Goede dag,
Systeem en kaarten: MS4200RS; C-IQ (Telealas 2005-1) Benelux + flistpalen (zie onder)
Gevraagd traject: Moerdijk- Terneuzen op de (tijd)snelste manier.
Op de splitsing A4/A58 bezuiden Bergen op Zoom wil Truus mij met de volgende gegevens via de Liefkenshoektunnel sturen: KM:73, verwachte aankomsttijd : uu:mm
Ik rijd (natuurlijk) koppig rechtdoor richting Westerscheldetunnel: Truus weet binnen 15 seconden: KM: 69!! Verwachte aankomsttijd nog steeds: uu:mm.
Weet iemand of Truus van friet uit het kot, van Trappist of gewoon van Vlaanderen of van de Sinjorenstad houdt?
Ingeven van het via-punt “Middensluis te Terneuzen” voorkomt de eigewijsheid van deze vrouwenstem wel, maar toch.
Ik heb het bericht in deze draad gepost, omdat het volgens mij niet aan de kaarten ligt, maar aan de wijze waarop de gegevens worden verwerkt door het systeem.
Groeten.
Houdt Truus van Belse friet?
-
- Normal Member
Houdt Truus van Belse friet?
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hier valt idd wat over te zeggen. De wegen van Truus zijn soms ondoorgrondelijk i.v.m. de voorgestelde route. Beter zou zijn dat er een aantal routes worden voorgesteld, telkens met afstand en aankomsttijd, waar je dan zelf een keuze kan tussen maken.
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited
Hide post links |
-
- Moderator
Dat is er toch al, doe de keuze van routecriterium en je ziet verschillende routes.
Kort, snel, geen snelweg, geen tol, etc.
De instelling die TNZKKA heeft aanstaan, levert de gewenste route op. (En die niet altijd de handigste is).
Ook nu rijdt TNZKKA "verkeerd" en corrigeert de route.
Frits
Kort, snel, geen snelweg, geen tol, etc.
De instelling die TNZKKA heeft aanstaan, levert de gewenste route op. (En die niet altijd de handigste is).
Ook nu rijdt TNZKKA "verkeerd" en corrigeert de route.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Normal Member
Goede dag,
Toch lijkt Ritselaar één punt te missen: de reistijd is voor beide wegen hetzelfde maar de weg over België is langer (en minder comfortabel, maar daar heb ik níet op geselecteerd) Mijn verbazing is de keuze voor de langere reisweg
Groeten.
Toch lijkt Ritselaar één punt te missen: de reistijd is voor beide wegen hetzelfde maar de weg over België is langer (en minder comfortabel, maar daar heb ik níet op geselecteerd) Mijn verbazing is de keuze voor de langere reisweg
Groeten.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
"Snelste route" is een relatief begrip, ook al zou je dat niet denken
Al eens eerder hebben we hierover van gedachten gewisseld en kwamen toen tot de conclusie dat je dit eigenlijk beter "makkelijkste route" kunt noemen. Daarbij wordt voornamelijk over hoofdwegen en snelwegen gekoerst, waarbij de reistijd niet altijd de kortste is. Ook de afstand is dan niet de kortste, maar dat ligt voor de hand
Bij de geschetste situatie zou dat ook kunnen spelen, waarbij dan de N62 door Zuid Beveland minder/lager gekwalificeerd is dan de N253 van Zelzate naar Terneuzen.
In beide gevallen zit er een toltunnel in het traject, dus dat zou geen rol mogen spelen.
Als ik even tijd heb zal ik mijn systeem, met Navteq DVD in demo-modus dezelfde route laten rijden. Ben benieuwd wat die dan doet.
Overigens, aan welke kant van Terneuzen moest je zijn, aan de zuidkant of bij de Westerschelde? Dat zou net nog kunnen meespelen...
Groet,
JW
"Snelste route" is een relatief begrip, ook al zou je dat niet denken
Al eens eerder hebben we hierover van gedachten gewisseld en kwamen toen tot de conclusie dat je dit eigenlijk beter "makkelijkste route" kunt noemen. Daarbij wordt voornamelijk over hoofdwegen en snelwegen gekoerst, waarbij de reistijd niet altijd de kortste is. Ook de afstand is dan niet de kortste, maar dat ligt voor de hand
Bij de geschetste situatie zou dat ook kunnen spelen, waarbij dan de N62 door Zuid Beveland minder/lager gekwalificeerd is dan de N253 van Zelzate naar Terneuzen.
In beide gevallen zit er een toltunnel in het traject, dus dat zou geen rol mogen spelen.
Als ik even tijd heb zal ik mijn systeem, met Navteq DVD in demo-modus dezelfde route laten rijden. Ben benieuwd wat die dan doet.
Overigens, aan welke kant van Terneuzen moest je zijn, aan de zuidkant of bij de Westerschelde? Dat zou net nog kunnen meespelen...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Normal Member
Hi, JW,
Ik wil in het zuidoosten van Terneuzen zijn, zeg maar Winkelcentrum Zuidpolder.
Ik wil Niet: - over Zelzate, dat is om; als ik uit Antwerpen kom, rijd ik over de N49 tot Kruisstraat en ga dan door de polder naar Axel: geen files, geen stoplichten, geen vrachtwagens; bovendien: wegsoort en max.snelheid op Zuidbeveland en in Zws Vlaanderen zijn op die route gelijk: max 100, verboden in te halen: vaak praktijkmax 80 door die ver... vrachtwagens, bijna even lang.
Ik wil ook niet vanuit de Westerscheldetunnel over de brug bij Sluiskil ( N61, zou qua breedte een POI moeten zijn!) die staat te vaak open; ik kies voor de sluizen"slalom".
Inderdaad zijn de tolGELDEN in beide tunnels gelijk, ware het niet dat ik voor de Westerscheldetunnel véél makkelijker abonnee-korting (de TTag, elektronisch betaling) kan krijgen, en dan ook nog eens makkelijker door kan rijden.
Afijn, Truus weet de weg, maar welke
TNZKKA
Ik wil in het zuidoosten van Terneuzen zijn, zeg maar Winkelcentrum Zuidpolder.
Ik wil Niet: - over Zelzate, dat is om; als ik uit Antwerpen kom, rijd ik over de N49 tot Kruisstraat en ga dan door de polder naar Axel: geen files, geen stoplichten, geen vrachtwagens; bovendien: wegsoort en max.snelheid op Zuidbeveland en in Zws Vlaanderen zijn op die route gelijk: max 100, verboden in te halen: vaak praktijkmax 80 door die ver... vrachtwagens, bijna even lang.
Ik wil ook niet vanuit de Westerscheldetunnel over de brug bij Sluiskil ( N61, zou qua breedte een POI moeten zijn!) die staat te vaak open; ik kies voor de sluizen"slalom".
Inderdaad zijn de tolGELDEN in beide tunnels gelijk, ware het niet dat ik voor de Westerscheldetunnel véél makkelijker abonnee-korting (de TTag, elektronisch betaling) kan krijgen, en dan ook nog eens makkelijker door kan rijden.
Afijn, Truus weet de weg, maar welke
TNZKKA
Hide post links |