligt op de ISO-stekker van de radio (blauw-witte draad).
Een VW-systeem (dubbeldins-navigatie) past, maar of en wat er aan aanpassingen moeten gebeuren weten anderen alhier beter dan ik.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Aanvulling: ben ZEER tevreden over de navi in mijn O2. De GPS-antenne ligt nu nog onder het opbergvakje bovenop het dashboard (wat uitstekend werkt) maar de GPS-antenne 'gaat naar het dak': ik heb ter vervanging van m'n door de wasstraat gesloopte 2 in 1 (GSM en FM) antenne een 3 in 1 antenne (GSM, GPS, FM) antenne gekocht die er nog op moet. Is een gewoon uitziende antenne met een wat dikkere voet.
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Ziet er fraai uit, maar even de, wellicht stomme vraag: waarom zit de radio/monitor niet bovenaan, dan is 'ie toch beter zichtbaar en bedienbaar? Of wilde je altijd bij de schuifjes van de roosters kunnen of zo, of was je bang dat de A/C luchtstroom niet optimaal meer is?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

JW schreef:Hallo Higgy,

Ziet er fraai uit, maar even de, wellicht stomme vraag: waarom zit de radio/monitor niet bovenaan, dan is 'ie toch beter zichtbaar en bedienbaar? Of wilde je altijd bij de schuifjes van de roosters kunnen of zo, of was je bang dat de A/C luchtstroom niet optimaal meer is?

Groet,
JW
Stomme vragen bestaan niet :lol: (stomme antwoorden wel, overigens)

Ik wilde inderdaad een optimale luchtstroom te allen tijde. Da's de hoofdreden. De radio is in zowel dichte als open positie uitstekend bedienbaar, en de zichtbaarheid van het scherm is prima.

Geen gekke vraag van je, wel grappig dat ie me vaker is gesteld. Zou het deels tussen onze oren zitten dat een radio bovenin 'moet'?

BTW: heb m'n 3-in-1 antenne binnen. Ziet er degelijk uit en voldoende verlengsnoeren bijgeleverd. Binnenkort maar eens door de garage laten monteren.
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

komt nog bij, warme lucht stijgt.....

en aangezien de cdrom speler een X zo heet word als het radio deel, vind ik higgys spitsvondigheid juist gezien.

je ziet (vooral zomers) bij hogere themperaturen de in het dashboard gebouwde rekenaars nog al es (flink) te warm worden, dit kan resulteren in langzamere reactie van de navigatie computer en verhoogd zelfs het slijtage process van de laser.
een goede koeling is dus geen overbodige luxe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 889