![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ik kon het niet laten om toch een oplossing te vinden voor het probleem met mijn lichtsensor die dus bedekt zit. S'avonds is het schermpje zeer matig verlicht en dat vond ik een beetje jammer omdat ik hem in mijn middenconsole heb gebouwd net voor de schakelpook en onder de kachelunit, de rest van de verlichting van de auto is namelijk veel feller, zoals mijn radio en de dashbordverlichting, dit stoorde mij dus enorm en ik zocht naar een oplossing. JW kwam in het vorige draadje met een goede tip, een lampje tussen het leer en de sensor maken, dit ben ik maar gaan doen.
Het schermpje heb ik er uit gehaald en pal onder de lichtsensor heb ik een klein gaatje gemaakt met de boor op hoop van zegen, in dat gaatje (4mm) paste precies een fitting van een dahbordlampje (wat ik nog over had van m'n vorige auto). Het lampje zit dus pal voor de lichtsensor in de monitor. Twee draadjes er aan gesoldeerd en vervolgens heb ik het lampje aangesloten op de verlichting van de auto. Alles terug ingebouwd en het resultaat mag er zeer zeker zijn!!! Super gaaf namelijk als ik nu mijn verlichting aan zet gaat ook het schermpje feller branden, precies de omgekeerde wereld dus eigenlijk, normaal zou hij dimmen bij het ontsteken van de verlichting maar nu dus niet. S'avonds is hij nu mooi fel blauw verlicht. Het was natuurlijk wel een risico maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, het ziet er nu echt super mooi uit, van het lampje is niets meer te zien!!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)