Ik rij een Renault Scenic II, waarin een becker 7945 is ingebouwd. Ik heb het volgende probleem:
Als ik de auto start duurt het vaak erg lang voordat er een GPS signaal is. Als er eenmaal (soms pas na 5 tot 10 minuten) een sateliet ontvangen wordt volgen er snel meer en gaat het navigeren weer prima. Ik heb ook gemerkt dat GAL niet werkt totdat het eerste GPS signaal ontvangen wordt.
Mijn vraag is: wat is er mis?
Bedankt voor reacties...
GPS ontvangst becker 7945
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Op zich is het niks bijzonders dat het enige tijd duurt voordat je weer sat's "ontvangt". Dat doet zich voor nadat de auto een poos stilgestaan heeft met uitgeschakeld contact.
In die tijd zijn de sat's van plaats veranderd, en moet jouw systeem helemaal opnieuw beginnen met vaststellen welke sat's er zichtbaar zijn, en die gaan uitmeten. Dat kost tijd, die kan oplopen tot enige minuten.
Op zich is dat echter geen probleem, immers de Becker heeft jouw positie positie opgeslagen toen je het contact uitzette, en kan gewoon weer navigeren en jou begeleiden ZONDER sat's. Dat doet íe door mapmatching mbv puls en gyro. Essentieel is wel dat alles goed aangesloten zit, dus ook de achteruit.
Derhalve de vraag: Kun je wel gewoon een bestemming ingeven en navigeren als je de auto 's morgens start?
En wat bedoel je met
JW
Op zich is het niks bijzonders dat het enige tijd duurt voordat je weer sat's "ontvangt". Dat doet zich voor nadat de auto een poos stilgestaan heeft met uitgeschakeld contact.
In die tijd zijn de sat's van plaats veranderd, en moet jouw systeem helemaal opnieuw beginnen met vaststellen welke sat's er zichtbaar zijn, en die gaan uitmeten. Dat kost tijd, die kan oplopen tot enige minuten.
Op zich is dat echter geen probleem, immers de Becker heeft jouw positie positie opgeslagen toen je het contact uitzette, en kan gewoon weer navigeren en jou begeleiden ZONDER sat's. Dat doet íe door mapmatching mbv puls en gyro. Essentieel is wel dat alles goed aangesloten zit, dus ook de achteruit.
Derhalve de vraag: Kun je wel gewoon een bestemming ingeven en navigeren als je de auto 's morgens start?
En wat bedoel je met
Groet,Ik heb ook gemerkt dat GAL niet werkt totdat het eerste GPS signaal ontvangen wordt.
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Bedankt voor je reactie.
Het navigeren zonder GPS gaat in principe wel wel, maar meestal is het systeem al na één straat de weg kwijt en is navigeren zinloos vanwege de voortdurend verkeerde aanwijzingen.
GAL is de snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Het navigeren zonder GPS gaat in principe wel wel, maar meestal is het systeem al na één straat de weg kwijt en is navigeren zinloos vanwege de voortdurend verkeerde aanwijzingen.
GAL is de snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is zeker niet normaal. Bij mijn MS 5500 kan ik gewoon de GPS antenne losmaken, de auto starten, adres ingeven en dan rijd ik gewoon met perfecte navigatie naar m'n bestemming. Ook als die bestemming een heel eind weg is gaat dat goed zolang de route maar goed op de CD/DVD staatbornep schreef:Bedankt voor je reactie.
Het navigeren zonder GPS gaat in principe wel wel, maar meestal is het systeem al na één straat de weg kwijt en is navigeren zinloos vanwege de voortdurend verkeerde aanwijzingen.
GAL is de snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Daarom de vraag: zit alles verder goed aangesloten, incl. achteruit?
En is je positie goed opgeslagen als je de auto 's morgens start? Als dat niet het geval is zit de oorzaak bijna altijd in een verwisselde accuplus en contactplus op ISO stekker A4 en A7.
Als ik dat zo lees over GAL, is die bij de Becker kennelijk afhankelijk van de snelheidsmeting via GPS en niet via de puls. Op zich niks mis mee natuurlijk, ik had er geen idee van dat, en ook niet waarom ze dit zo opgelost hebben.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Ik ga kijken of ik de aansluitingen kan controleren.
Later meer...
Later meer...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Ik heb de sensoriek gecontroleerd via het service menu en ontdekt dat het achteruitsignaal niet werkt.
Ik zal dat eerst maar eens laten aansluiten!
Kan dit een probleem veroorzaken??
wordt vervolgd..
Ik zal dat eerst maar eens laten aansluiten!
Kan dit een probleem veroorzaken??
wordt vervolgd..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Juist bij een "koude start" kan dit betekenen dat je de mist in gaat. Lees dit verhaal maar eens.bornep schreef:Ik heb de sensoriek gecontroleerd via het service menu en ontdekt dat het achteruitsignaal niet werkt.
Ik zal dat eerst maar eens laten aansluiten!
Kan dit een probleem veroorzaken??
wordt vervolgd..
Heb jij, voordat je het contact uitzet de auto achteruit weggezet, of begin je 's morgens met een stukje achteruit rijden? Of moet je ergens achteruit rijden vóórdat je voldoende sat's pakt?. In al die gevallen kun je er zeker van zijn dat je "off-road'' gaat, en dus dat je systeem de mist in gaat, en jij dus ook
En als je de achteruit laat aansluiten, laat dan ook even checken of de A4 en A7 wel goed aangesloten zitten. Bij meer dan de helft van de auto's zit dat verkeerd om, lang leve de normalisatie
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Hartstikke duidelijk verhaal.
Hiermee moet ik de dealer kunnen overtuigen om het signaal aan te sluiten.
Hoe kan ik zelf contoleren of de A4 en A7 goed zijn aangesloten?
Bedankt,
Peter
Hiermee moet ik de dealer kunnen overtuigen om het signaal aan te sluiten.
Hoe kan ik zelf contoleren of de A4 en A7 goed zijn aangesloten?
Bedankt,
Peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Peter,bornep schreef:Hartstikke duidelijk verhaal.
Hiermee moet ik de dealer kunnen overtuigen om het signaal aan te sluiten.
Hoe kan ik zelf contoleren of de A4 en A7 goed zijn aangesloten?
Bedankt,
Peter
Bij veel auto's staat dat in het instructieboekje. Zo ook in dat van mijn Xantia, en daaruit bleek dat het verkeerd omzat.
Op A4 moet de continu/accuplus zitten, en op A7 de contactplus, de geschakelde plus dus. Zonodig met een voltmeter te checken.
Maar als je toch bij de dealer bent kan hij dat natuurlijk checken. Moet hij ook doen, er van uitgaand dat hij verantwoordelijk is voor de inbouw. En dan moet dat goed gedaan worden
Succes, we horen wel hoe je hiermee gevaren bent.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Ik heb alvast zelf even de aansluitingen bekeken. Wat blijkt:
Op A2 zit niets, dus ook geen achteruitsignaal
A4 = rood
A7 = geel
Dit lijkt verkeerd om als ik naar de kleuren kijk bij tips en tricks.
Ik ga vandaag de dealer bellen.
Op A2 zit niets, dus ook geen achteruitsignaal
A4 = rood
A7 = geel
Dit lijkt verkeerd om als ik naar de kleuren kijk bij tips en tricks.
Ik ga vandaag de dealer bellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
PS In het instructieboekje staat helaas niets over de ISO stekker.
Nog wat: De GPS antenne hoort volgens het boekje op een basisplaat te zitten die groter is dan de antennebodem.
(60x60 mm i.p.v. 42x42 mm). In mijn auto zit de antenne via een stukje dubbelzijdig tape rechtsteeks op een metalen strip van slechts 20 mm breed geplakt, die daarna onder een hoek gebogen is en tussen de ruit en de bekleding is geklemd.
Is dit goed of moet er echt een grotere basisplaat aan de antenne zitten?
Nog wat: De GPS antenne hoort volgens het boekje op een basisplaat te zitten die groter is dan de antennebodem.
(60x60 mm i.p.v. 42x42 mm). In mijn auto zit de antenne via een stukje dubbelzijdig tape rechtsteeks op een metalen strip van slechts 20 mm breed geplakt, die daarna onder een hoek gebogen is en tussen de ruit en de bekleding is geklemd.
Is dit goed of moet er echt een grotere basisplaat aan de antenne zitten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 jun 2005 10:06
Inmiddels is de auto bij de dealer geweest.
- De GPS antenne is verplaatst naar de pavaneplaat, want het achterruitje bleek ook te zijn gemetaliseerd.
- achteruisignaal is aangesloten.
- Constante plus en geschakelde plus gecontroleerd; dit zat wel goed.
De GPS ontvangst is flink verbeterd. Het duurt ook minder lang voordat het eerste signaal is ontvangen, dus alles lijkt goed.
Bedankt voor alle tips.
- De GPS antenne is verplaatst naar de pavaneplaat, want het achterruitje bleek ook te zijn gemetaliseerd.
- achteruisignaal is aangesloten.
- Constante plus en geschakelde plus gecontroleerd; dit zat wel goed.
De GPS ontvangst is flink verbeterd. Het duurt ook minder lang voordat het eerste signaal is ontvangen, dus alles lijkt goed.
Bedankt voor alle tips.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 975
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 2715
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1127
-
-
Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 711
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
content manager asistent van becker in het nederlands niet te vinden wie kan me helpen
door duivel64 » 02 jun 2016 08:06 » in Mobiele Becker systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 853
-