Op de afgelopen navigatiemeeting
![Thumb up :Yes:](./images/smilies/Icon_Yes.gif)
Inderdaad reageerde de tuner nogals t r a a g g g. Aangezien het wel werkte èn als er eenmaal een zender gevonden was deze wel ten gehore werd gebracht was de conclusie in de genoemde topic.... de buffer wordt niet "gecleared" of de tuner moet vervangen worden.
Ik heb de tuner doorgemeten en deze geeft alle signalen en spanninkjes zoals dat hoort. Dus... de eprom zal dan wel "kaduuk" zijn.
Deze doorgemeten (makkelijk zo'n scoop) en alles signalen die er moeten zijn, waren er. Volgende conclusie: of de software is niet helemaal oke (flashen kan ik niet zelf) of er staat een bitje verkeerd. Dus de zaak moet "gereset" worden. De oplossing lag zo voor de hand dat ik er zelf niet zo een twee drie opkwam.
Zet de tuner op een ander band: MW LW of SW en zoek een paar zenders handmatig. Dan wordt automatisch de buffer gereset/gecleared. 0
Inderdaad was dit de goedkope oplossing voor dit probleem. Dus geen tuner vervangen, geen eprom opnieuw proggen, maar gewoon de buffer "clearen" aan de hand van bovenstaande methode.
Ogenschijnlijk werkt nu alles weer oke... tmc meldingen komen gewoon door en RDS gegevens lopen als een trein over het scherm. Ook het zoeken naar een zender gaat nu op de manier zoals het hoort.... snel.
Tot zover de verhandeling, misschien heeft iemand met een soortgelijk probleem iets aan deze oplossing.