Dat was effe zoeken op de zondagmiddag;
met dank aan mijn vrouw!
Als proef op de som zou ik TNZKKA willen vragen zijn oude CD(s) in de 4200RS te stoppen en te kijken wat er dan gebeurt.
Daarbij dan de vraag of dat oorspronkelijke Unlimited alleen voor de Benelux was of voor heel Europa? En wat houdt jouw huidige Abo in, is dat een Benelux? Als dat laatste het geval is, en je had oorspronkelijk een Europa-unlimited is de proef erg interessant, als de oude CD nog werkt en je dan met die oude CD(s) nog de grens overkunt, is er nog altijd een koppeling met die oude CD's.
En dus zou je die later dan ook weer kunnen gebruiken, ondanks de speciale deal. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat dus niet
Ben benieuwd naar het resultaat
TNZKKA meldT:
Ik had met de auto meegekregen:
Teleatlas 2004/2, alle 5 CD’s met ook een CD besturings(taal)software(LS 5.2) 2003/01 & daarbij vrijgeschakeld unlimited Benelux.
De bijbehorende codes zijn mij onbekend (zie ook hogerop in deze draad)
Ik heb in
januari bijgekocht: flitspalen Benelux 1 jaar.
Ik kreeg toen door waar het lek zat: er waren nieuwe CD’s, maar
niet voor mij!
Ik heb in maart de deal AANGEBODEN gekregen – na zelf te hebben opgebeld – voor limited Benelux en kreeg meteen de CD set 2005/01 voor mijn monochrome systeem én de
alleen mondeling doorgegeven codes voor limited Benelux voor (ruim!! 1 jaar – ik had aangegeven bij te willen betalen, dat hoefde niet) met flitspalen.
Daarom ben ik het
geheel niet eens met het draadje elders in deze rubriek dat C-IQ de boel zou oplichten!!
No way!
De oude 2004/02 set doet het nog, heb ik zoëven gechekt.
Dat verbaast mij NIET: volgens mij komen de codes tot stand op basis van: 1. vrij te schakelen tijd, 2. NAV-ID (zoals je dat op je account van C-IQ aanmeldt) en/of 3. het bij C-IQ daardoor bekende 33 tekens grote Initial ID. Als je in de MS4200RS de voor dat systeem bedoelde CD doet met de door C-IQ berekende (opgegeven) code gaat Truus aan de praat.
Daarom verwacht ik een zodanig berekende code te hebben gekregen, dat ik zowel voor tzt omschakelen naar Unlimited als voor tzt verlengen van mijn abonnement, maar dat is zeker redelijk en normaal, moet betalen, of met een verrekt fraaie radio eindig.
Groeten.