MS4100 en Pulsignaal

Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

MS4100 en Pulsignaal

Bericht door Gizmo2000 »

Is het nodig om de puls signalen voor de snelheid enzo aan te sluiten?
Wat voor probleem kan het geven als deze niet wordt aangesloten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Pulssignaal is absoluut nodig.
Een MS4100 zal het wel ff zonder doen maar op een gegeven moment gaat het toch verkeerd.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

Bericht door Gizmo2000 »

Wat voor probleem kan het geven dan?

Hij moet in een mazda 323 uit 1987
Kan hier niet veel vinden over de puls draden enzo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Dat ie de weg kwijtraakt.
Ik denk dat je een pulsgever voor in de kilometerkabel moet aanschaffen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

Bericht door Gizmo2000 »

Hij bepaald de positie en snelheid toch dmv gps?
Zo werkt het ook met een pda en tomtom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gizmo2000 schreef:Hij bepaald de positie en snelheid toch dmv gps?
Zo werkt het ook met een pda en tomtom.
Zó werkt inderdaad een PDA of TomTom-achtige wel. Daar kan het ook niet anders, met alle beperkingen van dien.
Een vast ingebouwde navi werkt heel anders, daar vindt de routebepaling en begeleiding plaats op basis van "mapmatching" dmv puls en ingebouwde gyro. Ook de achteruit speelt daarbij een rol, lees maar eens /viewtopic.php?t=905
De GPS antenne speelt alleen een rol als het systeem de weg kwijt is, off-road oid. Voor de rest doet de navi het zelf, met die tachopuls en gyro dus. De computer van de navi tast dan ook in de eerste plaats de puls en gyro signalen af, dáár ligt z'n prioriteit. En pas als dat helemaal fout zit gaat 'ie ook eens bij de GPS-info kijken, heel anders dan bij een PDA of TomTom derhalve.

Als je dat allemaal te veel werkt vindt moet je inderdaad een PDA of TomTom achtige aanschaffen :oops:


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

Bericht door Gizmo2000 »

Ik begrijp het nu.

Het probleem is alleen dat ik voor een mazda 323 uit 87 niet veel info kan vinden waar dit zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Bel eens met:
Beijer Automotive BV
Tel. (Helpdesk): +31 (0)73-5470791

en vraag welke pulsgever je nodig hebt en hoe je die in je bezit kunt krijgen.
Prijsindicatie € 105,- incl btw
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gizmo2000 schreef:Ik begrijp het nu.

Het probleem is alleen dat ik voor een mazda 323 uit 87 niet veel info kan vinden waar dit zit.
Gentry geeft het al aan, je zult wel een pulsgever moeten monteren in de snelheidsmeter kabel. Hoogst waarschijnlijk heeft jouw 323 geen puls aan boord en is de km-teller aandrijving puur mechanisch.
Dat laatste kun je even checken, en als jouw auto nog geen injectie maar een carburatie heeft, zal er wel geen puls aawezig zijn.

Overigens, over de werking van GPS bij een MS 4100 staat ook het eea in je instructieboekje, op pg 196 wordt dat uit de doeken gedaan. Ook daar staat dat de GPS alleen bij uitzondering gebruikt wordt. :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

Bericht door Gizmo2000 »

en de puls voor achteruit is gewoon de schakeldraad die ervoor zorgt dat achteruitrijlamp brandt?

En zeer bedankt voor de uitvoerige uitleg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

yep, dat signaal is het makkelijkste bij het achterlicht waarin het achteruitrijlicht zit vandaan te halen, trek hiertoe een draad vanuit de radioruimte naar het achterlicht en zoek de draad bij het achterlicht op door met een spanningzoeker te meten met kontakt aan en de versnelling in zijn achteruit.
Soldeer de naar achter getrokken draad bij de gevonden draad en sluit de andere kant aan op de ISO stekker van de radio op positie 2 (linksonder)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gizmo2000
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mar 2005 19:56

Bericht door Gizmo2000 »

Ik merk nu pas echt dat de pulssignaal nodig is

De navigatie zit er ongeveer 600m naast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”