Zoals eerder in dit forum beschreven had ik een paar problemen met mijn Indianapolis. Nu met de indianapolis niet eigenlijk, wel met de aansluiting. Even ter verduidelijking :
Mijn Indy heeft tot hiertoe al altijd prachtig gewerkt. Als koerier kan ik het weten, rij door heel Europa, zonder noemenswaardige problemen.
Nu verleden week moest ik naar een Peugeot garage voor controle en daar kreeg ik te horen dat ik al veel geluk had gehad dat mijn boordcomputer nog niet stuk is gegaan. Moet jullie zeggen dat mijn Indy door een tussenpersoon/garagist is ingebouwd.
Gisteren heeft die tussenpersoon opnieuw naar de aansluiting gekeken en de Indy aangesloten NA het contact, dwz dat ik nu de Indy telkens moet starten met de ON knop op het display, wat vroeger gewoon gebeurde met de contactsleutel. Op zich geen probleem ware het niet dat telkens ik de wagen start de Indy uitvalt en ik hem opnieuw moet opzetten via de ON knop. Tussenpersoon durft hem niet anders meer aan te sluiten uit schrik dat de boordcomputer zou beschadigd worden. Dus ik gevraagd aan de peugeot garage hoe hem juist aan te sluiten maar daar willen ze me blijkbaar niet helpen. Moest maar bij hun de Indy laten inbouwen.
Kan er iemand mij hier eens uitleggen hoe dit op te lossen, via een tussenstuk ofzo
Juiste aansluiting Indy in Peugeot Partner HDI
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Juiste aansluiting Indy in Peugeot Partner HDI
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Je moet een geschakelde + bij je 12v aansluiting of onder je stuurkolom vandaan halen, die leid je naar een ISO A verlengstekker die je tussen de ISO stekker van je Peugeot en de Indy plaatst.
Op die ISO A stekker aan de radio kant komt op pos 1 de puls, 2 achteruit, 3 tel mute, 4 de constante of geschakelde +, 5 wordt 1 op 1 doorverbonden, 6 niet aansluiten / niet doorverbinden, 7 constant of geschakelde + en 8 de massa (1 op 1 doorverbinden)
Op die ISO A stekker aan de radio kant komt op pos 1 de puls, 2 achteruit, 3 tel mute, 4 de constante of geschakelde +, 5 wordt 1 op 1 doorverbonden, 6 niet aansluiten / niet doorverbinden, 7 constant of geschakelde + en 8 de massa (1 op 1 doorverbinden)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Volgens het inbouwvoorschrift van de Indy moeten die A4 resp. A7 aangesloten worden als vet weergegeven. Omdraaien heeft tot gevolg dat de positie niet opgeslagen wordt bij het uitschakelen.Gentry schreef:Je moet een geschakelde + bij je 12v aansluiting of onder je stuurkolom vandaan halen, die leid je naar een ISO A verlengstekker die je tussen de ISO stekker van je Peugeot en de Indy plaatst.
Op die ISO A stekker aan de radio kant komt op pos 1 de puls, 2 achteruit, 3 tel mute, 4 de constante of geschakelde +, 5 wordt 1 op 1 doorverbonden, 6 niet aansluiten / niet doorverbinden, 7 constant of geschakelde + en 8 de massa (1 op 1 doorverbinden)
Overigens nog de vraag waarom A6 niet aangesloten mag worden. Daarmee wordt de knop van de Indy verlicht...
Ik ken de details van het contactslot van de betreffende Reugeot niet, maar wat je veelal treft is dat het contactslot een "accessoirecontact" heeft dat onderbroken wordt bij het starten, en dat is niet goed. Als de geschakelde plus voeding van de Indy verbonden wordt met het ontstekingscontact wordt die spanning uiteraard niet onderbroken, maar dan moet je eerst altijd de motor starten vóórdat je je navi kunt bedienen. Lees eens dit verhaal waarin je kunt zien dat er verschillende oplossingen voor dit probleem zijn. Zelf heb ik de "twee dioden schakeling" ingebouwd, velen prefereren echter het tijdvertaagd afvallend relais. Daarover zag ik een paar dagen geleden nog een posting op het forum.
Net als Gentry ben ik er van overtuigd dat dit probleem oplosbaar is. Met enige handigheid, en wellicht een voltmeter dan wel spanningszoeker mag dat geen probleem zijn.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Peugeot Partner 2012 aftermarket navi achteruitrijsensor piep werkt niet meer
door Rens » 11 okt 2015 20:13 » in Peugeot -
Reacties: 1
Weergaves: 782
-
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 655
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1490
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1066
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1104
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1797
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1005