Hoi allen,
Even het volgende, ik rijd dagelijks van Enkhuizen naar A'dam centrum en uiteraard terug.
Als ik van huis wegrijd bijna direct voldoende satelietontvangst en gaat hele weg goed.
Echter als ik terug wil soms bijna t/m ring A-10 geen ontvanst, is bijna 10 min rijden.
Soms best lastig met alle opbrekingen in dat geweldige "dorp".
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Te veel hoge bebouwing??
Auto is een Zafira met antenne op kleine zijruit voor het voorportier!
Ron
Slechte sateliet ontvangst Amsterdam
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Re: slechte sateliet ontvangst Amsterdam
Waarom is dat lastig? Jouw navi doet het perfect zonder die GPS info, even aannemend dat je een goed aangesloten VDO hebt. Trek de GPS antenne maar los en probeer het uit.vengeance! schreef:Hoi allen,
Even het volgende, ik rijd dagelijks van Enkhuizen naar A'dam centrum en uiteraard terug.
Als ik van huis wegrijd bijna direct voldoende satelietontvangst en gaat hele weg goed.
Echter als ik terug wil soms bijna t/m ring A-10 geen ontvanst, is bijna 10 min rijden.
Soms best lastig met alle opbrekingen in dat geweldige "dorp".
Wat kan hier de oorzaak van zijn? Te veel hoge bebouwing??
Auto is een Zafira met antenne op kleine zijruit voor het voorportier!
Ron
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Hij geeft soms niet de juiste lokatie aan op de kaart.
Kan dit misschien komen omdat ik op mn werk door een garage moet en daar geen ontvangst heb.
Krijg de melding van begeeft u zich naar de geplande route, en dan gaat het soms mis.
Alles is goed aangelsoten, en gebeurt zich alleen in Amsterdam?
Kan dit misschien komen omdat ik op mn werk door een garage moet en daar geen ontvangst heb.
Krijg de melding van begeeft u zich naar de geplande route, en dan gaat het soms mis.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook de achteruit?vengeance! schreef:Hij geeft soms niet de juiste lokatie aan op de kaart.
Hoe is de situatie als je je auto parkeert op de plaats van bestemming en vervolgens je contact uitzet? Ben je dan al in die garage waar je uiteraard geen satelliet ontvangst hebt?
In zo'n situatie moet je systeem (welke is dat?) puur op basis vande puls en de ingebouwde gyro nauwkeurig de locatie vastleggen waar je je bevindt, en dat kan 'ie ook normaliter. Vandaar die vraag over de achteruit, want als die niet aangesloten is gaat het mis in de garage.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
Ja achteruit is aangesloten.
Kan het zijn dat als je in een garage met etages rijd hij van slag kan raken?
Het is ook niet elke dag maar af en toe. Zet ie me zomaar ergens op de kaart.
Vraag me alleen af waarom het zo lang duurt voordat je een signaal hebt?
Als ik naar mn werk toe rijd, ga ik door de Ij-tunnel, en als ik eruit kom direct weer ontvangst!
Kan het zijn dat als je in een garage met etages rijd hij van slag kan raken?
Het is ook niet elke dag maar af en toe. Zet ie me zomaar ergens op de kaart.
Vraag me alleen af waarom het zo lang duurt voordat je een signaal hebt?
Als ik naar mn werk toe rijd, ga ik door de Ij-tunnel, en als ik eruit kom direct weer ontvangst!
Hide post links |
-
- Senior Member
In parkeergarages is het heel goed mogelijk dat een navigatiesysteem de weg kwijtraakt, kennelijk is dit ook bij jou het geval.
Kun jij wat meer vertellen over de hoeveelheid GPS satellieten die je ontvangt bijvoorbeeld thuis tov Amsterdam?
Ik vermoed dat je GPS antenne niet ideaal geplaatst is namelijk, sowieso zit er veel metaal in de buurt.
Kun jij wat meer vertellen over de hoeveelheid GPS satellieten die je ontvangt bijvoorbeeld thuis tov Amsterdam?
Ik vermoed dat je GPS antenne niet ideaal geplaatst is namelijk, sowieso zit er veel metaal in de buurt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb thuis tussen de 5 en 8 satelieten, en ook in A'dam als ik van huis er naar toe rijd, dus lijkt me niet zozeer het probleem.
Heb op zich niet zo veel moeite dat de ontvangst nu en dan slecht is bij wegrijden, maar zit me af te vragen waarom het zo lang moet duren voordat hij satelieten ontvangt als ik naar huis wil rijden, en als ik naar mn werk toerijd dit geen problemen geeft. Ga bv door Ij-tunnel dus geen ontvangst en als ik er weer uitkom direct weer voldoende satelieten.
Ron
Heb op zich niet zo veel moeite dat de ontvangst nu en dan slecht is bij wegrijden, maar zit me af te vragen waarom het zo lang moet duren voordat hij satelieten ontvangt als ik naar huis wil rijden, en als ik naar mn werk toerijd dit geen problemen geeft. Ga bv door Ij-tunnel dus geen ontvangst en als ik er weer uitkom direct weer voldoende satelieten.
Ron
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
help ! geen sateliet meer op swiss naigatie