Nieuwe VDO's MS 5600-5700 en MS 4400

JW
Senior Member

Nieuwe VDO's MS 5600-5700 en MS 4400

Bericht door JW »

Hallo,

Gisteren heeft VDO in een tweetal persberichten nieuwe toestellen aangekondigd.

Dat zijn de 5600/5700 als opvolger van de 5400/5500. Belangrijkste nieuwe features zijn een omschakelbaar en instelbaar 2-D/3-D weergave en een geïntegreerde TMC box. Voor details en plaatjes leze men, engelse tekst http://www.vdodayton.com/press/press_re ... 09374.aspx

Daarnaast is er de MS 4400 gekomen, met groter display, afneembaar frontje en een tweede tuner die TMC verzorgt. Te lezen op: http://www.vdodayton.com/press/press_re ... 09377.aspx

De teksten zijn er ook in het duits, te vinden op de duitse VDO site, bij presse http://www.vdodayton.de/press/press_rel ... 09362.aspx en http://www.vdodayton.de/press/press_rel ... 09365.aspx

Inmiddels is hierover ook het een en ander geschreven, met plaatjes op het GEO Forum: http://www.geo24.de/article/articleview/158/1/4/

Tot slot, op de VDO site zijn de systemen inmiddels ook al te vinden :!:
http://www.vdodayton.com/index2.aspx?ni ... &status=n1

Al met al belangrijke uitbreidingen, ik ben heel benieuwd ze in werkelijkheid te zien :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Onder meer in de Engelse tekst:

By combining the integrated TMC in VDO Dayton's MS 5700 with the C-IQ concept, which enables flexible charging of additional services, drivers can now also purchase extended traffic information for the first time. Known as Pay TMC data, this information is already available for the UK and France on the C-IQ platform, and these services are being developed in other countries, too.

Ik ben toch benieuwd of V-Traffic nu al vrij te schakelen is... ;). Ik las trouwens ook dat er zo'n 20 nieuwe pictogrammen zijn voor TMC. Nu maar afwachten of deze er ook voor de MS5400 / MS5500 komen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Ik ben trouwens razend benieuwd welke processor er in deze systemen gebruikt gaat worden. Als dat dezelfde zijn als in de 5400 en 5500 dan zal dat betekenen dat 3d optie ook tot de nieuwe mogelijkheden van deze laatste kan behoren. Ook ben ik benieuwd of de sw voor de 5400 en 5500 doorontwikkeld wordt (nieuwe en betere functies) of dat men bij Siemens besluit de stop erop te zetten.
Kortom vragen die nmm best wel een antwoord nodig hebben.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gene schreef:Ik ben trouwens razend benieuwd welke processor er in deze systemen gebruikt gaat worden. Als dat dezelfde zijn als in de 5400 en 5500 dan zal dat betekenen dat 3d optie ook tot de nieuwe mogelijkheden van deze laatste kan behoren. Ook ben ik benieuwd of de sw voor de 5400 en 5500 doorontwikkeld wordt (nieuwe en betere functies) of dat men bij Siemens besluit de stop erop te zetten.
Hallo Gene,

Of er ook een andere processor in het systeem zit weet ik niet. Wel heb ik intussen meegekregen dat het interne geheugen in omvang verdubbeld is. En zoals we ook van de PC thuis weten: een geheugen uitbreiding doet veel meer voor de snelheid van een computer dan een snellere processor.

De 5600/5700 draaien met andere besturings SW, de huidige versie heet 1.0 . Daarmee wordt kennelijk een heel nieuwe serie SW geïntroduceerd.

Nog een paar interessante puntjes bij de nieuwe 5600/5700:
-12 kanaals GPS ontvanger ipv de eerdere 8 kanaals.
-tweede splitscreen met klein pictogram en boordcomputer info. Zoals huidige snelheid, gemiddelde snelheid, verstreken reistijd en afgelegde afstand.
-flexibel route punt, waarmee je langs een gewenst punt kunt navigeren zonder daar echt naar toe te navigeren. Handig als je vanuit Utrecht naar Zuid Frankrijk wilt rijden via Luxemburg en niet via Parijs!.
-computer kan zowel horizontaal als vertikaal gemonteerd worden dankzij een draaibare gyro.

Nu de TMC box in de computer verwerkt is wordt het inbouwen weer wat makkelijker. En als ik het goed heb is het nieuwe systeem niet duurder dan het vorige indien daar de TMC box bijgenomen werd.

Al met al een zeer interessante opvolger van de 5400/5500

Groet,
JW

P.S Een ander belangrijk nieuwtje is de Europa CD voor de CD systemen. Die zit in de nieuwe 2005/2006 set en stelt je in staat door heel Europa te navigeren op hoofd-en snelwegen alsmede de belangrijke secundaire wegen. Je kunt daarmee van plaats naar plaats navigeren binnen Europa. Voor details in het land van bestemming moet je dan dat land activeren en de betreffende kaart gebruiken.
Als ik het goed heb kun je die Europa CD alleen gebruiken als dat betreffende land ook daadwerkelijk geactiveerd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Echt een supermooi systeem.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Higgy
Moderator
Moderator

Bericht door Higgy »

Die MS4400 ziet er ook fraai uit voor een 1DIN-systeem. Aangezien VDO om de een of andere curieuze reden de 4400 weer (even?) van haar site heeft gehaald: hier http://216.239.59.104/search?q=cache:UQ ... nl&start=9 staat 'ie gecached.

En hier (lijkt op de link van JW) staat de 'review': http://www.geo24.de/article/articlestatic/159/1/4/

Iemand een wild guess van de going-price?

Edit: deze link van jou JW: http://www.vdodayton.com/press/press_re ... 09377.aspx naar de VDO-site doet het nog wel.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Nieuwe grafische processor

Bericht door Speledingetje »

Gene schreef:Ik ben trouwens razend benieuwd welke processor er in deze systemen gebruikt gaat worden. Als dat dezelfde zijn als in de 5400 en 5500 dan zal dat betekenen dat 3d optie ook tot de nieuwe mogelijkheden van deze laatste kan behoren. Ook ben ik benieuwd of de sw voor de 5400 en 5500 doorontwikkeld wordt (nieuwe en betere functies) of dat men bij Siemens besluit de stop erop te zetten.
Zoals ook bij PC's het geval begint te worden is de GPU (Graphics Processing Unit) belangrijker dan de CPU en aan het plaatje te oordelen zit hier een veel geavanceerdere GPU in. Kleurverloop in de interface balk duid op 16 of 24 bits kleur en de fade out van pictogrammen in de achtergrond wordt waarschijnlijk ook door de GPU gedaan ipv de CPU. Siemens had overigens al aangekondigd geavanceerdere GPU's te gaan gebruiken dus het is geen verassing, maar het betekent wel dat dit soort features vrijwel zeker niet backwards compatible zullen zijn met de 5500/5400 serie.

JW:Ik kan behalve het persbericht niets vinden over de systemen op de VDO site, is het er weer afgehaald?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Gisteren heb ik ook moeten constateren dat VDO de nieuwe systemen weer van de .com site gehaald heeft. Daar staan nu weer de 5500 en 5400, alsmede de 4150 en 4200RS. Geen idee waarom ze er, tijdelijk naar ik aanneem afgehaald zijn. Op de .de site hebben ze überhaupt nog niet gestaan.

Als indicatie, volgens mijn informatie ligt de going price van de MS 4400 rond de 1200 Euri, en die van de 5700 met 5.8" monitor rond de 1900. Prijzen inclusief content.
Daarmee liggen de prijzen op het niveau van de voorgangers, als je de prijs van de losse TMC box even meeneemt uiteraard.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Eerder schreef ik
P.S Een ander belangrijk nieuwtje is de Europa CD voor de CD systemen. Die zit in de nieuwe 2005/2006 set en stelt je in staat door heel Europa te navigeren op hoofd-en snelwegen alsmede de belangrijke secundaire wegen. Je kunt daarmee van plaats naar plaats navigeren binnen Europa. Voor details in het land van bestemming moet je dan dat land activeren en de betreffende kaart gebruiken.
Als ik het goed heb kun je die Europa CD alleen gebruiken als dat betreffende land ook daadwerkelijk geactiveerd is.
Inmiddels heb ik daarover de informatie gekregen dat die Europa CD ook te gebruiken is als je alleen de Benelux vrijgeschakeld hebt.
En hij zal worden meegeleverd bij de eerstvolgende update. Dat betekent dus een belangrijke uitbreiding van het service niveau. En het kost niks extra :!: :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member

prijs ms 5700

Bericht door laurens »

Jw

heb al prijs binnen van 1500 euro
voor de ms 5700 met gewoon scherm ( europa 1 jaar)

de xl 100 euro extra
de sd 200 euro extra

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

In het begin van het draadje gaf ik links naar de engelse en duitse tekst van de Press-release. Inmiddels is er ook een NL versie http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 205700.doc

Naar ik begrepen heb zal de info over de nieuwe systemen dezer dagen weer beschikbaar zijn op de vdodayton.com site.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Van de nederlandse site:
de individuele pixels worden als het ware uit het beeld weggeknipt. Daardoor ontstaat in plaats van een ‘gepixelde weergave’ met fijne puntjes een kaartbeeld met een helderheid die vergelijkbaar is met die van een gedrukte kaart.
Volgens mij probeert een marketeer hier uit te leggen dat het systeem anti-aliasing heeft. Of zou er font sub-pixel alignment bedoeld worden? Altijd vermoeiend om de specificaties uit de persberichten af te leiden, zal wel komen omdat de dames van PR/Marketing het zelf niet begrijpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Kijk, dat is nog eens makkelijk zo'n Nederlandstalig bericht. Dat leest toch iets makkelijker. Ik begrijp alleen niet dat er ook in dit bericht staat dat de Pay-TMC zenders uit Frankrijk al met C-IQ vrijgeschakeld kunnen worden... Op de site van VDO Dayton (en C-IQ) is hier nog niets van terug te vinden. Misschien lees ik het wel verkeerd ofzo hoor, maar volgens het persbericht zou het wel moeten kunnen. Iemand die meer weet?

De VT-boxen kunnen het wel ontvangen, maar daar het je C-IQ niet voor nodig (je hoeft het namelijk niet vrij te schakelen....).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Kijk, dat is nog eens makkelijk zo'n Nederlandstalig bericht. Dat leest toch iets makkelijker. Ik begrijp alleen niet dat er ook in dit bericht staat dat de Pay-TMC zenders uit Frankrijk al met C-IQ vrijgeschakeld kunnen worden... Op de site van VDO Dayton (en C-IQ) is hier nog niets van terug te vinden. Misschien lees ik het wel verkeerd ofzo hoor, maar volgens het persbericht zou het wel moeten kunnen. Iemand die meer weet?

De VT-boxen kunnen het wel ontvangen, maar daar het je C-IQ niet voor nodig (je hoeft het namelijk niet vrij te schakelen....).

Groetjes,

Toho_NL.
Het bericht is een NL vertaling van de duitse en engelse tekst, dus...
Het persbericht loopt ook een beetje vooruit op de situatie, ik verwacht binnenkort meer details te weten over Pay-TMC en in het bijzonder V-Trafic in Frankrijk. En reken er maar op dat ik jullie in m'n kennis laat delen :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ok, dan wacht ik dat gewoon ff af :). Ben zeer benieuwd wat er straks allemaal mogelijk zal zijn.. Ze gaan het ook in andere landen uitbreiden (dat ze de Pay-TMC zenders uit die landen ook kunnen vrijschakelen). Dat zou wel mooi zijn (denk aan o.a. Duitsland).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Gebruiksaanwijzing MS5600 te downloaden

De MS5600/MS5700 staan nog steeds niet op de VDO site maar je kunt in het support gedeelte wel al de gebruiksaanwijzing downloaden als je wilt weten wat alle features zijn. :)

Ik heb hem even doorgelezen, eerste indruk is dat er niet zo heel veel veranderingen zijn:
- Flexibele viapunten
- Waarschuwing bij te hard rijden afhankelijk van de weg waar je op rijdt
- Paar extra route criteria (tunnels vermijden, pont vermijden)
- (Veel) mooiere graphics, waaronder 3D

Met uitzondering van die laatste zal dit allemaal ook wel op de MS5500 kunnen komen lijkt me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Re: Gebruiksaanwijzing MS5600 te downloaden

Bericht door Gene »

Speledingetje schreef:De MS5600/MS5700 staan nog steeds niet op de VDO site maar je kunt in het support gedeelte wel al de gebruiksaanwijzing downloaden als je wilt weten wat alle features zijn. :)

Ik heb hem even doorgelezen, eerste indruk is dat er niet zo heel veel veranderingen zijn:
- Flexibele viapunten
- Waarschuwing bij te hard rijden afhankelijk van de weg waar je op rijdt
- Paar extra route criteria (tunnels vermijden, pont vermijden)
- (Veel) mooiere graphics, waaronder 3D

Met uitzondering van die laatste zal dit allemaal ook wel op de MS5500 kunnen komen lijkt me.
Flexibele viapunten zijn ook op de 5400 en 5500 mogelijk, nl . bestemmingskaart, aanwijzen, opslaan als viapunt en gaan maar.
Bij te hard rijden krijg je ook op de 5x00 een waarschuwing, zaak is dat je de info aktief hebt staan
routecriteria idem als nu reeds in de 5x00 systemen

Graphics.... zucht.... misschien iets wat nog aangepast wordt in de 5x00 sw. Op de 3d functionaliteiten na is dit het enige verschil... zo even uit de losse pols.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

Gene schreef:Flexibele viapunten zijn ook op de 5400 en 5500 mogelijk, nl . bestemmingskaart, aanwijzen, opslaan als viapunt en gaan maar.
Bij te hard rijden krijg je ook op de 5x00 een waarschuwing, zaak is dat je de info aktief hebt staan
De flexibele viapunten zijn wel iets anders dan die op de 5400/5500, je kunt ze namelijk gebruiken om aan te geven dat de route er in de buurt moet komen, met het huidige systeem moet je er precies langsrijden, maar geen erg groot verschil.

De waarschuwing bij te hard rijden is wel echt verbeterd, die is nu namelijk afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg waarop je rijdt, bij de 5400/5500 wat dat 1 vaste limiet onafhankelijk van waar je je bevond en daarom eigenlijk niet zinvol.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

De waarschuwing bij te hard rijden is wel echt verbeterd, die is nu namelijk afhankelijk van de maximumsnelheid van de weg waarop je rijdt, bij de 5400/5500 wat dat 1 vaste limiet onafhankelijk van waar je je bevond en daarom eigenlijk niet zinvol.
Dat wil ik toch tegenspreken. Indien je onder beeldscherm instellingen aangeeft : de geldende snelheid displayen (bv boven of links) en in het menu instellingen de snelheid aangeeft bij welke de waarschuwing moet komen (bovenste keus, dus niet algemene waarschuwing bij xxxx) dan werkt het exact zoals bij de nieuwe systemen. Hierbij wordt eveneens gebruik gemaakt van de geldende snelheidsinfo van de cd/dvd.
Ook de kleuren van de waarschuwing (zwart geen geel= bereikt rood= te hard) zijn hetzelfde.[/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Speledingetje schreef:
Gene schreef:Flexibele viapunten zijn ook op de 5400 en 5500 mogelijk, nl . bestemmingskaart, aanwijzen, opslaan als viapunt en gaan maar.
De flexibele viapunten zijn wel iets anders dan die op de 5400/5500, je kunt ze namelijk gebruiken om aan te geven dat de route er in de buurt moet komen, met het huidige systeem moet je er precies langsrijden, maar geen erg groot verschil.

Bij de 5400/5500 met SW 9.5 is dat ook het geval. Je kunt dat dan activeren op één van de posities in de statusregels. Net als Gene denk ik voorlasnog dat hier niets veranderd is..
Op het punt van viapunt is de introductie van het flexibele punt zeker een verbetering. Vroeger moest je een echt viapunt kiezen en de enige manier om te voorkomen dat je daar daadwerkelijk naartoe moest rijden was 'm op tijd te wissen.

Groet,
JW

Edit JW 3.34pm: weer een geval van "dubbel gestikt..." :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Speledingetje
Starting Member
Starting Member

JW schreef:Bij de 5400/5500 met SW 9.5 is dat ook het geval. Je kunt dat dan activeren op één van de posities in de statusregels.
Ok, jullie hebben gelijk. Ik kan overigens uit de handleiding niet opmaken of de mogelijkheid om het ook als gesproken waarschuwing weer te geven ook hiervoor geld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Speledingetje schreef:
JW schreef:Bij de 5400/5500 met SW 9.5 is dat ook het geval. Je kunt dat dan activeren op één van de posities in de statusregels.
Ok, jullie hebben gelijk. Ik kan overigens uit de handleiding niet opmaken of de mogelijkheid om het ook als gesproken waarschuwing weer te geven ook hiervoor geld.
De nieuwe Instructie lezend op pagina 39, en deze vergelijkend met de oude op pagina 21-22 lijkt het mij dat er op dit punt niks veranderd is.
In beide gevallen kun je bij een persoonlijke snelheidswaarschuwing, die dus gekoppeld is aan de snelheidsinformatie van de computer een signaal krijgen.
Bij de snelheidsinfo die gekoppeld is aan de DVD/CD is er geen signaal/waarschuwing, dan zie je alleen die verschuiving van zwart naar geel en vervolgens rood.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Ik heb eens door de gebruiksaanwijzingen heengelezen en kom tot de conclusie dat er niet echt veel nieuws is.

Ik kom als nieuwe zaken de volgende dingen tegen:
* de 3D weergave,
* de mogelijkheid tot gebruik van 1 'flexibel via-punt',
* split-screen met keuze aan welke zijde de kaart komt (links of rechts) en de mogelijkheid om ipv pictogrammenweergave naast kaart ook boordcomputer gegevens naast kaart te kunnen weergeven.

De genoemde mogelijkheid tot meer 'uitsluitingen' bij routebepaling is volgens mij incorrect. Het lijstje voor route-criteria is identiek aan de huidige versie (5500 met SW9.57). Ook de mogelijkheid voor snelheidsweergave en aanduiding t.o.v. de toegstane snelheid is identiek.

Al met al niet heel erg veel nieuws onder de zon !! Wat mij betreft in ieder geval niet voldoende om nu al over te stappen van de 5500 naar de 5700. Dat komt wel als ik een nieuwe auto ga rijden!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Riekus schreef:Ik heb eens door de gebruiksaanwijzingen heengelezen en kom tot de conclusie dat er niet echt veel nieuws is.

Ik kom als nieuwe zaken de volgende dingen tegen:
* de 3D weergave,
* de mogelijkheid tot gebruik van 1 'flexibel via-punt',
* split-screen met keuze aan welke zijde de kaart komt (links of rechts) en de mogelijkheid om ipv pictogrammenweergave naast kaart ook boordcomputer gegevens naast kaart te kunnen weergeven.

De genoemde mogelijkheid tot meer 'uitsluitingen' bij routebepaling is volgens mij incorrect. Het lijstje voor route-criteria is identiek aan de huidige versie (5500 met SW9.57). Ook de mogelijkheid voor snelheidsweergave en aanduiding t.o.v. de toegstane snelheid is identiek.

Al met al niet heel erg veel nieuws onder de zon !! Wat mij betreft in ieder geval niet voldoende om nu al over te stappen van de 5500 naar de 5700. Dat komt wel als ik een nieuwe auto ga rijden!!
Gene merkte dat ook al op, en zo is het inderdaad.

Al met al denk ik dat VDO een zeer aantrekkelijk en compleet systeem op de markt gebracht heeft. Met een ingebouwde TMC unit die geschikt is voor alle Pay-TMC diensten. Of en zo ja hoe dat laatste ook beschikbaar komt voor de 5400/5500 zullen we nog moeten zien.

Ik ga wel in Riekus' gedachte mee dat het voor iemand die nu een 5500 met TMC box heeft niet direct zó aantrekkelijk is dat je morgen nog een 5700 moet gaan bestellen. Tenzij je natuurlijk op 3-D valt :)
Zelf overweeg ik wel om over te stappen, ergens in de herfst ná m'n vakantie in Frankrijk, nu ook al met V-Trafic via m'n "franse" TMC box :wink:

Maar voor de categorie mensen die nog geen Navi heeft, dan wel een ouwetje is dit een heel aantrekkelijke propositie. Met dit systeem zijn de "nadelen" weggenomen in vergelijking met andere systemen, met name de 3-D weergave zal velen over de streep trekken. En het voordeel van het flexibele en voor-elk-wat-wils C-IQ blijft uiteraard een van de grote pluspunten.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

De nieuwe MS 5700 en MS 4400 zijn vanaf half juli leverbaar, en daar zijn dan de nieuwe kaarten bij !!

Een interessant nieuwtje is dat op de MS 4400 de aansluitingen voor constante en geschakelde plus (A4 en A7) omgedraaid zijn tov alle voorgaande VDO's. Daarmee volgt VDO de ISO norm, en wordt het inbouwen in o.a. VAG auto's een stuk eenvoudiger.
Een ander nieuwtje is dat de MS 4400 evt ZONDER puls ingebouwd kan worden. De computer is kennelijk anders geprogrammeerd waardoor dat mogelijk wordt. Toch wordt wel aanbevolen de puls aan te sluiten, dat maakt het systeem gewoon beter en accurater.
Voorts heeft men het menu aangepast, waarbij je na de inbouw niet meer in het service menu hoeft om alles te controleren. Nu kun je dat al via het Menupunt Systeem > Installatie > Systeemstatus. Daar zijn dan de GPS status, richting en puls te checken
En tenslotte is dit systeem voorzien van een mogelijkheid om actieve radioantennes te voeden, er is dan geen aparte "fantoomvoeding" meer nodig.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht