mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de pioneer avic x1 om die aan te sluiten zonder de snelheidspulse signaal???? volgens de gebruiksaanwijzing zou hij dan niet helemaal de juiste positie aangeven klopt dit...????
thanks!!!!
Pioneer Avic x1
-
- New Member
-
- Normal Member
Hoi,
Je moet het KM signaal aansluiten voor een correcte locatie bepaling. Het civiele GPS signaal heeft maar een nauwkeurigheid van 50-100 meter! Middels het KM signaal wordt dit 1-2 meter.
Zie ook: viewtopic.php?t=3339
Je moet het KM signaal aansluiten voor een correcte locatie bepaling. Het civiele GPS signaal heeft maar een nauwkeurigheid van 50-100 meter! Middels het KM signaal wordt dit 1-2 meter.
gr. Rogér
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
Dit antwoord zou dus betekenen dat in mijn geval de afwijking veroorzaakt wordt door een ontbrekend of slecht km signaal. Dit heb ik echter laten nameten en het km-signaal is goed. Helaas heb ik nog steeds een afwijking van 50 tot 200 meter.
Hide post links |
-
- New Member
gps
Een afwijking op basis van GPS ontvangst is bijna niet mogelijk... een vereiste voor
een goede bepaling is het aantal satellieten dat word gezien... dit dient minimaal 3 te zijn
voor een goede 3D bepaling van de intotaal 24 beschikbaren gps satellieten.
De afwijkingen heb ik er voor het gemak even opgezocht welke binnen de tollerantie
grens vallen
Standaard GPS: 10 - 100 meter
DGPS: 50 - 500 mm
RTK-GPS: 5 - 30 mm
De snelheids puls uit het systeem word gebruikt om bijvoorbeeld in tunnels en parkeergarages
gewoon door te kunnen navigeren.... op basis van een puls ( snelheids calculatie )
en om een meer accurate bepaling te krijgen..
een goede bepaling is het aantal satellieten dat word gezien... dit dient minimaal 3 te zijn
De afwijkingen heb ik er voor het gemak even opgezocht welke binnen de tollerantie
grens vallen
De snelheids puls uit het systeem word gebruikt om bijvoorbeeld in tunnels en parkeergarages
gewoon door te kunnen navigeren.... op basis van een puls ( snelheids calculatie )
Hide post links |
-
- Moderator
Blijft een interessant draadje. Is het niet zo dat de Amerikanen tijdens de eerste Golfoorlog de codering (is dat die P-codering?) vrijgegeven hebben en dat sindsdien zo hebben laten staan? Ergo dat burger-navigatiesystemen dus sindsdien ook nauwkeuriger zijn?rlemmens schreef:Hoi,
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Hide post links |
-
- New Member
gps
Dat is inderdaad ook correct de bovengenoemde afwijkingen zijn ook de std waarop garantie gegeven kan worden
echter zal het in de praktijk tot misschien een halve meter of minder beperkt blijven
echter zal het in de praktijk tot misschien een halve meter of minder beperkt blijven
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: gps
Veel wijd verbreide misverstanden, dus maar weer eens....petervee schreef:Een afwijking op basis van GPS ontvangst is bijna niet mogelijk... een vereiste voor
grens vallen
1) Voor een 2D GPS bepaling heb je in eerste instantie 4 satellieten nodig, de 4e wordt gebruikt om de interne klok gelijk te zetten. Als die klok eenmaal goed loopt kun je naar 3 sat's terug.
Voor een 3D, dus inclusief hoogtemeting heb je er dan 4 nodig.
Een uitvoerig verhaal hierover is te vinden bij www.trimble.com
2) De GPS nauwkeurigheid is veel hoger dan 10-100 m, lees maar eens wat Gerritje hierover schreef viewtopic.php?p=22475&highlight=#22475
Wat bedoel je overigens met die tweede en derde opgave, in millimeters (mm)?
3) Een vast ingebouwde navi zoals de X1 gebruikt normaliter de GPS niet. De computer werkt met mapmatching op basis van puls en ingebouwde gyro, en de hulp van GPS wordt alleen ingeroepen als het systeem de weg kwijt is, bijv. als je Off-Road gaat. Of als je met een pontje de rivier overgestoken bent en aan de andere kant van de rivier verder wilt navigeren.
Het is hier al vele malen verteld, trek je GPS antenne er maar uit, 's morgens voordat je de bestemming ingeeft en ga maar navigeren. Dat gaat perfect, je kunt heel Nederland doorrijden, zolang je dat doet over goed gedigitaliseerde wegen. Dat alles uiteraard alleen als je alles goed aangesloten hebt, incl. achteruit, en het systeem goed gecalibreerd is.
Een PDA-achtige werkt heel anders, die heeft alleen een GPS als info-bron, en dus is de computer daarvan heel anders geprogrammeerd. Zonder GPS is die onmiddellijk de weg kwijt
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Average Member
Perfect verhaal JW. Dit houdt dus overduidelijk in dat de afwijking in mijn X1 beinvloedt wordt door een "slecht" km signaal. Dit is echter dus al gecontroleerd en goed bevonden. Het enige wat de dealer nog kan doen is een filter er tussen bouwen maar die kost een hoop geld en daarmee is geen zekerheid dat ik van mijn probleem af ben.
Ik heb hier en daar ook gelezen dat er in de firmware van de X1-R op dit gebied verbeterslagen zijn gemaakt. Is dit waar?
Ik heb hier en daar ook gelezen dat er in de firmware van de X1-R op dit gebied verbeterslagen zijn gemaakt. Is dit waar?
Hide post links |
-
- Senior Member
Dan toch de vraag: hoe is dat gecontroleerd, met een scoop? En waarom wordt er dan toch ook gesuggereerd er een filter tussen te plaatsen, in de vorm van een API naar ik aanneem? Dat duidt op een niet zo beste puls.Rich schreef:Perfect verhaal JW. Dit houdt dus overduidelijk in dat de afwijking in mijn X1 beinvloedt wordt door een "slecht" km signaal. Dit is echter dus al gecontroleerd en goed bevonden. Het enige wat de dealer nog kan doen is een filter er tussen bouwen maar die kost een hoop geld en daarmee is geen zekerheid dat ik van mijn probleem af ben.
Die API's zijn overigens helemaal niet zo kostbaar..
In welke auto is jou systeem ingebouwd, er zijn nl. een paar notoire boosdoeners op dit punt. De Volvo 40 serie is er daar eentje van.
Tot slot, er hebben meer mensen geklaagd over onnauwkeurigheid met de X1 waarop de DVD 40 draait. Na een update met de 50 was dat zeer sterk verbeterd, daar is het eea over te lezen op dit forum.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
Hoi,
Het signaal is niet met een scoop gemeten, tenminste ik heb ze daar niet zo snel mee rond zien zeulen. Toch ben ik maar even uit gegaan van de expertise van dit door pioneer erkende inbouwstation. Tja en wat is duur....ik vindt eigenlijk dat ik al heel veel geld uitgegeven heb voor een systeem wat een verouderde database heeft en niet waar maakt wat men belooft. Dus ook die 220 euro voor een disc komt er dan nog weer bij terwijl het systeem nooit goed geweest is. Oeps, ik moet oppassen niet weer gefrustreerd te raken, haha.
groetjes,
Rich
Het signaal is niet met een scoop gemeten, tenminste ik heb ze daar niet zo snel mee rond zien zeulen. Toch ben ik maar even uit gegaan van de expertise van dit door pioneer erkende inbouwstation. Tja en wat is duur....ik vindt eigenlijk dat ik al heel veel geld uitgegeven heb voor een systeem wat een verouderde database heeft en niet waar maakt wat men belooft. Dus ook die 220 euro voor een disc komt er dan nog weer bij terwijl het systeem nooit goed geweest is. Oeps, ik moet oppassen niet weer gefrustreerd te raken, haha.
groetjes,
Rich
Hide post links |
-
- Senior Member
Vandaar ook m'n eerdere vraag: in welke auto is je X1 ingebouwd?Rich schreef:Hoi,
groetjes,
Rich
Nu het niet goed blijft zou ik toch druk gaan uitoefenen op dat inbouwstation. Zíj zijn tenslotte degenen die verantwoordelijk zijn voor de goede werking van jouw systeem. Hopelijk had je wel een vast prijs afgesproken
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Average Member
De auto is een Renault Megane GT. Tot nu toe heb ik niks betaald voor het onderzoek. Maar dat filter moet ik dan wel zelf betalen zonder dat ik dan de zekerheid heb dat het opgelost is.
maar ja we modderen verder.
gr
Rich
gr
Rich
Hide post links |
-
- Senior Member
Als ik je reactie zo lees betaal je dus gewoon de uren van dat inbouwstation zonder enige garantie hunnerzijds op het resultaat. En dat ondanks de kwalificatie zoals je schreef:Rich schreef:De auto is een Renault Megane GT. Tot nu toe heb ik niks betaald voor het onderzoek. Maar dat filter moet ik dan wel zelf betalen zonder dat ik dan de zekerheid heb dat het opgelost is.
gr
Rich
Zo'n inbouwstation hoort te beschikken over de geeigende apparatuur om metingen te verrichten en er gewoon voor te zorgen dat het systeem goed werkt. Da's hun verantwoordelijkheid, en daarvoor betaal je, naar ik aanneem is de inbouwklus afgemaakt op een vaste prijs.Toch ben ik maar even uit gegaan van de expertise van dit door pioneer erkende inbouwstation
Ik zou het er niet bij laten zitten.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 798
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 580
-
-
Weergaves: 1113
-
-
Weergaves: 1601
-
-
Weergaves: 471
-
-
Pioneer avic f80DAB
door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen -
Weergaves: 542
-
-
-
Weergaves: 468