Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende:
Ik heb een MS6000 met het hele multimedia gebeuren, mijn probleem is dat het systeem als ik mijn auto weer heb gestart niet begint waar ik gestopt ben, hij springt dan terug naar mijn woonplaats.
Tevens slaat hij de radio zenders en adressenlijst niet op in het geheugen. Enkel alleen de cd wisselaar speelt verder waar hij gebleven was.
Nou is mijn vraag waar dit precies aan kan liggen. De constante spanning zal wel niet goed zitten maar kunnen jullie hier wat concreter op antwoorden waar ik precies moet zoeken en welke kabelkleur het moet zijn? Is er maar een kabel voor de constante spanning of is er voor de radio (ms6000) en de computer (ms5000) een aparte kabel?
Verkort dit tevens de wachttijd als dit goed is aangesloten van het vinden van de satalieten. Dit duurt namelijk rond de 2 a 3 minuten voordat hij signaal heeft gevonden. (software versie is SW07.60)
Een vraagje over het TMC module. Is het een plug en play aansluiting? Is de antenne die erbij zit enkel voor de signalen van de TMC of is dit ook voor de radio? Ik heb namelijk een heel slecht radio ontvangst. Weet iemand misschien hier ook een oplossing voor.
En welke type TMC module kan ik het beste kopen en waar moet ik opletten.
Alvast bedankt
MS 6000 geheugen probleem + TMC vraag
-
- Junior Member
-
- Moderator
Je dient de constante en de geschakelde plus van je MS5000 om te draaien. Daarmee zou het grootste probleem verholpen moeten zijn m.i. Uit mijn hoofd (iemand vult me hier vast wel aan ) zijn dit de rode en de rood/gele draad.
Die tmc-antenne, als je tenminste de standaard plak-antenne bedoelt, is puur voor de tmc-ontvangst. Je slechte radio-ontvangst zou hier los van moeten staan.
Die tmc-antenne, als je tenminste de standaard plak-antenne bedoelt, is puur voor de tmc-ontvangst. Je slechte radio-ontvangst zou hier los van moeten staan.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: MS 6000 geheugen probleem + TMC vraag
Hallo,edje_online schreef:Hoi allemaal,
Ik zit met het volgende:
Ik heb een MS6000 met het hele multimedia gebeuren, mijn probleem is dat het systeem als ik mijn auto weer heb gestart niet begint waar ik gestopt ben, hij springt dan terug naar mijn woonplaats.
Tevens slaat hij de radio zenders en adressenlijst niet op in het geheugen. Enkel alleen de cd wisselaar speelt verder waar hij gebleven was.
Nou is mijn vraag waar dit precies aan kan liggen. De constante spanning zal wel niet goed zitten maar kunnen jullie hier wat concreter op antwoorden waar ik precies moet zoeken en welke kabelkleur het moet zijn? Is er maar een kabel voor de constante spanning of is er voor de radio (ms6000) en de computer (ms5000) een aparte kabel?
Verkort dit tevens de wachttijd als dit goed is aangesloten van het vinden van de satalieten. Dit duurt namelijk rond de 2 a 3 minuten voordat hij signaal heeft gevonden. (software versie is SW07.60)
Een vraagje over het TMC module. Is het een plug en play aansluiting? Is de antenne die erbij zit enkel voor de signalen van de TMC of is dit ook voor de radio? Ik heb namelijk een heel slecht radio ontvangst. Weet iemand misschien hier ook een oplossing voor.
En welke type TMC module kan ik het beste kopen en waar moet ik opletten.
Alvast bedankt
Dat zijn inderdaad twee aparte kabels.
Bepalend voor de navigatie is de kabel naar de computer, daarvan moet de rode op A4 aan de accuplus zitten, de paarse op A7 aan de contactplus.
En dat je bij de radio MR 6000 je zenders kwijt raakt komt ook door een niet goed aangesloten accu-, en geschakelde plus. Daarvan heb ik de gegevens niet onmiddellijk paraat, maar ik neem aan dat jij die wel hebt, klopt dat?
Voorts is het heel normaal dat het enige tijd duurt voordat je voldoende sat's ontvangt na het starten, kan best een paar minuten dueren. Maar als jouw computer goed aangesloten is, incl. achteruit (!) kan 'ie gewoon zonder de sat's navigeren. Ik heb dat verschillende keren getest, gewoon de GPS antenne losgekoppeld en zolang je langs goed gedigitaliseerde wegen rijdt zal het systeem dat heel lang volhouden. Dat doet 'ie met mapmatching dmv puls en ingebouwde gyro.
Als TMC module moet je de MT 5011 hebben dan wel de MT 5010/01. Met die systemen kun je zelf een TMC zender kiezen, met oudere systemen (MT 5000 en 5010/00) kan dat niet. En da's gewoon onplezierig, om het voorzichtig uit te drukken
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Heerlijk JW, die zekerheden in het leven...Higgy schreef:(iemand vult me hier vast wel aan )
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-