Hallo beste mede gebruikers.
Ik zit met een probleem namelijk;
Ik krijg mijn Blaupunkt travelpilot RNS 3 niet aan de praat.
Hij zat in de auto die ik gekocht heb maar tot op heden nog geen sucses.
De vorige eigenaar is nogal slordig met de documentatie om gesprongen dus deze is weg.
Ik krijg dus steeds de melding OFF ROAD.
Ik heb wel genoeg satalieten tot mijn beschikking altijd 6 of 7.
Nu wil het toestel reseten maar ik heb geen idee hoe.
Verder is er ook nog de optie positioneren waarvan ik niet precies weet hoe het gaat.
Misschien kan iemand mij op dit forum een paar nuttige tips geven.
Bijvoorbaat mijn dank.
RNS 3 resetten/positioneren?
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 mei 2005 08:41
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Die documenten zijn nog wel te vinden bij Blaupunkt, als je hier kijkt moet je op "Suche Servicedokumente" klikken en vervolgens RNS3 intypen. Ze zijn er niet in het Nederlands maar wel in het Duits en Engels.
Kijk eens of je aan de hand daarvan verder komt. We horen het wel.
Groet,
JW
Die documenten zijn nog wel te vinden bij Blaupunkt, als je hier kijkt moet je op "Suche Servicedokumente" klikken en vervolgens RNS3 intypen. Ze zijn er niet in het Nederlands maar wel in het Duits en Engels.
Kijk eens of je aan de hand daarvan verder komt. We horen het wel.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 mei 2005 08:41
Dank u daar heb ik al gelijk iets aan.
Nu heb ik nog een vraag over de inbouw handleiding.
Er staat een een kabel voor tachosignaal en een kabel voor pulse signaal.
Volgens mij is het de bedoeling dat 1 van deze 2 op de dgitale km-teller wordt aangesloten alleen welke gaat daarop?
De pulse of de tacho ik vermoed de puls?
Groeten
Nu heb ik nog een vraag over de inbouw handleiding.
Er staat een een kabel voor tachosignaal en een kabel voor pulse signaal.
Volgens mij is het de bedoeling dat 1 van deze 2 op de dgitale km-teller wordt aangesloten alleen welke gaat daarop?
De pulse of de tacho ik vermoed de puls?
Groeten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
in het geval van Blaupunkt is Tacho bedoeld als speedpulse.
afhankelijk van merk/type auto moet deze niet zomaar aan een electronische kilometerteller worden aangesloten, maar op de daarvoor bestemde plaats / manier worden aangesloten.
zie onze speedpulsen verwijzing vor bijna alle merken typen auto's boven aan deze site.
afhankelijk van merk/type auto moet deze niet zomaar aan een electronische kilometerteller worden aangesloten, maar op de daarvoor bestemde plaats / manier worden aangesloten.
zie onze speedpulsen verwijzing vor bijna alle merken typen auto's boven aan deze site.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 15 sep 2003 00:07
belgië.........!
damn,,, ik zat als een chinees van achter naar voren te lezen, het probleem was reeds opgelost,,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 mei 2005 08:41
Dat klopt inderdaad.
Ik heb daarover een gesprek gehad met mensen die het daglijks inbouwen.
Met name bij de nieuwere auto's waar een nieuwere BSI (lees computer) inzit.
Moet er een omvormer tussen omdat bij de nieuwere bsi het signaal puur digitaal is.
Daarmee kunnen de systemen niet overweg.
Bij mij (406 bj 2000) kon wel direct worden doorgelust.
En dat werkt dan ook perfect.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je naar een onafhankelijk inbouw station gaat en een gesprek aangaat de meeste medewerkers je graag een eindje op weg helpen.
Samen met de hulp en de tips die hier te vinden zijn moet het dan appeltje eitje zijn.
Ik heb daarover een gesprek gehad met mensen die het daglijks inbouwen.
Met name bij de nieuwere auto's waar een nieuwere BSI (lees computer) inzit.
Moet er een omvormer tussen omdat bij de nieuwere bsi het signaal puur digitaal is.
Daarmee kunnen de systemen niet overweg.
Bij mij (406 bj 2000) kon wel direct worden doorgelust.
En dat werkt dan ook perfect.
Ik heb trouwens gemerkt dat als je naar een onafhankelijk inbouw station gaat en een gesprek aangaat de meeste medewerkers je graag een eindje op weg helpen.
Samen met de hulp en de tips die hier te vinden zijn moet het dan appeltje eitje zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |