Travel pilot DX-R70
-
- New Member
Travel pilot DX-R70
Heb in mijn wagen een RNS 150 en DX-R52 gehad zonder problemen ,heb sinds gisteren een DX-R70 na installatie wil ik het toestel kalliberen;na de test gps -oke kontakt -oke achteruit-oke vraagt hij om 5 a 15 km te rijden,na meer dan 100km nog steeds niets.Als ik nu de gps status opvraag staat er positie moimenteel niet mogelijk,satteliet 0.Nu terug de DX-R52 geplaatst en die werkt perfect;Hoe moet ik dit oplossen??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Heb je dezelfde GPS antenne in gebruik, op de zelfde positie gemonteerd?
Als dat zo is denk ik aan een niet goed werkende GPS ontvanger in de computer.
Even aannemend dat je het over een occasion DX-70 hebt, weet je iets van z'n voorgeschiedenis?
Groet,
JW
Heb je dezelfde GPS antenne in gebruik, op de zelfde positie gemonteerd?
Als dat zo is denk ik aan een niet goed werkende GPS ontvanger in de computer.
Even aannemend dat je het over een occasion DX-70 hebt, weet je iets van z'n voorgeschiedenis?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Kun je de vorige bezitter/eigenaar op dit probleem aanspreken, oftewel heb je iets van garantie of zo?beefje schreef:Ja is tweedehands en weet niets van zijn voorgeschiedenis
Want, zoals al eerder geschreven, lijkt het er op dat er iets in de computer zelf miszit.
Daarbij ga ik er dus van uit dat de GPS antenne dezelfde is gebleven, en dat de aansluitingen van/voor beide systemen identiek zijn, ik heb dat niet gecheckt. En voorts dat de achteruit netjes aangesloten is, daar zijn met name Blaupunkts erg gevoelig voor.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Heb hem gekocht via ebay en volgens de verkoper zou het goed werken,mijn vorige gps was geplaats door een bedrijf van navigatie dus vermoed ik dat de achteruit is aangesloten
Hide post links |
-
- Senior Member
de dx 70 kan zonder achteruit als het moet.
dus dat zal het niet zijn,
ik heb het al eerder aangegeven ergens, dat de GPS antenne connector achter op de dxr70 erg fragile is,
mogelijk is hier ook het pinnetje afgebroken, hij heeft dan geen coaxiale plus meer en geeft dan geen satellieten meer weer.
mocht dat het geval zijn, dan kan er in het apparaat een kort bruin verloop kabeltje naar de tuner worden verwisseld.
is ongeveer 7 cm lang, je wil alleen niet weten wat dat stukkie draad met wat koper ) kost.
je ook ook een draad solderen rechtstreeks op de print, en bv een GSM M/V connector aan de gps antenne als verbinding maken.,
voorop gesteld dat dit het euvel is.
je kan ook al je sensors testen in het install menu van je dx70
dus dat zal het niet zijn,
ik heb het al eerder aangegeven ergens, dat de GPS antenne connector achter op de dxr70 erg fragile is,
mogelijk is hier ook het pinnetje afgebroken, hij heeft dan geen coaxiale plus meer en geeft dan geen satellieten meer weer.
mocht dat het geval zijn, dan kan er in het apparaat een kort bruin verloop kabeltje naar de tuner worden verwisseld.
is ongeveer 7 cm lang, je wil alleen niet weten wat dat stukkie draad met wat koper ) kost.
je ook ook een draad solderen rechtstreeks op de print, en bv een GSM M/V connector aan de gps antenne als verbinding maken.,
voorop gesteld dat dit het euvel is.
je kan ook al je sensors testen in het install menu van je dx70
Hide post links |