Heb nieuwe TMC box aan MS 5000 gekoppeld, en als ik nu systeem inschakel, blokkeert hij volledig.
Als ik beide kabels van TMC box losmaak werkt systeem, en van zodra ik de antennekabel of de stekker aansluit, ligt hij blijkbaaar direkt kort. Iemand ervaring hiermee ?
Nieuwe TMC box, kortsluiting ?
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Re: Nieuwe TMC box, kortsluiting ?
Hallo,Lucky schreef:Heb nieuwe TMC box aan MS 5000 gekoppeld, en als ik nu systeem inschakel, blokkeert hij volledig.
Als ik beide kabels van TMC box losmaak werkt systeem, en van zodra ik de antennekabel of de stekker aansluit, ligt hij blijkbaaar direkt kort. Iemand ervaring hiermee ?
Is die "kortsluiting" er ook als je alleen de antenne stekker in de TMC box doet, terwijl de stekker van de verbinding naar de PC 5000 los is? En aan welke zijde is die verbinding dan los, aan de TMC box zijde of bij de PC 5000?
Waar heb je de voeding van de antenne op aangesloten? En waar zit de voeding van de TMC box (MT5010 of 5011?) aangesloten?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
Is er ook als ik alleen de antenne verbind.
Ik ontkoppel aan de zijde van de TMC box
De antenne voeding komt van het contactslot.
Dan heb ik de constante stroom van de box, alsook de onderbroken plus met het contactslot.
De onderbroken plus van de box, en de stroomdraad van de antenne, liggen wel samen.
Ik ontkoppel aan de zijde van de TMC box
De antenne voeding komt van het contactslot.
Dan heb ik de constante stroom van de box, alsook de onderbroken plus met het contactslot.
De onderbroken plus van de box, en de stroomdraad van de antenne, liggen wel samen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Eerst even de verbindingen nalopen.
Op het contactslot zitten:
-paarse draad naar de PC 5000, punt A7
-rode draad van de TMC-box voeding
-voedingsdraad van de antenne, die dicht bij de antenneaansluiting op de TMC box uit de kabel komt
Op de accuplus zitten:
-rode draad naar de PC 5000, punt A4
-geel/rode draad van de TMC-box voeding
Op de massa zitten
-bruine draad naar de PC 5000, punt A8
-bruine draad van de TMC-box voeding
-massa draad van de antenne, zo dicht mogelijk bij het centrale punt van de antenne geaard.
Klopt dit allemaal?
Voorts de vraag of je een voltmeter hebt, en daarmee kunt controleren of die spanningen ook echt goed doorkomen en aanwezig blijven als je stekkers inprikt.
Groet,
JW
Eerst even de verbindingen nalopen.
Op het contactslot zitten:
-paarse draad naar de PC 5000, punt A7
-rode draad van de TMC-box voeding
-voedingsdraad van de antenne, die dicht bij de antenneaansluiting op de TMC box uit de kabel komt
Op de accuplus zitten:
-rode draad naar de PC 5000, punt A4
-geel/rode draad van de TMC-box voeding
Op de massa zitten
-bruine draad naar de PC 5000, punt A8
-bruine draad van de TMC-box voeding
-massa draad van de antenne, zo dicht mogelijk bij het centrale punt van de antenne geaard.
Klopt dit allemaal?
Voorts de vraag of je een voltmeter hebt, en daarmee kunt controleren of die spanningen ook echt goed doorkomen en aanwezig blijven als je stekkers inprikt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb het intussen gevonden. de kortsluiting zat in de connector van de antenne aan de tmc box. Waar de kabels in de metalen connector komen en waar deze toegeknepen is om de kabels in de conector te houden, daar gaf het vuurwerk als je de kabel bewoog. Nu zou ik van VDO de tmc box terug moeten uitbouwen samen met de antenne en samen opsturen om in aanmerking te komen voor garantie. Ik denk dat ik op eigen kosten een nieuwe plakantenne zal kopen in plaats van de hele zooi inclusief kabels terug uit te bouwen.
iemand eeen idee hoeveel zo een plakantenne kost ?
iemand eeen idee hoeveel zo een plakantenne kost ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Mooi dat je het gevonden hebt, alhoewel het fenomeen op zich natuurlijk foute boel is.
Als je overweegt voor eigen rekening een andere plakantenne te kopen zou ik eerder overwegen het gelijk goed te doen en een MA 1410 actieve antennesplitser te kopen. Dat kost je waarschijnlijk niet eens veel meer dan die plakantenne, en het resultaat is onvergelijkbaar. Lees daarover maar eens wat meer op dit forum, vandaag was er nog een juichkreet
Ik ga er binnenkort ook een monteren.
Groet,
JW
Mooi dat je het gevonden hebt, alhoewel het fenomeen op zich natuurlijk foute boel is.
Als je overweegt voor eigen rekening een andere plakantenne te kopen zou ik eerder overwegen het gelijk goed te doen en een MA 1410 actieve antennesplitser te kopen. Dat kost je waarschijnlijk niet eens veel meer dan die plakantenne, en het resultaat is onvergelijkbaar. Lees daarover maar eens wat meer op dit forum, vandaag was er nog een juichkreet
Ik ga er binnenkort ook een monteren.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Wat is de prijs van zo een plakantenne en zo een splitter ?
Zie een beetje op tegen het werk voor het monetern van die splitter.
De box zit onder de rechter zetel in een vrachtwagen, en de radio zit links boven... zeker niet op 10 minuten gedaan.
En is het normaal dat er niets meer van de tmc te merken is als ik de stroom onderbroken heb van de plakantenne ?
Zie een beetje op tegen het werk voor het monetern van die splitter.
De box zit onder de rechter zetel in een vrachtwagen, en de radio zit links boven... zeker niet op 10 minuten gedaan.
En is het normaal dat er niets meer van de tmc te merken is als ik de stroom onderbroken heb van de plakantenne ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Wat een plakantenne kost weet ik niet precies, als je er al aan kunt komen zal 'ie wel rond de 40 à 50 Euri kosten als ik me goed herinner.
De actieve MA 1410 splitter kost rond de €80,-
Als je de voeding van de plakantenne weggenomen hebt zal 'ie heel weinig of niks meer doen. Ook die antenne is actief en heeft dus een voedingsspanning nodig, echter mede door z'n richtwerking is 'ie veel minder effectief dan de MA 1410.
Groet,
JW
Wat een plakantenne kost weet ik niet precies, als je er al aan kunt komen zal 'ie wel rond de 40 à 50 Euri kosten als ik me goed herinner.
De actieve MA 1410 splitter kost rond de €80,-
Als je de voeding van de plakantenne weggenomen hebt zal 'ie heel weinig of niks meer doen. Ook die antenne is actief en heeft dus een voedingsspanning nodig, echter mede door z'n richtwerking is 'ie veel minder effectief dan de MA 1410.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Dus, het is normaal dat er onder, midden in de statusbalk niets meer verschijnt van de tmc ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo (Un )Lucky,
Als er in de statusregel een rood TMC teken staat betekent dit dat de TMC box op zich werkt en dat de communicatie tussen de TMC box en de PC in orde is. Het rode symbool duidt er op dat er geen TMC zenders ontvangen worden door de box. Dat ligt meestal aan de antenne.
Als er helemaal niks in de statusregel staat op die plek waar normaal dat TMC symbool staat, betekent dit dat de TMC box niet werkt, dan wel dat de communicatie van de box naar de PC niet in orde is.
Dat zijn dus twee heel verschillende fenomenen.
Uit jouw verhaal begreep ik eerder dat je wel een TMC symbool ziet als je de antenne uit de box getrokken hebt, dat klopt toch? Als dat zo is zit het 'm in de antenne.
Als je helemaal geen symbool ziet, ook niet als je de antenne er uitgetrokken hebt moet je het zoeken in de box, z'n voeding of de verbinding naar de PC.
En dus is de vraag: wat neem je nou eigenlijk waar in je statusbalk, al dan niet met de antenne in je TMC box geprikt?
Groet,
JW
Als er in de statusregel een rood TMC teken staat betekent dit dat de TMC box op zich werkt en dat de communicatie tussen de TMC box en de PC in orde is. Het rode symbool duidt er op dat er geen TMC zenders ontvangen worden door de box. Dat ligt meestal aan de antenne.
Als er helemaal niks in de statusregel staat op die plek waar normaal dat TMC symbool staat, betekent dit dat de TMC box niet werkt, dan wel dat de communicatie van de box naar de PC niet in orde is.
Dat zijn dus twee heel verschillende fenomenen.
Uit jouw verhaal begreep ik eerder dat je wel een TMC symbool ziet als je de antenne uit de box getrokken hebt, dat klopt toch? Als dat zo is zit het 'm in de antenne.
Als je helemaal geen symbool ziet, ook niet als je de antenne er uitgetrokken hebt moet je het zoeken in de box, z'n voeding of de verbinding naar de PC.
En dus is de vraag: wat neem je nou eigenlijk waar in je statusbalk, al dan niet met de antenne in je TMC box geprikt?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Ik heb helemaal geen symbool, maar mijn antenne zit er nog in, met afgekoppelde stroomdraad
Hide post links |
-
- Senior Member
En wat zie je als je de antenne er uithaalt, maar wel de verbinding hebt tussen de box en de computer? En brandt dan het ledje op de TMC box?Lucky schreef:Ik heb helemaal geen symbool, maar mijn antenne zit er nog in, met afgekoppelde stroomdraad
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Heb het opgelost. Heb de connector van de antenne waar de kabels erin komen opengemaakt. De el. draad die kortsluiting gaf heb ik eruit gehaald, en het slechte stuk ertussen uit gehaald. Alles weer toegemaakt en het probleem is opgelost, en de tmc werkt.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Lucky,
Mooi dat het opgelost is en alles goed werkt, eind goed al goed dus
Hoeveel TMC zenders ontvang je nu?
Toch ben ik ook wel nieuwsgierig te weten hoe die fout ontstaan is, zat die er al in bij de levering? Of is er later iets misgegaan, klemgezeten of zo?
Groet,
JW
Mooi dat het opgelost is en alles goed werkt, eind goed al goed dus
Hoeveel TMC zenders ontvang je nu?
Toch ben ik ook wel nieuwsgierig te weten hoe die fout ontstaan is, zat die er al in bij de levering? Of is er later iets misgegaan, klemgezeten of zo?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Was defect van bij de levering. De isolatie van de stroomdraad was op een heel minuscuul plaatsje open waar de draad een lus vormt in de klem.
De ontvangst in Belgie is een ramp. ( tussen Postel (grens) en Zoersel op E 34 geen ontvangst)
In Holland tussen Venlo en Postel (B) 2 zenders
En in Duitsland superontvangst met een resem zenders.
De ontvangst in Belgie is een ramp. ( tussen Postel (grens) en Zoersel op E 34 geen ontvangst)
In Holland tussen Venlo en Postel (B) 2 zenders
En in Duitsland superontvangst met een resem zenders.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 438