Carin 520 icm TMC module

palrob
Starting Member
Starting Member

Carin 520 icm TMC module

Bericht door palrob »

Wie weet of op mijn Carin 520 een TMC module past?
En eigenlijk belangrijker, is dit een handig apparaat, heb ik hier wat aan, is dit makkelijk aan te sluiten enz. Kortom zal ik overwegen zo'n ding op mijn trouwe Carin aan te sluiten of zeggen jullie "laat maar".

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Op jouw Carin past inderdaad een TMC module, type MT 5010 0f MT 5011.
Echter met de Carin kun je niet zelf een TMC zender kiezen, je bent dus afhankelijk van de keuze die het systeem maakt. Met de kanttekening dat je in het menu wel opdracht kunt geven een volgende zender op te zoeken als de op dat moment gekozen zender je niet bevalt.

Met de MS 5X00 kun je zelf de zender kiezen, mits de TMC box het type MT 5010/01 of MT 5011 is. Als je dus een TMC box koopt voor je Carin, neem dan een van deze typen, dan heb je er later ook wat aan als je nog eens een MS 5X00 koopt.

Persoonlijk zou ik de TMC box voor geen goud willen missen. Niet voor het omzeilen van de dagelijkse spitsfiles, die zijn er toch en sluiproutes hebben dan geen zin. Maar wel voor de files of andere gekke verkeerssituaties buiten de spits, dan zijn er wel alternatieven.
Om nog maar niet te spreken over de mogelijkheden in het buitenland, met name in Duitsland. Daar heb ik met de MT 5010/01 al heeeeeel veel uren file ellende kunnen vermijden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
palrob
Starting Member
Starting Member

Bericht door palrob »

dank je wel voor je info!
Ik ga op zoek naar een TMC box type 5010. Ik heb begrepen dat ik een aparte (plak)antene moet aansluiten. Misschien weet je nog meer dingen waar ik op moet letten.
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik zou dan kijken voor de MT5011. Die is exact hetzelfde als de MT5010, alleen is ie kleiner van formaat. Is dan ook makkelijker ergens weg te werken.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ik zou dan kijken voor de MT5011. Die is exact hetzelfde als de MT5010, alleen is ie kleiner van formaat. Is dan ook makkelijker ergens weg te werken.

Groetjes,

Toho_NL.
Zou ik ook doen. Hangt er natuurlijk wel van af hoe goed de portemonnaie gevuld is, en wie daar de baas over is :oops:
Want het kan zeer wel zijn dat een 5010/01 box wat makkelijker en goedkoper te vinden is dan de nieuwere 5011.

Overigens nog de tip om bij installatie icm een Carin de draadjes niet te dicht bij het groene mini-ISO stekkertje af te knippen. Als je 'm later weer wilt gebruiken icm een 5X00 moet dat stekkertje er weer aan gesoldeerd worden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacobs45
New Member
New Member

Bericht door jacobs45 »

JW,

Na wat speurwerk kwam ik dit draadje tegen en jij gaf hierin aan dat je bij de carin 520/522 niet zelf de tmc zender kan kiezen maar dat je wel de opdracht kan geven de volgende tmc zender te zoeken.
kun je mij vertellen waar ik die opdracht kan geven en of ik ergens kan zien op welke zender hij nu staat.

BTW ik heb een carin 520 met sw 4.9 en een TMC 5010/01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

jacobs45 schreef:JW,

Na wat speurwerk kwam ik dit draadje tegen en jij gaf hierin aan dat je bij de carin 520/522 niet zelf de tmc zender kan kiezen maar dat je wel de opdracht kan geven de volgende tmc zender te zoeken.
kun je mij vertellen waar ik die opdracht kan geven en of ik ergens kan zien op welke zender hij nu staat.

BTW ik heb een carin 520 met sw 4.9 en een TMC 5010/01
Goeie vraag, ik weet het niet precies. Ik heb zelf geen 520/522 gehad, en heb m'n informatie uit de documentatie van VDO, zie http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 001-GB.pdf .

Dus maar even kijken wat de mogelijkheden zijn en daarom de vraag: wat is er zichtbaar als je in het begeleidingsscherm zit en dan INFO kiest in het menu? Kun je dan bij TMC informatie, en is er daar wat te kiezen? En is er iets te zien van de plaatjes als in het gelinkte document? Hopelijk is daar wat van terug te vinden ;-) We horen het wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacobs45
New Member
New Member

Bericht door jacobs45 »

als ik TMC info oproep dan kan ik wel filteren op verschillende events eg file opstopping vertraging ed
maar ik kan (nog)niet echt meer instellingen vinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Da's dan toch minder uitgebreid dan wat de documentatie suggereerde Hoewel, als je die nog eens goed doorleest zie je wel ergens een sterretje staan met een opmerking: afhankelijk van uitvoering en SW.....

Er even van uitgaand dat je door alle menu's heengewandeld bent en er dan niks extra's te vinden is, zul je dus moeten accepteren dat je systeem de beslissing neemt welke TMC zender 'ie kiest, en dat jij daar vervolgens niks aan kunt veranderen. En zelfs niet kunt zien welke keus 'ie gemaakt heeft, tenzij je in het service menu de "TMC-Diagnose" kunt ontdekken. Daar staat dan wel welke zender het is, maar ja, wat heb je dan aan die wetenschap? Want afhankelijk van de ontvangst omstandigheden kan de box zomaar weer wat anders opzoeken.

Jammer uiteraard, daarmee heb je niet de mogelijkheden die latere systemen zoals de MS 5000 en z'n opvolgers die wel hebben. Toch maar eens gaan denken over .....? Een goeie TMC box heb je dan in elk geval al :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jacobs45
New Member
New Member

Bericht door jacobs45 »

Da's dan inderdaad jammer :cry:

En een nieuwe uit de 5xxx serie lijkt mij wel leuk ja :D :D :D allen moet zo'n ding normaal ook betaald worden :x
dus voorlopig blijft carin mijn vriendinnetje.

Wel bedankt voor tips :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

jacobs45 schreef:Da's dan inderdaad jammer :cry:

En een nieuwe uit de 5xxx serie lijkt mij wel leuk ja :D :D :D allen moet zo'n ding normaal ook betaald worden :x
dus voorlopig blijft carin mijn vriendinnetje.

Wel bedankt voor tips :!:
Even doorsparen, wellicht dat mijn 5500 in de herfst ter beschikking komt :idea:
Dan zit er ook nog een stuk fabrieksgarantie op :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht