MR4000 + PC3000 zonder puls mogelijk?

delirium
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2005 17:24

MR4000 + PC3000 zonder puls mogelijk?

Bericht door delirium »

Mijn vader heeft bovenstaand 2e hands systeem aangeschaft en dit ingebouwd in een Opel Rekord van '79 (:lol:)

Daarbij is geen puls aangesloten, ook de achteruitkabel is niet aangesloten.

Het systeem ziet nu wel een aantal satelieten, die wisselen ook steeds, maar de positie veranderd niet. Je kunt het systeem wel handmatig op een andere locatie instellen, dan laat hij zolang je op dat punt staat ook instructies zien, maar meteen als je wegrijdt geeft hij weer de melding "Volg de pijl" en huidige GPS positie blijft ook hetzelfde.

Heeft dit systeem de speedpuls en achteruit nodig? Achteruit is niet zo'n probleem om aan te sluiten, en lees hier ook dat dat beter is, maar voor puls zouden we dan bijv een carpoint speedpuls moeten kopen. We willen dit uiteraard alleen doen als het probleem dan ook opgelost is.

Alvast bedankt voor evt. reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Het systeem kan alleen goed werken indien:
a. de speedpuls is aangesloten
b. de achteruit is aangesloten.

Indien alleen a is uitgevoerd zal het systeem ook werken alleen heb je kans dat er constant gecalibreerd moet worden (dit doet het systeem automatisch maar duurt soms wel 15 minuten).

Ik zou zeggen beide aansluiten en idd een carpoint speedpuls zal best wel werken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Helaas, zonder puls zal de MS 4000 nooit werken.
De PC 3000 computer van dat systeem is geprogrammeerd op het gebruik van puls en ingebouwde gyro, en gebruikt de GPS alleen om af en toe te herlokeren als 'ie de weg helemaal kwijt is. Mede daarom is ook de achteruit nodig, lees het verhaal daarover maar bij Tricks & Tips.

Overigens is het nodig dat de computer goed horizontaal gemonteerd wordt, er zit geen compensatiemogelijkheid op voor die situaties dat 'ie schuin geplaatst is.

Uit eigen ervaring weet ik dat de MS 4000 prima werkt als 'ie goed ingebouwd is. Ik heb hem zelf enige tijd in m'm auto gehad voordat ik naar een MS 5000 overgegaan ben. En de MR 4000 radio gebruik ik nog altijd, dat is een buitengewoon goede radio/CD-speler.

Voor de Opel is er wel een pulsgever te vinden die in de kilometerkabel gemonteerd kan worden. Dat is de simpelste en beste oplossing.

Groet,
JW

Edit 3.52 pm: Ik zie dat Gene inmiddels ook geantwoord heeft, zelfde boodschap :)
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
delirium
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2005 17:24

Bericht door delirium »

Beide bedankt voor de reactie, we gaan dan dus een speedpuls aan proberen te leggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”