Hallo,
Sinds een week of 5 rijden we nu met een toyota prius waar we onze navi in hebben laten bouwen. Het valt me op dat de tmc letters regelmatig rood worden, wat kan daar de oorzaak van zijn? En dan nog even terugkomend op mijn vorige vraag m.b.t. de snelheidswaarschuwingen op de snelweg: Dit was jouw antwoord JW:
Als jij de SW 9.5 geladen hebt, en minimaal de 2004.2 kaart gebruikt kun je dat inderdaad instellen.
Daarvoor moet je in je beeldscherm op één van de drie posities, statusregel linksonder, recthtonder of boven, instellen dat je die snelheidbeperking wilt hebben.Dit is niet je hele antwoord maar dan snap je weer even waar ik het over heb
Ik ben er vanmorgen nog weer mee bezig geweest maar ik kan alleen instellen dat je gewaarschuwd wilt worden als je harder gaat dan de zelf ingestelde maximumsnelheid.
Hoe kan ik zien of ik de SW 9.5 heb? Ik heb wel een DVD-update van januari 2005. En dan gooi ik er gelijk nog maar een vraag tegenaan: Maakt VDO ook navigatie voor de mobiele telefoon, en dan bedoel ik niet voor in de auto maar als je gaat fietsen of wandelen?
Margriet
TMC wordt rood
-
- Junior Member
-
- Senior Member
Margriet,
Mbt het rood worden van de TMC letters: dit betekent dat er of omgeschakeld wordt naar een andere zender of dat de ontvangst van het TMC sighaal (radio-signaal) niet altijd goed is. Check dit eens via het instellingen/diagnose menu en vervolgens de TMC ontvangst diagnose (de code om in het diagnose menu te komen is 6330, let op geen veranderingen in instellingen maken in dit diagnose menu). Een van de velden in het scherm geeft dan de qual (kwaliteit) van het signaal. Als dat signaal regelmatig lager is dan 40 dan is het waarschijnlijk dat jou antenne van de TMC box niet goed aangesloten is, of niet op de goede plek zit. het is dan raadzaam de splitter MA1410 te gebruiken en het signaal van jouw radio antenne te pakken. De MA1410 zorgt dan ook nog voor verstrerking van het signaal. In mijn auto leverde dat een 200% betere ontvangst op. Ik heb nu eigenlijk altijd ontvangst van alle 4 zenders in NL (SKYTMC4U, RWSRAD1, VIATMC en VIA-TMC) en in in 80% van de tijd zelfs met een qual van boven de 55.
Mbt jouw andere vragen:
1. indien je via beeldscherm instellingen in een van de plaatsen op het scherm (boven, rechts of onder) snelheidsgegevens hebt aangeklikt dan krijg je in de veld de max snelheid op de weg + een kleurencode. De grenswaarden voor de kleurencode stel je in een ander menu in.
2. software versie: ga naar menu systeem informatie en kies configuratie. Dan krijg je een overzicht met HW en SW gegevens.
3. mbt een fietsversie van VDO: geen idee. Nooit gezien, maar ik zou gewoon de VDO sites afzoeken.....
Groet,
Riekus
Mbt het rood worden van de TMC letters: dit betekent dat er of omgeschakeld wordt naar een andere zender of dat de ontvangst van het TMC sighaal (radio-signaal) niet altijd goed is. Check dit eens via het instellingen/diagnose menu en vervolgens de TMC ontvangst diagnose (de code om in het diagnose menu te komen is 6330, let op geen veranderingen in instellingen maken in dit diagnose menu). Een van de velden in het scherm geeft dan de qual (kwaliteit) van het signaal. Als dat signaal regelmatig lager is dan 40 dan is het waarschijnlijk dat jou antenne van de TMC box niet goed aangesloten is, of niet op de goede plek zit. het is dan raadzaam de splitter MA1410 te gebruiken en het signaal van jouw radio antenne te pakken. De MA1410 zorgt dan ook nog voor verstrerking van het signaal. In mijn auto leverde dat een 200% betere ontvangst op. Ik heb nu eigenlijk altijd ontvangst van alle 4 zenders in NL (SKYTMC4U, RWSRAD1, VIATMC en VIA-TMC) en in in 80% van de tijd zelfs met een qual van boven de 55.
Mbt jouw andere vragen:
1. indien je via beeldscherm instellingen in een van de plaatsen op het scherm (boven, rechts of onder) snelheidsgegevens hebt aangeklikt dan krijg je in de veld de max snelheid op de weg + een kleurencode. De grenswaarden voor de kleurencode stel je in een ander menu in.
2. software versie: ga naar menu systeem informatie en kies configuratie. Dan krijg je een overzicht met HW en SW gegevens.
3. mbt een fietsversie van VDO: geen idee. Nooit gezien, maar ik zou gewoon de VDO sites afzoeken.....
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
snelheidsgegevens
Hallo Riekus
Ik snap niet wat je bedoeld met
Als je via beeldscherm instellingen in een van de plaatsen op het scherm (boven, rechts of onder) snelheidsgegevens hebt aangeklikt dan krijg je in de veld de max snelheid op de weg + een kleurencode. De grenswaarden voor de kleurencode stel je in een ander menu in.
Ik kan geen snelheidsgegevens intikken volgens mij.
Ik kan je nog niet zeggen wat voor softwareversie ik heb, ik had geen pen bij me, ik zal het z.s.m. doormailen.
Alvast bedankt voor de moeite
Margriet
Als je via beeldscherm instellingen in een van de plaatsen op het scherm (boven, rechts of onder) snelheidsgegevens hebt aangeklikt dan krijg je in de veld de max snelheid op de weg + een kleurencode. De grenswaarden voor de kleurencode stel je in een ander menu in.
Ik kan je nog niet zeggen wat voor softwareversie ik heb, ik had geen pen bij me, ik zal het z.s.m. doormailen.
Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: snelheidsgegevens
Hallo Margriet,magriet schreef:Hallo Riekus
Margriet
Wat Riekus schrijft is een korte samenvatting van wat in het Manual staat.
Pak dus dat Manual, en als je niet de versie van de MO5595 hebt haal 'm dan HIER even op. Ga daarmee in de auto zitten en kijk dan op de volgende pagina's:
- 6: Zó stel je vast welke SW versie je hebt, dat moet dus 0950 of hoger zijn
-17 en 18: Hier selecteer je welke info je wilt hebben in de statusregels. Dáár moet je dus nu "Snelheidsbeperking" kiezen op één van de drie posities.
- 17 en 21: Bij "Snelheidswaarschuwing" kun je naar "Snelheidsbeperking" en dat instellen.
Zoals je ziet, zelfs een kind kan de was doen En dus ook een niet-techneut zoals jij jezelf altijd noemt
Dat TMC rood verhaal wijt ik, net als Riekus aan een slechte TMC ontvangst. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door een niet goed geplaatste of verbonden antenne. Is daarvoor de bij de box geleverde plakantenne gebruikt? Zo ja, waar zit die antenne en is 'ie volgens de voorschriften geïnstalleerd en verbonden? Maak anders even een foto daarvan, dan kunnen we beter beoordelen wat er aan de hand zou kunnen zijn. Of kom naar de meeting in de Meern, waarschijnlijk op 12 juni a.s.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Junior Member
snelheidsbeperking...hellup, ik kan het echt niet vinden
Hallo beste helpers,
Allereerst even de softwaregegevens:
Art.nr. PC 5500/00
HWnr. 0106
SWnr. 0950
Taalversie: 0521
Prod. week/jaar: 20-03
De DVDupdat is van dit jaar.
En dan kom ik toch weer terug op snelheidsbeperking: ik zie echt niet waar ik de posities kan vinden om de snelheidsbeperking in te geven, zelfs niet met de manual in de hand. Waar o waar zit dat toch.
Ik heb wel, maar dat heb ik al zo lang ik VDO heb, ingesteld bij welke snelheid ik gewaarschuwd wil worden, dat is het probleem niet.
Is er iemand die me op weg wil helpen?
Margriet
Allereerst even de softwaregegevens:
Art.nr. PC 5500/00
HWnr. 0106
SWnr. 0950
Taalversie: 0521
Prod. week/jaar: 20-03
De DVDupdat is van dit jaar.
En dan kom ik toch weer terug op snelheidsbeperking: ik zie echt niet waar ik de posities kan vinden om de snelheidsbeperking in te geven, zelfs niet met de manual in de hand. Waar o waar zit dat toch.
Ik heb wel, maar dat heb ik al zo lang ik VDO heb, ingesteld bij welke snelheid ik gewaarschuwd wil worden, dat is het probleem niet.
Is er iemand die me op weg wil helpen?
Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Margriet,
Heb je het goede Manual, dus niet de oudere gedrukte versie maar diegene die bij SW 9.5 hoort, en die je dus via de eerder gegeven link bij VDO op moet halen?
Als je dat hebt moet je via genoemde pagina's 17, 18 en 21 die selecties kunnen maken. Daarmee krijg je dan de snelheidsbeperkingen die gelden voor bepaalde wegen in je statusregel, uiteraard voor zover ze op de DVD staan
Ik wil je uiteraard best helpen dit in je systeem te zetten. Daarvoor zijn er wat mij betreft twee mogelijkheden, en wel op 12 juni tijdens de NHS meeting in de Meern, dan wel rond het middaguur op 7/6 in Apeldoorn, daar moet ik dan zijn.
Groet,
JW
Heb je het goede Manual, dus niet de oudere gedrukte versie maar diegene die bij SW 9.5 hoort, en die je dus via de eerder gegeven link bij VDO op moet halen?
Als je dat hebt moet je via genoemde pagina's 17, 18 en 21 die selecties kunnen maken. Daarmee krijg je dan de snelheidsbeperkingen die gelden voor bepaalde wegen in je statusregel, uiteraard voor zover ze op de DVD staan
Ik wil je uiteraard best helpen dit in je systeem te zetten. Daarvoor zijn er wat mij betreft twee mogelijkheden, en wel op 12 juni tijdens de NHS meeting in de Meern, dan wel rond het middaguur op 7/6 in Apeldoorn, daar moet ik dan zijn.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
Hallo JW
Ja ik had het nagekeken in de manualtip die jij hebt aangegeven.
Ik heb ook allerlei informatie in het beeldscherm staan zoals de geschatte aankomsttijd, resterende reistijd maar ik zie b.v. niet de snelheidsbeperking staan of de actuele snelheid.
Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen alleen ik weet niet wat.
Ik zou het wel prettig vinden als je me even zou willen helpen, waar moet ik zijn in Apeldoorn en hoe laat?
Groeten, Margriet
Ik heb ook allerlei informatie in het beeldscherm staan zoals de geschatte aankomsttijd, resterende reistijd maar ik zie b.v. niet de snelheidsbeperking staan of de actuele snelheid.
Ik zou het wel prettig vinden als je me even zou willen helpen, waar moet ik zijn in Apeldoorn en hoe laat?
Groeten, Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Margriet,magriet schreef:Hallo JW
Groeten, Margriet
Die informatie staat er normaliter ook niet. In je beeldscherm heb je drie posities die je zelf kunt kiezen, nu zijn dat bij jou TMC, geschatte aankomsttijd en resterende rijstijd als ik het zo zie.
Die kun je echter veranderen, dat is wat er op pagina 18 van het manual beschreven is, daar zijn in totaal 13 mogelijkheden genoemd. Daar moet je dus "snelheidbeperking" uit selecteren, en die op één van de drie posities zetten, als vervanging van iets wat daar nu staat bijv. "resterende reistijd".
Heb je dat geprobeerd?
Als het dan nog niet lukt, stuur ik je een PB met de gegevens hoe laat en waar ik in Apeldoorn ben op 7/6.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Junior Member
-
- Junior Member
JW je bent geweldig!!!
JW, ik vind je geweldig !!!!
Ik heb het eindelijk, mede dankzij jouw geduld, gevonden.
Je moet maar zo denken, mijn haren zijn van nature niet blond meer dus dan krijg je slijtage aan het benul!
Maar hopelijk is het nu voor elkaar en - mag ik het nog 1 x vragen - dan krijg je dus als je op een snelweg rijdt b.v. vanzelf informatie hoe hard je mag rijden?
In ieder geval alvast hartstikke bedankt voor je steun en goeie adviezen!!
Groeten, Margriet
Je moet maar zo denken, mijn haren zijn van nature niet blond meer dus dan krijg je slijtage aan het benul!
Maar hopelijk is het nu voor elkaar en - mag ik het nog 1 x vragen - dan krijg je dus als je op een snelweg rijdt b.v. vanzelf informatie hoe hard je mag rijden?
Groeten, Margriet
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: JW je bent geweldig!!!
Dank voor het compliment, altijd plezierig om te horen als iets gelukt is. Overigens betrek ik ook graag Riekus hier inmagriet schreef:JW, ik vind je geweldig !!!!
Groeten, Margriet
De indicatie zal werken als die informatie over dat gedeelte van de weg waarover jij rijdt op de DVD staat. En dat is veelal het geval, maar zoals ook al in het manual staat: "Bedenk dat de snelheidsbeperkingen uit het navigatiesysteem niet altijd actueel zijn. Neem in elk geval de actuele snelheidsbeperking in acht".
Zelf heb ik overigens deze optie niet meer actief in het systeem. Bij de mogelijke drie posities heb ik de prioriteit gegeven aan: "TMC" bovenaan in het scherm, "Verwachte dynamische aankomsttijd" en "Werkelijke snelheid". Die laatste verander ik soms in "Afstand naar volgende bestemming" of "Hoogte" als ik op vakantie ben in het buitenland.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
rood cd symbool en een gps ontvanger symbool die altijd op rood staat
door Miesjel1975 » 05 jul 2016 21:18 » in Renault -