de iso stekker is (als ik het goed heb) gelukkig alleen op de twee 12 volt aansluitngen niet gestandaardiseerd (toch?) geschakeld en constant worden soms omgewisseld, lasig maar niet schadelijk voor de radio. Het zou veel vervelender zijn als voeding en massa omgewisseld zouden worden ofzo, maar dat heb ik bij ISO stekkers nog niet gezien (gelukkig) Maar inderdaad, de term ISO stekker suggereerd dat er DUS een standaard model EN bezetting gebruikt wordt... helaas.
Maar om terug te komen op het probleem..
het lijkt me "simpeler" om de top-top van het signaal te sturen naar de benodigde waarde dan de hele opbouw van het signaal te moeten wijzigen... we gaan eens kijken wat er uit komen zal, ik laat het wel weten. In elk geval hartstikke bedankt voor de info tot hier, die waarden maken het makkelijker om naar de "juiste"signaalopbouw te geraken.
Video signaal op Carin invoeren
-
- Average Member
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
net even gemeten en het signaal van de DVD is pakweg 1,5 a 2 keer zo sterk (top-top) als het camera signaal
heb foto's van het scopebeeld gemaakt met excuses voor het dvd fototje, de flits was erg zichtbaar, vandaar schuine opname)
Camerasignaal:
DVD signaal
scope instellingen bij DVD meting (bij camera stond ampl/div op 5 mS)
misschien dat je er iets mee kan.
heb foto's van het scopebeeld gemaakt met excuses voor het dvd fototje, de flits was erg zichtbaar, vandaar schuine opname)
Camerasignaal:
DVD signaal
scope instellingen bij DVD meting (bij camera stond ampl/div op 5 mS)
misschien dat je er iets mee kan.
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo T5,
Ik heb je plaatjes even naar m'n bekende in Duitsland gestuurd, die met de kennis van de systemen en z'n ervaringen op dit gebied een aantal opmerkingen had die ik maar even in onze taal omzet
Kijkend naar de instellingen van de scoop is te zien dat de spannings deling van het A-kanaal niet op CAL staat, kijk maar naar het plaatje, de regelaar met het blauwe kapje. Daarmee is een uitspraak over de werkelijk gemeten spanning niet goed mogelijk.
Voorts is het waarschijnlijk dat er in de de meetkop nog een 1:10 verzwakker zit. Mocht dat niet het geval zijn, vormt deze sowieso een te grote belasting voor het signaal.
De beelden interpreterend komt hij voor het DVD signaal uit op ongeveer 600 mV top-top, terwijl het camerasignaal minder dan de helft is en dat is in elk geval te weinig. Dat betekent dat er een versterker tussen moet, die te fabriceren zou zijn met een OP-Amp. Dat vraagt wel wat handigheid, maar bij de betere electronica winkels zijn die wel te vinden.
Groet,
JW
Ik heb je plaatjes even naar m'n bekende in Duitsland gestuurd, die met de kennis van de systemen en z'n ervaringen op dit gebied een aantal opmerkingen had die ik maar even in onze taal omzet
Kijkend naar de instellingen van de scoop is te zien dat de spannings deling van het A-kanaal niet op CAL staat, kijk maar naar het plaatje, de regelaar met het blauwe kapje. Daarmee is een uitspraak over de werkelijk gemeten spanning niet goed mogelijk.
Voorts is het waarschijnlijk dat er in de de meetkop nog een 1:10 verzwakker zit. Mocht dat niet het geval zijn, vormt deze sowieso een te grote belasting voor het signaal.
De beelden interpreterend komt hij voor het DVD signaal uit op ongeveer 600 mV top-top, terwijl het camerasignaal minder dan de helft is en dat is in elk geval te weinig. Dat betekent dat er een versterker tussen moet, die te fabriceren zou zijn met een OP-Amp. Dat vraagt wel wat handigheid, maar bij de betere electronica winkels zijn die wel te vinden.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 4
Weergaves: 1016