C-IQ = oplichting?

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
timmersr
Junior Member
Junior Member

C-IQ = oplichting?

Bericht door timmersr »

Ik ben bepaald geen tevreden klant van C-IQ; als abonnee betaal ik voor C-IQ omdat ik de laatste gegevens tot mijn beschikking wil hebben want:

"als C-IQ klant beschikt u dankzij de praktische update-service, altijd over de meest actuele navigatiegegevens en C-IQ reisproducten. De CD’s resp. DVD’s krijgt u regelmatig automatisch en geheel gratis thuisgestuurd." (bron: http://www.c-iq.nl/consumer/aboutCIQ.do )
én
"FAQ: Hoe vaak wordt er een C-IQ update verstuurd? C-IQ garandeert steeds de meest actuele gegevens. Daarom ontvangen de klanten minstens eenmaal per jaar een DVD/CD-ROM update." ( http://www.c-iq.nl/consumer/info/faqAction.do )

Dit gaat tot nu toe bij mij alleen maar fout!
Terwijl mijn versie-gegevens bekend zijn bij C-IQ, krijg ik toch niet de laatste updates toegestuurd.

Ik moet - via dit forum, of het controleren van de C-IQ website - tot de conclusie komen dat er (allang) een nieuwe versie uit is, dan moet ik bij de C-IQ servicedesk 'smeken' om mij deze versie alsnog toe te sturen.

C-IQ: "Oh heeft u de laatste versie niet?" (...) :roll:
C-IQ: "Ja de CD's zijn op... ik wil u wel een oudere versie sturen, maar dan werkt de flits-info niet"
C-IQ: "Meneer er is wel een update, maar voor de Benelux is er niets verandert hoor..." :shock: -> superextreme onzin!

Na mijn telefoontje heb ik dus nu TA 2005/01 ontvangen, terwijl ik deze natuurlijk al lang had moeten hebben omdat 2004/02 als huidige versie geregistreerd staat via C-IQ.

Bij deze versie zit niet alleen de laatste VDO 5.97 servicerelease, maar ook het C-IQ magazine met daarin (informatie over) kortingen en aanbiedingen (oa. TeleAtlas een maand gratis :evil: Ja, kan ik nu geen gebruik meer van maken, dan had ik dit magazine natuurlijk wél tijdig moeten ontvangen bij de laatste update!)

Al met al begin ik me een beetje in de tang genomen, een beetje opgelicht te voelen.

Ik wil me middels een boze brief gaan beklagen bij C-IQ; iemand hier ervaring mee?
VDO MS5400 XL 5.97, TMC 5010/01, TeleAtlas 2005/01 + Flits-info
Toyota Avensis 2.0 D4D sedan Executive

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Over het al-dan-niet automatisch versturen van de 2005/1 loopt al een draadje, inmiddels 5 pagina's lang.
En eerlijk gezegd lees ik in jouw posting geen andere zaken dan daarin aan de orde gekomen zijn. Dus waarom is jouw posting niet dáár geplaatst?

Binnenkort verschijnt de 2005/2, ook daarover is al het een en ander geschreven, en die versie wordt wis en zeker aan iedereen gestuurd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Bericht door timmersr »

:oops: Dit haakt inderdaad in bij onderwerp "C-IQ DVD 2005"; alhoewel dit onderwerp eigenlijk meer gaat over het wel of niet bevatten van wijzigingen in de update en de aanstaande update.

Het ging mij met name om het niet nakomen van de abonnement-afspraken door C-IQ + ons buiten lopende aanbiedingen houden door gebrek aan informatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
trennen
Junior Member
Junior Member

Bericht door trennen »

Hallo,

Op zich ben ik zeer tevreden over C-IQ. Ik ben zeer tevreden over de mogelijkheden.

Op één punt heb ik echter dezelfde ervaring als timmersr namelijk dat ook ik telkens niet automatisch de nieuwe update's krijg maar er om moet vragen nadat ik via deze site of de site van C-IQ er achter ben gekomen dat er nieuwe software is. Dat is inmiddels bij de afgelopen 3 updates zo geweest. Ik werd echter wel telkens vlot geholpen door C-IQ....."Die had u al moeten hebben, nou ja dan stuur ik ze u nu toe......."

In het verleden is er ook wel eens een draadje aan deze verzendproblemen gewijt. Ik snap nog steeds niet waarom C-IQ dat niet goed voor elkaar heeft/krijgt. Of zouden mijn CD's en die van timmersr door de postbode gejat worden :wink:

Groet toine
VDO MS3200, NT 2005/06, Flits info

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
timmersr
Junior Member
Junior Member

Bericht door timmersr »

Omdat ik meermalen hierover geklaagd heb bij C-IQ, en de antwoorden nog vrij vaag blijven en mij nog niet de hoop geven dat men het probleem begrijpt, (namelijk dat -omdat ik hiervoor betaal!- ik alle updates automatisch moet ontvangen) zet hier toch maar even het antwoord van C-IQ neer op mijn tweede emailtje met het verzoek om duidelijkheid.

Ik verwacht dat nog meer abonnees recht hebben op één maand gratis C-IQ & hiervan niet op de hoogte zijn (gesteld door C-IQ)
Ik begrijp niet veel van onderstaande antwoorden;

1) U zegt dat ik recht heb op 1 maand gratis navigatie voor een land naar
mijn keuze, door mijn bestelling van een jaar Benelux. Dit zou bij mijn
account staan genoteerd.

Mijn vragen:
Hoe zou ik aan deze informatie moeten komen als ik u niet een email had
gestuurd? Ontvang ik een brief van u waar dit instaat? Kan ik dit bij het
inloggen op de website ergens zien?

En nu ik dit dan weet; hoe kan ik hier gebruik van maken en dit activeren?
Als ik dit uitprobeer via de website en bijv. 1 maand Frankrijk bestel, dan
staat daar gewoon een prijs achter van € 19,99.

2) U spreekt over het verzenden van de 2004.2-versie in aug/sept 2004, maar
de door mij aangevraagde 2005.1 update had ik natuurlijk automatisch moeten
krijgen, ipv. op mijn verzoek een paar weken geleden.

De zware knelpunten had ik moeten ontvangen; overigens is óók de flits-info
in Nederland aangepast, zo merk ik dagelijks.

Mijn vragen:
Wanneer is deze update verzonden naar de klanten?
Waarom heb ik toen deze update -evenals voorgaande updates- niet
*automatisch* ontvangen ondanks dat ik abonnee ben en hier recht op heb?
Betreff: RE: Klachten over C-IQ

De actie met 1 jaar Teleatlas plus 1 maand extra na keuze is officieel te boeken met de 2005.01 versie. Omdat dit bij u met 2004.02 is gedaan komt de "gratis" maand niet erbij. Dit kan alleen via ons Service Centre. U kunt daarvoor dus het beste even met ons bellen, onze medewerkers zien op het moment dat ze uw account openen meteen dat u daar nog recht op heeft.

De 2005.01 is niet automatisch verstuurd. Deze is in eerste instantie alleen naar onze klanten in Frankrijk en Italie verstuurd. Omdat de versie zichtbaar was op internet werd deze ook verstuurd naar klanten die hiervoor vroegen. De versie 2005.02 zal wel automatisch verzonden worden naar alle klanten binnen Europa.

De voorgaande update (2004.02) had u al voor de updates officieel automatisch verzonden werd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”