[Non-DX] Van huis naar het buitenland navigeren

seninha
Junior Member
Junior Member

[Non-DX] Van huis naar het buitenland navigeren

Bericht door seninha »

Morgen ochtend gaanwe op stap richting Frankrijk. Nou heb ik bij mn auto meerdere Europese kaarten erbij gehad, dus dat komt mooi uit.
Nou vraag ik me het volgende af.

Als ik mn besteming aangeef dan lijkt me logisch dat je de Franse CD er in moet stoppen. Maar hoe gaat dat als je dan nog in Nederland bent :?
Of mag de NL cd er gewoon inblijven en moet ik dan bij de Belgische grens de Belgisch CD er in en bij de Franse weer de Frans CD.

Ben zelf Tom Tom gewend met de Europese wegen en dan in de land van besteming pas de Land kaart laden, daarom mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Een non-DX is een ouwetje, met nog lang niet de mogelijkheden die modernere systemen hebben. De compressie bij dit systeem is laag, vandaar dat je veel CD's nodig hebt om te kunnen navigeren.

Op de CD's van dit systeem staan geen MRE's, je zult dus van land naar land moeten navigeren.

Maar bij de laatste Benelux (2005) zit bv wel een stukje grensgebied met Frankrijk en Duitsland, dat maakt het al iets makkelijker. Zie http://www.navshop.com/directsales/cata ... L-2005.pdf

De franse CD bestaat uit drie delen, een noordelijk, een zuidelijk en een CD met alle hoofdwegen in Frankrijk, zie http://www.navshop.com/directsales/cata ... 4-2005.pdf

Het wordt dus een beetje DJ'en met dit ouwetje :wink:
Ach, zo heb je wat te doen onderweg, maar één DVD met heel Europa is ook maar saai :)

Groet, en plezierige vakantie,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
seninha
Junior Member
Junior Member

Bericht door seninha »

Maar welke adres moet ik dan bij vertrek aangeven:? Stel ik doe de benelux CD er in dan moet ik iets aangeven zodat de begeleiding kan beginnen.
Maar ik neem aan dat ik geen adres in Frankrijk kan opgeven . Dus , hoe doe ik dat nou :?

Of moet ik gewoon met een normaal kaart rijden tot aan de france grens en dan pas met mn navigatie systeem gaan werken :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je moet dan een adres ingeven waar je langs komt (bijvoorbeeld de snelweg bij de grens met Frankrijk). Als je dan die bestemming hebt bereikt geef je de volgende bestemming in (eerst de CD van Frankrijk erin doen). Zo moet je dat doen totdat je de CD erin hebt zitten waar je eindbestemming op staat. Dan kun je die ingeven en hoef je dus niet meer te wisselen (immers, je bestemming staat erop). Als je dan terug naar Nederland gaat dan moet je dat dus weer zo doen... Zit helaas weinig anders op.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigeren met garmin oregon 450
    door Kraanman » 13 dec 2020 21:11 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 337