Ik weet niet of jullie reeds bekend zijn met de site van WS (hier op het forum actief), maar hij heeft onder andere een heel mooi overzicht van de TMC-zenders in het buitenland. Ik heb regelmatig informatie naar hem gestuurd om zo de lijst nog completer te kunnen maken. Mijn verzoek / oproep aan jullie is om als je nieuwe zenders tegenkomt (of dezelfde zender, maar dan met een veranderde naam ofzo) deze gegevens te noteren en die naar hem op te sturen (of via dit topic). Op deze manier kunnen we hem helpen de lijst nog actueler te maken / houden en kunnen wij zien welke zenders er te selecteren zijn in het buitenland.
Zijn overzicht kun je HIER vinden
Ik weet niet hoe je bij elk systeem alle gegevens kunt oproepen, maar bij een MS5400 / MS5500 (software t/m MO5595SR) gaat dit als volgt:
1. Ga, terwijl je een TMC-zender hebt geselecteerd, naar het hoofdmenu terug.
2. Selecteer "Instellingen".
3. Selecteer "Systeeminformatie".
4. Selecteer "Diagnose".
5. Geef als code 6330 in.
6. Selecteer "TMC Diagnose" *.
7. Noteer de gegevens (aan de bovenste twee (HW-vers en SW-Vers) hebben we hier niets).
* = je krijgt dan zo'n soort plaatje (rechtstreeks gelinkt van de site van WS):
Wellicht kunnen gebruikers van andere systemen aangeven hoe zij aan deze gegevens kunnen komen met hun syteem?
Een handig trucje bij de MS5400 / MS5500 om niet elke keer (bij verschillende zenders) het hele menu te hoeven doorlopen is het programmeren van het menu "Info" achter de favorietenknop. Zo kun je, als je in het TMC Diagnose menu staat, hierop drukken en snel een andere zender selecteren. Als je dan een aantal keer op "ESC" drukt (op de AB) dan kom je vanzelf weer in het TMC Diagnose menu! Zo kan je snel van enkele zenders de gegevens noteren.
Ik wil jullie alvast bedanken voor het meehelpen! Ik gebruik dit overzicht regelmatig en moet zeggen dat ik het een zeer handig overzicht vind.
Groetjes,
Toho_NL.