TMC van Radio 1 blijft hangen
-
- Moderator
TMC van Radio 1 blijft hangen
Gisteren op weg naar de meeting kwam ik erachter dat in de tmc van radio1 een aantal files nog stonden, die ik vrijdag ook al zag.
Kies ik SKY, Via-TMC of ViaTMC dan komen de correcte infomeldingen wel door. Zodra ik weer de TMC kies van Radio 1, dan staan er direct weer een aantal files in, die er in werkelijkheid niet staan.
Gisteren aan het einde van de middag leek het goed te zijn (JW keek ook nog even mee), maar bij het wegrijden stond het weer vol met meldingen, waarvan er maar 1-2 correct waren, gezien de gesproken verkeersinfo.
Vanmorgen idem, de actuele files worden wel toegevoegd en verdwijnen ook weer.
Inmiddels ook een file eruit, waarvan ik weet dat ik die vanmorgen ook zag staan.
A12 Den Haag-> Utrecht, tussen Ouderijn en Houten file. Vervolgens een tweede file op A12 Utrecht-> Arnhem tussen Lunetten en Driebergen.
Vanmiddag was er uiteraard weer file tussen Lunetten en Driebergen. Deze is inmiddels wel weg uit het systeem en ook in het echt.
Het lijkt er dus op dat de file nogmaals er moet staan, waardoor de TMC-box wel het goede signaal krijgt om na verloop van tijd wel de file te kunnen wissen.
Zojuist nog even gecheckt op Teletekst: Geen meldingen
In de auto op Via-TMC 17 meldingen van politiecontroles (vanmiddag ook met files) dus die zender is goed.
Zet ik de TMC weer op Radio1 dan staan er direct weer 10 files (die ik vanmorgen ook zag).
Kent iemand dit probleem, cq weet iemand wat ik moet doen om ze definitief weg te krijgen.
Gene: Ik kan de TMC-box niet op SW of MW zetten, dus daar kan het niet aan liggen
Frits de Laar
Kies ik SKY, Via-TMC of ViaTMC dan komen de correcte infomeldingen wel door. Zodra ik weer de TMC kies van Radio 1, dan staan er direct weer een aantal files in, die er in werkelijkheid niet staan.
Gisteren aan het einde van de middag leek het goed te zijn (JW keek ook nog even mee), maar bij het wegrijden stond het weer vol met meldingen, waarvan er maar 1-2 correct waren, gezien de gesproken verkeersinfo.
Vanmorgen idem, de actuele files worden wel toegevoegd en verdwijnen ook weer.
Inmiddels ook een file eruit, waarvan ik weet dat ik die vanmorgen ook zag staan.
A12 Den Haag-> Utrecht, tussen Ouderijn en Houten file. Vervolgens een tweede file op A12 Utrecht-> Arnhem tussen Lunetten en Driebergen.
Vanmiddag was er uiteraard weer file tussen Lunetten en Driebergen. Deze is inmiddels wel weg uit het systeem en ook in het echt.
Het lijkt er dus op dat de file nogmaals er moet staan, waardoor de TMC-box wel het goede signaal krijgt om na verloop van tijd wel de file te kunnen wissen.
Zojuist nog even gecheckt op Teletekst: Geen meldingen
In de auto op Via-TMC 17 meldingen van politiecontroles (vanmiddag ook met files) dus die zender is goed.
Zet ik de TMC weer op Radio1 dan staan er direct weer 10 files (die ik vanmorgen ook zag).
Kent iemand dit probleem, cq weet iemand wat ik moet doen om ze definitief weg te krijgen.
Gene: Ik kan de TMC-box niet op SW of MW zetten, dus daar kan het niet aan liggen
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Kan inmiddels melden dat de lijst, die nog steeds in gehuegen blijft hangen, wel kleiner is geworden.
Vanavond direct na het selecteren van TMC van Radio1 stonden er nog 3 files in.
Even later worden ze weer aangevuld met actuele files.
Ervaring leert me nu wel dat ik ze uiteindelijk kwijt raak, als er een nieuwe file op dat traject is.
Ik zie nog geen reacties van andere forumleden, dus ik neem aan dat niemand dit probleem kent.
Frits
Vanavond direct na het selecteren van TMC van Radio1 stonden er nog 3 files in.
Even later worden ze weer aangevuld met actuele files.
Ervaring leert me nu wel dat ik ze uiteindelijk kwijt raak, als er een nieuwe file op dat traject is.
Ik zie nog geen reacties van andere forumleden, dus ik neem aan dat niemand dit probleem kent.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,
Zondag hebben we niet ook naar de kaart gekeken, ik neem aan dat jij dat inmiddels wel gedaan hebt. En dus de vraag, staan die "oude files" ook als driehoekjes op de kaart?
En wat gebeurt er als je bewust een route plant waarop zo'n file zit, zie je 'm dan ook als "file op de route"? En als dat het geval is, kun je er dan dynamisch omheen, evt. via een simulatie?
Achtergrond van m'n vraag is te checken of de files alleen op de lijst staan of dat ze ook verder/dieper in het systeem zitten.
Groet,
JW
P.S. Toetsenbord wekt nu prima bedankt voor de tip
Zondag hebben we niet ook naar de kaart gekeken, ik neem aan dat jij dat inmiddels wel gedaan hebt. En dus de vraag, staan die "oude files" ook als driehoekjes op de kaart?
En wat gebeurt er als je bewust een route plant waarop zo'n file zit, zie je 'm dan ook als "file op de route"? En als dat het geval is, kun je er dan dynamisch omheen, evt. via een simulatie?
Achtergrond van m'n vraag is te checken of de files alleen op de lijst staan of dat ze ook verder/dieper in het systeem zitten.
Groet,
JW
P.S. Toetsenbord wekt nu prima bedankt voor de tip
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Mischien een domme opmerking, maar kan dit niet aan de betreffende zender liggen ?
Heeft iemand dit met dezelfde zender gecontroleerd ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ter plekke heb ik dat zondag met mijn systeem gecheckt. Geen oude files in m'n systeem.wmp schreef:Mischien een domme opmerking, maar kan dit niet aan de betreffende zender liggen ?
Ook deze week was dat niet het geval, het lijkt dus een probleem met Frits' systeem te zijn
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Okay, maar heb nog meer opmerkingen....
- Hoe is de radio ontvangst van hem ten opzichte van die van jou ?
- En wat doe het navigatiesysteem met eerder ontvangen informatie, wanneer die daarna geen info meer ontvangt ?
(ergo : is die antenne wel goed ?)
Wil wel heel eerlijk toegeven dat ik hier ook maar een gooi doe, maar aangezien we een beetje in het duister tasten omtrend dit probleem, en Frits de enige lijkt te zijn die er last van heeft, zoek ik het dus vooral bij zijn configuratie, doch niet zozeer in zijn systeem (net nieuw en door een professional ingebouwd).
- En wat doe het navigatiesysteem met eerder ontvangen informatie, wanneer die daarna geen info meer ontvangt ?
Wil wel heel eerlijk toegeven dat ik hier ook maar een gooi doe, maar aangezien we een beetje in het duister tasten omtrend dit probleem, en Frits de enige lijkt te zijn die er last van heeft, zoek ik het dus vooral bij zijn configuratie, doch niet zozeer in zijn systeem (net nieuw en door een professional ingebouwd).
Hide post links |
-
- Senior Member
Bedankt, alleen met wat hardop denken kun je trechteren naar een mogelijke oorzaak en derzelven oplossingwmp schreef:Okay, maar heb nog meer opmerkingen....
Frits en ik hebben allebei een MA 1410 splitter geïnstalleerd, en de Qual van de ontvangen zender Radio 1 was op de plek waar we zondag stonden zeer hoog. In mijn geval was dat de maximale (?) 63, dat betekent dat ontvangen informatie wel doorgegeven wordt.
Het systeem werkt zó dat alle ontvangen informatie opgeslagen wordt, en pas verdwijnt als het ververst wordt. Dat gaat dus niet vanzelf, het moet overschreven worden.
Het gekke bij Frits was dat de informatie over oude files op een bepaald moment verdwenen was, maar dat die info later toch teruggekomen is.
Met mijn gebrekkige computer kennis interpreteer ik dat als een welliswaar gewist pad naar de oude info, echter niet een compleet gewist geheugen. En dan kan die oude info weer terugkomen als er ergens een bitje verkeerd staat.
Daarom ben ik ook benieuwd of die oude files alleen als geschreven tekst terugkomen, of dat het ook elders in het systeem nog aanwezig is, dus bij de driehoekjes en de dynamische begeleiding om er een paar te noemen.
Ik ben benieuwd te horen van de twee computer deskundigen bij uitstek, WMP en Frits dus, hoe zij tegen deze gedachtegang aankijken. Schieten maar dus
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Mooiste voorbeeld van de nog aanwezige files heb ik hier vlakbij.
A12 Arnhem -> Oberhausen.
Volgend de kaart staat er op de parallelbaan (is dus de baan vanaf de rotonde Velperbroek, deze komt net voor Duiven samen op de hoofdweg van de A12) een file tot en met Duiven.
Ik zie op de kaart de pijltjes staan, ook de driehoek.
Deze file krijg ik al door als ik vanuit Utrecht van mijn werk vertrek, zodra ik de TMC-tuner op Radio1 zet. Ook bij knooppunt Waterberg wordt ik nogmaals gewaarschuwd voor file over 6 km. Ook op moment van het inrijden van deze "file", krijg ik de melding.
Kies ik andere zender (sky, danwel viatmc of via-tmc) dan is de file weg.
Zal zo nog even de hitte induiken en kijken of ik op kaart ook de info kan lezen.
Frits
A12 Arnhem -> Oberhausen.
Volgend de kaart staat er op de parallelbaan (is dus de baan vanaf de rotonde Velperbroek, deze komt net voor Duiven samen op de hoofdweg van de A12) een file tot en met Duiven.
Ik zie op de kaart de pijltjes staan, ook de driehoek.
Deze file krijg ik al door als ik vanuit Utrecht van mijn werk vertrek, zodra ik de TMC-tuner op Radio1 zet. Ook bij knooppunt Waterberg wordt ik nogmaals gewaarschuwd voor file over 6 km. Ook op moment van het inrijden van deze "file", krijg ik de melding.
Kies ik andere zender (sky, danwel viatmc of via-tmc) dan is de file weg.
Zal zo nog even de hitte induiken en kijken of ik op kaart ook de info kan lezen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
zo, daar ben ik weer vanuit de sauna
Moest even wachten, daar er eerst maar 3 TMC zenders waren (2x WDR en VIA-TMC), daar signaal belabberd was, maar even klein stukje rondgereden totdat ikweer 9 TMC-zenders had. Toen Radio1 maar weer gekozen. Signaal op 98,6 was steeds rond de 50, voor huis zakte het weer tot 37.
Ik zag in totaal 7 meldingen. Net even gecheckt met pagina 730 van NOS-Teletekst. Van de 7 kon ik er dan 2 echte afhalen. Via pagina 731 de afsluitingen even gecheckt en konden er nog 2 af, ofwel ik hou er drie over, die blijven hangen.
A12 Arnhem->Oberhausen
van Velperbroek tot Duiven
3 km langzaamrijdend verkeer
3 minuten vertraging (berekend)
A12 Den Haag->Utrecht
van Oudenrijn tot Houten
A10 Ring West
De Nieuwe Meer->Coenplein
Van Amsterdam: Osdorp tot Coenplein
op 7 km stilstaand verkeer
34 minuten vertraging (berekend)
De rest is er dus de afgelopen week uit verdwenen.
Wat ik gemerkt heb (in ieder geval bij file A12 Lunetten->Bunnik) is als er weer een file staat (een echte dus) dan verdwijnt de file uit het overzicht.
ZOdra ik andere TMC-zender kies, dan komen de meldingen van de desbetreffende zender weer en zie ik bovenstaande 3 meldingen niet. Zojuist had Via-TMC (102,4 Mhz, kwaliteit rond de 50) er alleen maar 3 politiecontroleposten er in staan.
Ga ik weer terug naar Radio1, dan direkt weer 7 meldingen (2 echte, 2 aechte afsluitingen en 3 "spookmeldingen).
Ik heb ook het idee, dat er ergens een bitje verkeerd staat, maar weet uiteraard niet hoe het geheugen zich beschrijft. Lijkt wel of er voor iedere zender een ander stukje geheugen gebruikt wordt, want anders hadden die files van Radio1 zich allang moeten laten wissen.
The story continues...
Frits
Moest even wachten, daar er eerst maar 3 TMC zenders waren (2x WDR en VIA-TMC), daar signaal belabberd was, maar even klein stukje rondgereden totdat ikweer 9 TMC-zenders had. Toen Radio1 maar weer gekozen. Signaal op 98,6 was steeds rond de 50, voor huis zakte het weer tot 37.
Ik zag in totaal 7 meldingen. Net even gecheckt met pagina 730 van NOS-Teletekst. Van de 7 kon ik er dan 2 echte afhalen. Via pagina 731 de afsluitingen even gecheckt en konden er nog 2 af, ofwel ik hou er drie over, die blijven hangen.
A12 Arnhem->Oberhausen
van Velperbroek tot Duiven
A12 Den Haag->Utrecht
van Oudenrijn tot Houten
A10 Ring West
De Nieuwe Meer->Coenplein
Van Amsterdam: Osdorp tot Coenplein
op 7 km stilstaand verkeer
34 minuten vertraging (berekend)
De rest is er dus de afgelopen week uit verdwenen.
Wat ik gemerkt heb (in ieder geval bij file A12 Lunetten->Bunnik) is als er weer een file staat (een echte dus) dan verdwijnt de file uit het overzicht.
ZOdra ik andere TMC-zender kies, dan komen de meldingen van de desbetreffende zender weer en zie ik bovenstaande 3 meldingen niet. Zojuist had Via-TMC (102,4 Mhz, kwaliteit rond de 50) er alleen maar 3 politiecontroleposten er in staan.
Ga ik weer terug naar Radio1, dan direkt weer 7 meldingen (2 echte, 2 aechte afsluitingen en 3 "spookmeldingen).
Ik heb ook het idee, dat er ergens een bitje verkeerd staat, maar weet uiteraard niet hoe het geheugen zich beschrijft. Lijkt wel of er voor iedere zender een ander stukje geheugen gebruikt wordt, want anders hadden die files van Radio1 zich allang moeten laten wissen.
The story continues...
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
uhm...ja...een omgevallen bitje noemen we dat dan.
Toch wel raar, volgens mij wordt er voor de TMC unit een adresgeheugen gebied aangewezen, doch niet met onderverdeling op zender.
Kortom, een andere zender kiezen, zou dit gebied al moeten overschrijven.
Dus na het kiezen van een andere zender, en het weer terugkiezen van de oude zender, zou dit gebied ook opnieuw moeten worden gevuld met informatie.
Toch blijven dan de oude files terugkomen in de meldingen.
(a propos, de schermweergave leest zijn data van dit eerder genoemde geheugen gebied)
Mogelijk dat een reset van het systeem, desnoods gevolgd door een rewrite van het geheugen door de MO software, dit probleem kan oplossen/
Een omgevallen bitje kan hierbij gelijk opgelost worden.
Toch wel raar, volgens mij wordt er voor de TMC unit een adresgeheugen gebied aangewezen, doch niet met onderverdeling op zender.
Kortom, een andere zender kiezen, zou dit gebied al moeten overschrijven.
Dus na het kiezen van een andere zender, en het weer terugkiezen van de oude zender, zou dit gebied ook opnieuw moeten worden gevuld met informatie.
Toch blijven dan de oude files terugkomen in de meldingen.
(a propos, de schermweergave leest zijn data van dit eerder genoemde geheugen gebied)
Mogelijk dat een reset van het systeem, desnoods gevolgd door een rewrite van het geheugen door de MO software, dit probleem kan oplossen/
Een omgevallen bitje kan hierbij gelijk opgelost worden.
Hide post links |
-
- Moderator
Vorige week op de meeting geen reset gedaan, wel nieuwe MO ingelezen.
Ik had de 9.5 hier de SR overheen gezet.
Dat maakte in ieder geval geen verschil.
Frits
Ik had de 9.5 hier de SR overheen gezet.
Dat maakte in ieder geval geen verschil.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,
Het blijkt dat je toch geen uniek figuur bent, ook al dachten we dat
Indachtig "elk nadeel heb ze voordeel" zoals ene J.J. Cruijff dat pleegt te zeggen, betekent dit dat het probleem inmiddels bekend is, maar helaas, het is (nog) niet duidelijk onder welke omstandigheden dit optreedt en wanneer niet. En daarmee is er ook (nog) geen oplossing.
Ik probeer bij mijn bron nog te achterhalen wat een eventuele downgrade naar 9.41 en daarna opnieuw laden van 9.5(SR) zou kunnen doen. Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen, helaas.
Edit 3.30 pm: Tip, ga eens een poosje met SkyTMC rijden en kijk wat er dan gebeurt. Als het goed is zou de TMC info niet (veel) verschillen van die van RWS-RAD1.
Pas in een latere fase is een downgrade naar 9.41 en weer terug te overwegen, aldus mijn bron
Groet,
JW
Het blijkt dat je toch geen uniek figuur bent, ook al dachten we dat
Indachtig "elk nadeel heb ze voordeel" zoals ene J.J. Cruijff dat pleegt te zeggen, betekent dit dat het probleem inmiddels bekend is, maar helaas, het is (nog) niet duidelijk onder welke omstandigheden dit optreedt en wanneer niet. En daarmee is er ook (nog) geen oplossing.
Ik probeer bij mijn bron nog te achterhalen wat een eventuele downgrade naar 9.41 en daarna opnieuw laden van 9.5(SR) zou kunnen doen. Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen, helaas.
Edit 3.30 pm: Tip, ga eens een poosje met SkyTMC rijden en kijk wat er dan gebeurt. Als het goed is zou de TMC info niet (veel) verschillen van die van RWS-RAD1.
Pas in een latere fase is een downgrade naar 9.41 en weer terug te overwegen, aldus mijn bron
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
IK zal morgenvroeg bij wegrijden direct Sky opzetten en er dan in de rit van Utrecht met mijn vingers vanaf blijven
JW: uit jouw berciht begrijp ik dat er dus nog iemand (of meer) dit probleem dus wel kennen. Staat er ergens op het forum iets over, of ben je dit door rondvragen ergens tegengekomen ?
Ik wil wel downgraden naar 9.41, maar dan moet ik deze versie wel hebben. Eeventueel even per PM om iets te kunnen afspreken, indien jij deze wel hebt.
Dan nog even nog een aanvulling op WMP.
Volgens mij worden er wel aparte delen van geheugen gereserveerd per zender.
Nadat ik vanmiddag nog even wat met de mp3-speler aan het proberen was (zit er al 4 maanden in, maar nog nooit iets met MP3 geprobeerd) ook nog even wat gecheckt met TMC.
Zodra ik sky koos, eerst geen files, na 1-2 minuten een stuk of 8 berichten. Hierna gewisseld naar Radio1, hier 3 (de bekende) en even later aangevuld met echte problemen.
Als ik dan weer switch naar Sky, staan daar direct die 8 berichten weer. Switch ik weer terug naar Radio1 dan daar ook alle berichten.
Dan lijkt het me dat er toch per zender een stukje geheugen gereserveerd wordt.
Frits
JW: uit jouw berciht begrijp ik dat er dus nog iemand (of meer) dit probleem dus wel kennen. Staat er ergens op het forum iets over, of ben je dit door rondvragen ergens tegengekomen ?
Ik wil wel downgraden naar 9.41, maar dan moet ik deze versie wel hebben. Eeventueel even per PM om iets te kunnen afspreken, indien jij deze wel hebt.
Dan nog even nog een aanvulling op WMP.
Volgens mij worden er wel aparte delen van geheugen gereserveerd per zender.
Nadat ik vanmiddag nog even wat met de mp3-speler aan het proberen was (zit er al 4 maanden in, maar nog nooit iets met MP3 geprobeerd) ook nog even wat gecheckt met TMC.
Zodra ik sky koos, eerst geen files, na 1-2 minuten een stuk of 8 berichten. Hierna gewisseld naar Radio1, hier 3 (de bekende) en even later aangevuld met echte problemen.
Als ik dan weer switch naar Sky, staan daar direct die 8 berichten weer. Switch ik weer terug naar Radio1 dan daar ook alle berichten.
Dan lijkt het me dat er toch per zender een stukje geheugen gereserveerd wordt.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits
Heb je al geprobeerd om de hele set tijdelijk zonder spanning te zetten.
dus aansluitblok A van de pc los te maken.
In het geheugen worden inderdaad per SID de gegevens opgeslagen.
pas na afmelding van het bericht via het TMC station of na reset van het toestel is de melding uit het geheugen.
Waarschijnlijk is een verkeerd bitje inderdaad de oorzaak
Omdat bij het normaal uitzetten het toestel toch voeding blijft houden via de constante plus daarom de vraag om blok A tijdelijk los te maken.
Groet
Willem.
Heb je al geprobeerd om de hele set tijdelijk zonder spanning te zetten.
dus aansluitblok A van de pc los te maken.
In het geheugen worden inderdaad per SID de gegevens opgeslagen.
pas na afmelding van het bericht via het TMC station of na reset van het toestel is de melding uit het geheugen.
Waarschijnlijk is een verkeerd bitje inderdaad de oorzaak
Omdat bij het normaal uitzetten het toestel toch voeding blijft houden via de constante plus daarom de vraag om blok A tijdelijk los te maken.
Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Hide post links |
-
- Moderator
WS,
Hoelang moet ie zonder spanning.
Gezien de inbouw is het erg moeilijk rommelen achterop bij de stekkers. Krijg denk ik de stekker er wel uit, maar dan het erin prutsen
Lijkt me dan handiger om de accu-plus even los te maken, vandaar de vraag hoelang de spanning eraf moet.
Frits
Hoelang moet ie zonder spanning.
Gezien de inbouw is het erg moeilijk rommelen achterop bij de stekkers. Krijg denk ik de stekker er wel uit, maar dan het erin prutsen
Lijkt me dan handiger om de accu-plus even los te maken, vandaar de vraag hoelang de spanning eraf moet.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits
5 minuten totaal spanningsloos moet voldoende zijn voor de reset.
Edit : VDO geeft het advies om 30 minuten spanningloos te maken voor een harde reset
groet
Willem
5 minuten totaal spanningsloos moet voldoende zijn voor de reset.
Edit : VDO geeft het advies om 30 minuten spanningloos te maken voor een harde reset
groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Hide post links |
-
- Moderator
Dan zal ik vanavond even gaan sleutelen, mits er niets tussen komt.
Ik zag al dat je met pech niet zomaar wat kabels op de accu kan aansluiten.
Eerst met torx een kap verwijderen, dan pas ben je bij de accu. En dan zal onder die kap er nog wel weer een "eenvoudige" manier zijn om de plus snel los te maken van de accu.
Maar goed, dat zien we vanavond dan wel.
Ik zag al dat je met pech niet zomaar wat kabels op de accu kan aansluiten.
Eerst met torx een kap verwijderen, dan pas ben je bij de accu. En dan zal onder die kap er nog wel weer een "eenvoudige" manier zijn om de plus snel los te maken van de accu.
Maar goed, dat zien we vanavond dan wel.
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Normal Member
Ritselaar en anderen,
Natuurlijk is het volgende geheel overbodig, maar: boordcomputers (die van de auto zelf dus) krijgen er zeldzaam de pest in als ze zonder spanning hebben gestaan. Daarom ook maakt de fabriek een hindernisbaan van het bereiken van de accu.
groet.
TNZKKA
Natuurlijk is het volgende geheel overbodig, maar: boordcomputers (die van de auto zelf dus) krijgen er zeldzaam de pest in als ze zonder spanning hebben gestaan. Daarom ook maakt de fabriek een hindernisbaan van het bereiken van de accu.
groet.
TNZKKA
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Hide post links |
-
- Moderator
En als mijn accu leeg is ?
Dan is een andere auto met hulp van startkabels erg handig.
Ik moet dus passend gereedschap meenemen om de auto dan aan de praat te kunnen krijgen.
Frits
Ik moet dus passend gereedschap meenemen om de auto dan aan de praat te kunnen krijgen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Ik mis de context even mbt. het kort loshalen van je accu...ritselaar schreef:En als mijn accu leeg is ?
Frits
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Moderator
Higgy,
Het kort loshalen staat los van lege accu, wat in de toekomst zou kunnen gebeuren.
Maar nu weer terug naar het vervolg:
Ik heb in de Renault een stroomonderbrekingszekering gevonden. Deel van de auto deed het wel, een deel niet, nadat ik de zekering verwijderd heb.
Na ruim half uur weer terug en de zekering weer geplaatst. Op moment van plaatsen van de zekering hoorde ik de computer opstartgeluiden maken, ofwel het systeem kreeg weer strooom via de constante plus.
Hierna apparaat verder ingeschakeld. Systeem kwam direct met Radio1 als sterkste TMC-zender en wat denk je....
De drie files staan er nog steeds in
Suggestie van JW is om door te rijden, met de keuze op Sky. Dat is wel een oplossing en de info is op zich ook wel goed, maar ik heb toch liever de files uit het geheugen.
Verder schrijft JW's bron om pas in een latere fase te gaan downgraden.
Iemand enig idee hoelang deze latere fase is ??
Of moet ik toch maar juist alleen op Radio1 TMC gaan doen, in de hoop dat de files er vanzelf uitslijten. Eventueel zet ik op die drie plaatsen de auto wel stil op de weg om een file te creeren.
Anders hoop ik na 1 juli dat de TMC overloopt van files en dat daardoor het geheugen volloopt. Want ik neem aan dat er wel een maximum zal zijn wat het geheugen aankan.
Frits
Het kort loshalen staat los van lege accu, wat in de toekomst zou kunnen gebeuren.
Maar nu weer terug naar het vervolg:
Ik heb in de Renault een stroomonderbrekingszekering gevonden. Deel van de auto deed het wel, een deel niet, nadat ik de zekering verwijderd heb.
Na ruim half uur weer terug en de zekering weer geplaatst. Op moment van plaatsen van de zekering hoorde ik de computer opstartgeluiden maken, ofwel het systeem kreeg weer strooom via de constante plus.
Hierna apparaat verder ingeschakeld. Systeem kwam direct met Radio1 als sterkste TMC-zender en wat denk je....
De drie files staan er nog steeds in
Suggestie van JW is om door te rijden, met de keuze op Sky. Dat is wel een oplossing en de info is op zich ook wel goed, maar ik heb toch liever de files uit het geheugen.
Verder schrijft JW's bron om pas in een latere fase te gaan downgraden.
Iemand enig idee hoelang deze latere fase is ??
Of moet ik toch maar juist alleen op Radio1 TMC gaan doen, in de hoop dat de files er vanzelf uitslijten. Eventueel zet ik op die drie plaatsen de auto wel stil op de weg om een file te creeren.
Anders hoop ik na 1 juli dat de TMC overloopt van files en dat daardoor het geheugen volloopt. Want ik neem aan dat er wel een maximum zal zijn wat het geheugen aankan.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Junior Member
Heren,
Ik had (heb?) vandaag precies hetzelfde op een ritje huiswaarts. Leiderdorp--->Arnhem Met viaTmc heb ik 22 files staan terwijl ik er met de andere 3 Via-Tmc/ sky/ radio1 geeneen heb. Ze verdwenen ook niet. Lijkt er haast op dat computer deze files onthoudt als je (aldaniet automatisch) van tmc zender verandert en dat ze dus blijven staan tot je weer goede ontvangst hebt van deze bewuste tmc zender. Tevens even een snel vraagje, ik heb nog nooit een snelheidscontrole op m'n scherm gekregen, moet ik daar iets voor inschakelen? En staat er dan alleen een driehoekje op de kaart of staan ze ook in de "file"lijst?
Ik had (heb?) vandaag precies hetzelfde op een ritje huiswaarts. Leiderdorp--->Arnhem Met viaTmc heb ik 22 files staan terwijl ik er met de andere 3 Via-Tmc/ sky/ radio1 geeneen heb. Ze verdwenen ook niet. Lijkt er haast op dat computer deze files onthoudt als je (aldaniet automatisch) van tmc zender verandert en dat ze dus blijven staan tot je weer goede ontvangst hebt van deze bewuste tmc zender. Tevens even een snel vraagje, ik heb nog nooit een snelheidscontrole op m'n scherm gekregen, moet ik daar iets voor inschakelen? En staat er dan alleen een driehoekje op de kaart of staan ze ook in de "file"lijst?
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Hjalmar,
Het lijkt veel op Frits' probleem, en toch zou het best wat anders kunnen zijn.
Mogelijke oorzaak is ViaTMC (Radio Noordzee) zelf, die de oude informatie niet ververst. En dan blijft 'ie ook in jouw systeem actief omdat 'ie niet overschreven wordt. Daarover is al eens meer op dit forum geschreven.
Uit je verhaal maak ik op dat die 22 files weer terugkwamen nadat je even een andere zender gekozen had, dat klopt toch? En ook dan kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de zender
Wat je zou moeten doen is kijken of die informatie de komende uren/dag verdwijnt dan wel verandert. Dan weten we met meer zekerheid of het probleem bij ViaTMC ligt dan wel in jouw systeem.
Ik kan het helaas zelf even niet checken, mijn auto is vandaag voor de APK keuring bij de dealer
Groet,
JW
Het lijkt veel op Frits' probleem, en toch zou het best wat anders kunnen zijn.
Mogelijke oorzaak is ViaTMC (Radio Noordzee) zelf, die de oude informatie niet ververst. En dan blijft 'ie ook in jouw systeem actief omdat 'ie niet overschreven wordt. Daarover is al eens meer op dit forum geschreven.
Uit je verhaal maak ik op dat die 22 files weer terugkwamen nadat je even een andere zender gekozen had, dat klopt toch? En ook dan kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door de zender
Wat je zou moeten doen is kijken of die informatie de komende uren/dag verdwijnt dan wel verandert. Dan weten we met meer zekerheid of het probleem bij ViaTMC ligt dan wel in jouw systeem.
Ik kan het helaas zelf even niet checken, mijn auto is vandaag voor de APK keuring bij de dealer
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Doordat er vandaag veel files stonden op A12 Den Haag-> Maarn ben ik er weer eentje kwijt
Nog twee te gaan......
Ik ga ze dus wel kwijt raken, maar nog effe geduld.
Hjalmar: De mobiele snelheidscontroles staan als driehoek op de kaart, maar je ziet zeDit alleen op Via-TMC en Viatmc.
Sky en Radio1 doen niet aan de mobiele controles.
Verder zag ik vanmiddag dat via-tmc veel meer files meldde, dan Radio1. Op Sky had ik ook nul berichten (circa 16.15-17.00 uur). Bij wat nadere bestudering zag ik wel dat via-tmc er meer had omdat er doublures inzaten. File van2 km en de volgende file op het zelfde stuk, maar dan baanvak langer en was de file 6 km. Dat was op diverse trajecten op de A12 den Haag -> Maarn
Frits
Nog twee te gaan......
Ik ga ze dus wel kwijt raken, maar nog effe geduld.
Hjalmar: De mobiele snelheidscontroles staan als driehoek op de kaart, maar je ziet zeDit alleen op Via-TMC en Viatmc.
Sky en Radio1 doen niet aan de mobiele controles.
Verder zag ik vanmiddag dat via-tmc veel meer files meldde, dan Radio1. Op Sky had ik ook nul berichten (circa 16.15-17.00 uur). Bij wat nadere bestudering zag ik wel dat via-tmc er meer had omdat er doublures inzaten. File van2 km en de volgende file op het zelfde stuk, maar dan baanvak langer en was de file 6 km. Dat was op diverse trajecten op de A12 den Haag -> Maarn
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Moderator
Zag op Sky vandaga file op A12 tuissen Velperbroek en Zevenaar. Toen geswitscht naar tmc van radio1. Hier werd de file van Velperbroek naar Duiven (die in het geheugen hangt) overschreven door de nieuwe file.
Et voila: Ik ben weer een file kwijt uit het geheugen.
Nu alleen nog die file op de Ring A10.
Voor een specifieke lezer
Het is me nu wel 100% duidelijk, dat zodra op baanvak weer een nieuwe file staat het geheugen overschreven wordt en na verloop van tijd de file netjes verwijderd wanneer deze er niet meer staat.
Frits de Laar
Et voila: Ik ben weer een file kwijt uit het geheugen.
Nu alleen nog die file op de Ring A10.
Voor een specifieke lezer
Het is me nu wel 100% duidelijk, dat zodra op baanvak weer een nieuwe file staat het geheugen overschreven wordt en na verloop van tijd de file netjes verwijderd wanneer deze er niet meer staat.
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika