Navigatiespook

pwr
Starting Member
Starting Member

Navigatiespook

Bericht door pwr »

het "spookt" blijkbaar in mijn navigatiecomputer (PC 5000)
na het ingeven van het reisdoel berekent de computer de te volgen route maar bij het verdwijnen van de zandloper (= berekening voltooid) verschijnt er onderaan in de statusbalk de huidige snelheid.
heb dit zo ingesteld dus tot hier geen probleem.
wanneer ik nu ter plaatste blijf staan (werkelijke snelheid = 0 km/h) zie ik plotseling de snelheid omhoog gaan : soms 54 km/h , soms 90 km/h.
het navigatiesysteem volgt blijkbaar de berekende route maar je blijft gewoon ter plaatse staan ; rechts boven zie de meters aftellen voor de volgende situatie... precies zoals je echt met de wagen aan het rijden bent maar je staat dus gewoon stil
wanneer ik in het diagnose-menu (met die code 6330) ga blijft het aantal pulsen op 0 staan waaruit ik begrijp dat op de tacho-signaaldraad geen pulsen worden gegenereerd.
om dit laatste echt uit te sluiten heb ik de tacho-draad aan de ingang van de PC 5000 zelfs tijdelijk losgemaakt en nog blijft het navigatie-systeem vanzelf snelheid genereren... raar maar waar.
heeft iemand van jullie dit al meegemaakt ??
tis duidelijk een probleem van de navigatiecomputer zelf maar misschien is dit op te lossen met een systeemsoftware-update?? (Huidige versie MO 5076)

dank bij voorbaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Waarschijnlijk staat in het configuratie menu de demo functie actief. Dus naar instellingen, systeemconfiguratie, diagnose, (code 6330) en demofunctie uitschakelen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwr
Starting Member
Starting Member

Bericht door pwr »

Hallo Gene

klopt als een bus >>>> bedankt...

begrijp alleen niet hoe het komt dat die demo-functie geactiveerd is geworden ??

toen ik gisteren in dat diagnose-menu wou komen heb ik een tijdje moeten zoeken om de code (6330) terug te vinden.
bij mij was het geleden van de installatie van het navigatie-systeem dat ik die code 6330 nog had gebruikt bijgevolg was die demo-functie sinds dan al geactiveerd ??

hoe kan men die demo-functie activeren buiten het gebruik van het diagnose-menu om ???
heb in mijn handleiding gekeken maar daar spreekt men niet over een demo-functie ; heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er een nieuwere bedrijfssoftware is geladen geweest en dat het gaat over een nieuwe functie waar die oude handleiding dan geen weet over heeft.

toch nog bedankt voor de reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

pwr schreef:Hallo Gene

heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er een nieuwere bedrijfssoftware is geladen geweest en dat het gaat over een nieuwe functie waar die oude handleiding dan geen weet over heeft.

toch nog bedankt voor de reactie
Bij het laden van nieuwere sw worden alle instelling default (af fabriek) gezet. Ik denk dat daar de oorzaak ook gevonden moet worden.
In ieder geval werkt het nu weer, dus veel navigatieplezier......
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”