Hallo,
iemand hier ervaring mee ? Even uitleggen.
Vandaag moest mijn wagen, peugeot Partner 2.0 HDI binnen voor nazicht ivm olieverlies onder garantie.
De wagen moest dus binnen in een Peugeot garage maar die wagen en de Indy heb ik aangekocht via een tussenpersoon. Geen probleem met die tussenpersoon, ken hem al jaren ,heb er al een 10 tal wagens bij aangekocht zonder één enkel probleem.
Nu wanneer ik de wagen ging afhalen werd er mij verteld dat ik al veel geluk heb gehad dat de boordcomputer nog niet stuk is gegaan omdat de navigatie verkeerd is aangesloten.
Nochtans tot op heden geen enkel probleem, noch met de navigatie noch met iets anders.
Wat moet ik nu eigenlijk doen ? Als alles goed werkt toch de wagen binnenbrengen zodat ze de indy dan " goed " kunnen aansluiten om zo de boordcomputer te sparen ?
Becker Indy schadelijk voor boordcomputer ??
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Becker Indy schadelijk voor boordcomputer ??
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Re: Becker Indy schadelijk voor boordcomputer ??
En dus is de vraag: wat is er verkeerd aangesloten?snap schreef:Hallo,
iemand hier ervaring mee ? Even uitleggen.
Vandaag moest mijn wagen, peugeot Partner 2.0 HDI binnen voor nazicht ivm olieverlies onder garantie.
De wagen moest dus binnen in een Peugeot garage maar die wagen en de Indy heb ik aangekocht via een tussenpersoon. Geen probleem met die tussenpersoon, ken hem al jaren ,heb er al een 10 tal wagens bij aangekocht zonder één enkel probleem.
Nu wanneer ik de wagen ging afhalen werd er mij verteld dat ik al veel geluk heb gehad dat de boordcomputer nog niet stuk is gegaan omdat de navigatie verkeerd is aangesloten. Nochtans tot op heden geen enkel probleem, noch met de navigatie noch met iets anders.
Wat moet ik nu eigenlijk doen ? Als alles goed werkt toch de wagen binnenbrengen zodat ze de indy dan " goed " kunnen aansluiten om zo de boordcomputer te sparen ?
Meest voor de hand liggend is de puls, die kan een te zware belasting vormen voor de motorstuurunit, iets anders dan een boordcomputer zo jouw 406 er al eentje heeft.
Een tweede fout kan zijn een puls aangesloten op de ABS, dat heeft ook al voor heel wat ellende gezorgd. Daar moet dan in elk geval een API (pulsversterker) bijgeplaatst worden.
Maar even doorvragen bij de Peugeotdealer zal duidelijkheid moeten geven WAT er verkeerd zou zitten. Pas dan kun je stappen ondernemen, immers hoe kun je anders iets concreets zeggen tegen de inbouwer?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Hallo JW,
dat was mijn vraag uiteraard ook. " Wat is er verkeerd aangesloten " Het enige antwoord dat ik tot hiertoe gekregen heb is dat het niet normaal is dat de indy nog een tijdje blijft doorspelen, de radio dan, nadat het contact is afgesloten.
Nu vandaag laat ik die tussenpersoon contact opnemen met de peugeot verdeler om dit verder te onderzoeken. Wel wisten ze me gisteren al te vertellen dat ze geen ervaring hebben met becker navigatiesystemen. Wat ik dus wel raar vind uiteraard. Ze weten wel dat hij verkeerd is aangesloten maar met de navigatie zelf hebben ze geen ervaring.
Nog even dit mijn wagen is een Partner en geen 406
Dus boordcomputer zou ik wel hebben, geen abs.
Hou jullie zeker verder op de hoogte.
dat was mijn vraag uiteraard ook. " Wat is er verkeerd aangesloten " Het enige antwoord dat ik tot hiertoe gekregen heb is dat het niet normaal is dat de indy nog een tijdje blijft doorspelen, de radio dan, nadat het contact is afgesloten.
Nu vandaag laat ik die tussenpersoon contact opnemen met de peugeot verdeler om dit verder te onderzoeken. Wel wisten ze me gisteren al te vertellen dat ze geen ervaring hebben met becker navigatiesystemen. Wat ik dus wel raar vind uiteraard. Ze weten wel dat hij verkeerd is aangesloten maar met de navigatie zelf hebben ze geen ervaring.
Nog even dit mijn wagen is een Partner en geen 406
Dus boordcomputer zou ik wel hebben, geen abs.
Hou jullie zeker verder op de hoogte.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Indianapolis
Mijn Indianapolis gaat ook niet direct uit nadat het contact is omgezet ( het apparaat geeft je een mogelijkheid hem aan te laten indien gewenst bij contact "af" door binnen 3 seconden op "on" te drukken , zoniet gaat het apparaat uit ) , en deze is absoluut goed aangesloten ! ..... mocht ik hem aanlaten en vergeten uit te doen gaat hij alsnog na 1 uur vanzelf uit om de accu te sparen , dit is dus normaal gedrag .... lees de handleiding ( PDF bestand ) er maar een op na
Groet Menno.
Groet Menno.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Het "probleem" zit hem in het feit dat de geschakelde plus via de boordcomputer loopt, dwz die schakelt vertraagd uit en waarschijnlijk gaat bij jou de radio ook al aan op het moment dat je je deur opent? tenminste, dat was zo bij de eerste 307's als je een niet OEM radio monteerde. Nu zitten er Can draden aangesloten op jouw radio en dat mag niet.
Jouw leverancier moet een ISO verlengstekker monteren en alleen de benodigde draden doorlussen, dus +, -, geschakelde + (een ander als in de ISO stekker, bij het kontakt vandaan), remotedraad voor antenne en de puls, als er een dim functie voor de verlichting opzit moet die ergens anders afgetakt worden waarschijnlijk, hij zit niet in de ISO.
Jouw leverancier moet een ISO verlengstekker monteren en alleen de benodigde draden doorlussen, dus +, -, geschakelde + (een ander als in de ISO stekker, bij het kontakt vandaan), remotedraad voor antenne en de puls, als er een dim functie voor de verlichting opzit moet die ergens anders afgetakt worden waarschijnlijk, hij zit niet in de ISO.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Hallo ,
hier is het antwoord en de eventuele oplossing voor dit probleem.
Dit is wat de peugeot garage aan mijn tussenpersoon heeft doorgegeven :
" ik zou de stroom van de gps afgetapt hebben van de netwerk kabel en dat mag niet
moet afgetapt worden van achter het contact rechtstreeks "
Ben benieuwd of dit niets gaat veranderen aan de prestatie van mijn Indy
hier is het antwoord en de eventuele oplossing voor dit probleem.
Dit is wat de peugeot garage aan mijn tussenpersoon heeft doorgegeven :
" ik zou de stroom van de gps afgetapt hebben van de netwerk kabel en dat mag niet
moet afgetapt worden van achter het contact rechtstreeks "
Ben benieuwd of dit niets gaat veranderen aan de prestatie van mijn Indy
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Precies, er moet een ISO verlengstekker tussen (om de originele bedrading intakt te houden) en de geschakelde plus dient bij het kontakt vandaag gehaald te worden.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Als ik het goed lees zit er op de standaard iso stekker van de 406 een geschakelde plusdraad waar je je radio niet op mag aansluiten? Ik geloof je direct, maar wel erg vreemd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Wie heeft het hier over een 406?
Bij een 406 is er geen probleem met de geschakelde +
Bij een 406 is er geen probleem met de geschakelde +
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 25 dec 2004 09:57
Oeps, mailtje van snap niet goed gelezen.
Maar ik blijf het vreemd vinden dat een fabricant op de iso stekker een geschakelde plus zet die je niet kan gebruiken. Franse slag?
Maar ik blijf het vreemd vinden dat een fabricant op de iso stekker een geschakelde plus zet die je niet kan gebruiken. Franse slag?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 712
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-