walging heeft plaatsgemaakt voor VEEEEEEL plezier.
ik heb op eigen wijze mijn apparaat weer boven water gekregen.
een kleine drie maand lang middels advertenties getracht de dief in de val te lokken.
eergister was het moment daar, en heb ik gelukkig na enkele mailwissels het verlossende gsm nummer in handen gekregen.
vervolgens de politie ingeschakeld, mij verhaal gedaan PV erbij enz. en dan in eerste instantie het geneuzel wat wel vaker bij dit soort aangiftes gecombineerd wordt met het tegelijkertijd je weer met een kluitje in het riet sturen.
Maar!!! mijn verhaal en vermoedens waren schijnbaar zo sluitend, dat ik toch een uur later door de recherche werd terugbelt.
met het voorstel een afspraak te maken met deze "aanbieder".
vervolgens is er 1 rechercheur met mij mee gegaan als passagier en zgn mijn collega.
terwijl een andere rechercheur met open gsm lijn het gesprek om de hoek onopvallend kon volgen.
eenmaal aangekomen in een ogenschijnlijk keurige woonomgeving hebben we aangebeld.
vervolgens zou de werking van "mijn"navigatie even getest worden in zijn auto.
de pseudo verkoper ging er van van uit dat enkel het display ging branden , en dat ie werkzaam getoond kon worden.
(immers een DX-r70 werkt er absoluut nix zonder keycard).
ik zei; dan kijk ik even of de keycard van mijn "kapotte" dxr70 toevallig werkt op dit apparaat.
ik greep in mijn binnenzak, en pakte de overgebleven keycard van de diefstal.
schoof deze in de aangeboden Navigatie, en........ ja hoor daar kwamen de lettertjes op het display. drukte op eject, die nu dus ook weer werkte, en wat kwam eruit .. een 2003 benelux cdrom met mijn handschrift erop en mijn adres in het geheugen..!!!!
als of je een warme douche over je heen kreeg.
de pseudo verkoper zei heel nonchalant. OW ! dat werkt dus toch wel....
hij had de bui schijnbaar nog niet zien hangen.
hierop zei ik nou mooi dat werkt !!!
mijn collega zal nu wel even met je afrekenen. (werd nog een fors bedrag voor gevraagd overigens)
mijn zgn collega liep dus na over mijn schouder mee te hebben gekeken snel om de auto. en liet em zijn "creditcard" zien. wat dus een legitimatie was vd politie afd recherche.
hiervan verschoot de pseudo verkoper dus totaal. en was direct in paniek.
temeer ie ook een toespraak kreeg bij de verkoop, in de trend van, hierbij ben je aangehouden op verdenking van heling!
de rest zal ik maar niet over in details treden. ik vond het wel best zo.
bij deze trek ik dan ook een lange neus naar AEgon die afhaakte toen de prijs van een Navset hoorden en mij gelijk wel even en aanvullende verzekering wilden aanpraten. die zo hoog was, dat je je afvraagd of ze zelf gingen sparen voor een navigatie set voor in hun auto.
ik heb em gezien het onderzoek nog niet terug, maar verwacht dat ik em een dezer dagen zal mogen afhalen.
voor mij heeft de Politie dit keer een vette opsteker verdiend!
ik was al bijna een beetje het gevoel bij ze kwijt.
maar dat ik dit in het principe zelf mocht oplossen was mij goud waard.
ook voor de gemoedsrust van mijn dochter die deze diefstal was overkomen.(vertel zoiets je vader maar es!)
zo zie je maar weer es, met een beetje wilskracht en een beetje mazzel kan je toch nog iets bereiken in Nederland.