Gene schreef:Ik ben trouwens razend benieuwd welke processor er in deze systemen gebruikt gaat worden. Als dat dezelfde zijn als in de 5400 en 5500 dan zal dat betekenen dat 3d optie ook tot de nieuwe mogelijkheden van deze laatste kan behoren. Ook ben ik benieuwd of de sw voor de 5400 en 5500 doorontwikkeld wordt (nieuwe en betere functies) of dat men bij Siemens besluit de stop erop te zetten.
Kortom vragen die nmm best wel een antwoord nodig hebben.
Hallo Gene,
Of er ook een andere processor in het systeem zit weet ik niet. Wel heb ik intussen meegekregen dat het interne geheugen in omvang verdubbeld is. En zoals we ook van de PC thuis weten: een geheugen uitbreiding doet veel meer voor de snelheid van een computer dan een snellere processor.
De 5600/5700 draaien met andere besturings SW, de huidige versie heet 1.0 . Daarmee wordt kennelijk een heel nieuwe serie SW geïntroduceerd.
Nog een paar interessante puntjes bij de nieuwe 5600/5700:
-12 kanaals GPS ontvanger ipv de eerdere 8 kanaals.
-tweede splitscreen met klein pictogram en boordcomputer info. Zoals huidige snelheid, gemiddelde snelheid, verstreken reistijd en afgelegde afstand.
-flexibel route punt, waarmee je langs een gewenst punt kunt navigeren zonder daar echt naar toe te navigeren. Handig als je vanuit Utrecht naar Zuid Frankrijk wilt rijden via Luxemburg en niet via Parijs!.
-computer kan zowel horizontaal als vertikaal gemonteerd worden dankzij een draaibare gyro.
Nu de TMC box in de computer verwerkt is wordt het inbouwen weer wat makkelijker. En als ik het goed heb is het nieuwe systeem niet duurder dan het vorige indien daar de TMC box bijgenomen werd.
Al met al een zeer interessante opvolger van de 5400/5500
Groet,
JW
P.S Een ander belangrijk nieuwtje is de Europa CD voor de CD systemen. Die zit in de nieuwe 2005/2006 set en stelt je in staat door heel Europa te navigeren op hoofd-en snelwegen alsmede de belangrijke secundaire wegen. Je kunt daarmee van plaats naar plaats navigeren binnen Europa. Voor details in het land van bestemming moet je dan dat land activeren en de betreffende kaart gebruiken.
Als ik het goed heb kun je die Europa CD alleen gebruiken als dat betreffende land ook daadwerkelijk geactiveerd is.