Afgelopen twee dagen naar Frankrijk geweest met mijn MS5500, TMC, 2005-1/SW9.57 en vrijschakeling voor twee dagen Frankrijk incl. TMC.
Observaties/problemen:
1. bij grensovergang naar Frankrijk vanuit Belgie wordt het TMC teken in mijn scherm zwart, de optie gebruik verkeersinfo in menu routecriterium staat niet meer op de lijst
2. even later wordt TMC teken rood en zelfs groen met zender SAPPR (oid). Maar dat gaat na 5 minuten weer over en
3. TMC symbool weer zwart. Wel een kort lijstje met zenders, waaronder de Pay TMC.
In mijn c-iq staat de vrijschakeling voor de Frankrijk kaart en voor alle landen Europa TMC. Die vrijschakeling via c-iq gekocht.... (heb Benelux 2jr abo geldig vanaf feb. 2004 tot feb 2006)
Wie o wie kan verklaren wat hier niet goed gegaan is??
groet,
Riekus
C-IQ of TMC probleem
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Riekus,
Dat je na de grens een poosje geen TMC hebt heb ik ook meegemaakt. TIC-VL oftewel Radio 2 is dan niet meer te ontvangen en 107.7 is er nog niet, die komt pas als je de betaalsectie van de autoroute oprijdt.
Via Lille is dat dan SANEF (Societe Anonyme Autoroutes Nord et Est de France), maar dat begint pas als je de péage oprijdt, zo'n 20 km ten zuiden van Lille.
Jij hebt het over SAPPR(Societe Anonyme Autoroutes Paris Rhin Rhone), dat is 107.7 die door de beheerder van de Autoroutes in dat deel van Frankrijk uitgezonden worden. Dan ben je dus via Luxemburg Frankrijk binnen gereden en dan komt deze zender pas vlak bij Nancy.
Vervolgens verbaast het me dat je, op die weg rijdend de TMC kwijtgeraakt bent, dat is mij niet overkomen. Alle 107.7 zenders langs de Autoroutes zijn namelijk vrij te ontvangen, niks geen Pay-TMC. Dat laatste geldt alleen voor V-Traffic, uitgezonden via France-Inter, en daarvoor heb je (nog) de speciale TMC box nodig zoals ik die heb.
In het bijzonder verbaast het me dat je wel even SAPPR in het groen gehad hebt, maar dat het daarna zwart werd. Dat duidt normaliter op het ontbreken van codes op de kaart, niet op het ontbreken van zenders.
Was er overigens iets te kiezen bij de zenders die je zag staan, behalve dan V-Traffic uiteraard?
Hopelijk leest Willem (WS) ook mee, ben benieuwd naar zijn gedachten hierover.
Groet,
JW
Dat je na de grens een poosje geen TMC hebt heb ik ook meegemaakt. TIC-VL oftewel Radio 2 is dan niet meer te ontvangen en 107.7 is er nog niet, die komt pas als je de betaalsectie van de autoroute oprijdt.
Via Lille is dat dan SANEF (Societe Anonyme Autoroutes Nord et Est de France), maar dat begint pas als je de péage oprijdt, zo'n 20 km ten zuiden van Lille.
Jij hebt het over SAPPR(Societe Anonyme Autoroutes Paris Rhin Rhone), dat is 107.7 die door de beheerder van de Autoroutes in dat deel van Frankrijk uitgezonden worden. Dan ben je dus via Luxemburg Frankrijk binnen gereden en dan komt deze zender pas vlak bij Nancy.
Vervolgens verbaast het me dat je, op die weg rijdend de TMC kwijtgeraakt bent, dat is mij niet overkomen. Alle 107.7 zenders langs de Autoroutes zijn namelijk vrij te ontvangen, niks geen Pay-TMC. Dat laatste geldt alleen voor V-Traffic, uitgezonden via France-Inter, en daarvoor heb je (nog) de speciale TMC box nodig zoals ik die heb.
In het bijzonder verbaast het me dat je wel even SAPPR in het groen gehad hebt, maar dat het daarna zwart werd. Dat duidt normaliter op het ontbreken van codes op de kaart, niet op het ontbreken van zenders.
Was er overigens iets te kiezen bij de zenders die je zag staan, behalve dan V-Traffic uiteraard?
Hopelijk leest Willem (WS) ook mee, ben benieuwd naar zijn gedachten hierover.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik ben afgelopen week ook naar Frankrijk geweest en heb zoiets ook meegemaakt. Ik ging vanuit België naar Luxemburg en daarna Frankrijk in. Zodra ik in Luxemburg kwam werd het TMC-logo (daar waar normaal de zender staat) rood (eerst heel even kort zwart en dan rood). Ook de optie "Verkeersinformatie gebruiken" werd automatisch uitgeschakeld. Zodra ik in Roeser (langs de snelweg vlakbij de Franse grens) aan het tanken was kon ik enkele zenders selecteren. Echter, dit waren meerendeels Duitse zenders (waarvan enkele PAY-TMC) en V-Traffic. Zodra ik bij de tolweg in de buurt kwam kon ik SAPRR krijgen. Ik moest wel de optie "Verkeersinformatie gebruiken" weer aanzetten. Op de terugweg had ik hetzelfde probleem (dus die rode tekst en de optie werd gedeactiveerd).
Ik kon trouwens in geheel Luxemburg (toen de tekst rood was) de optie "Verkeersinformatie gebruiken" niet selecteren. Hij verscheen gewoonweg niet. Zodra ik weer een zender kon selecteren was deze functie wel weer beschikbaar. Iemand die het nog snapt??
Ik heb hierover trouwens een e-mail gestuurd naar VDO Dayton en wacht nog op een antwoord van hun kant. Als ik wat van hen hoor dan laat ik dat uiteraard weten.
Groetjes,
Toho_NL.
Ik kon trouwens in geheel Luxemburg (toen de tekst rood was) de optie "Verkeersinformatie gebruiken" niet selecteren. Hij verscheen gewoonweg niet. Zodra ik weer een zender kon selecteren was deze functie wel weer beschikbaar. Iemand die het nog snapt??
Ik heb hierover trouwens een e-mail gestuurd naar VDO Dayton en wacht nog op een antwoord van hun kant. Als ik wat van hen hoor dan laat ik dat uiteraard weten.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
JW:
ik ben bij Lille de grens overgegaan. SANEF stond wel in de lijst met zenders. het TMC symbool op dat moment was ZWART.
Volgens mij komt dit inderdaad omdat op de kaart de TMC code dan niet goed is. Ik heb dit probleem met de 2004-2 NIET gehad.
SAPPR kwam inderdaad vlak nadat ik de peage opging richting Parijs. Ik moest wel de optie gebruik verkeersinfo zelf weer 'aanklikken'.....
Ben benieuwd naar de reactie van VDO (Toho heeft immers mailtje gestuurd met vergelijkbaar probleem...)
Het luxemburg probleem is bekend: in luxemburg wordt geen TMC uitgezonden (staat ook niet in de vrijgeschakelde landen met TMC...)
Bij een Benelux abo krijg je kaarten Benelux maar TMC Bene
Groet,
Riekus
ik ben bij Lille de grens overgegaan. SANEF stond wel in de lijst met zenders. het TMC symbool op dat moment was ZWART.
Volgens mij komt dit inderdaad omdat op de kaart de TMC code dan niet goed is. Ik heb dit probleem met de 2004-2 NIET gehad.
SAPPR kwam inderdaad vlak nadat ik de peage opging richting Parijs. Ik moest wel de optie gebruik verkeersinfo zelf weer 'aanklikken'.....
Ben benieuwd naar de reactie van VDO (Toho heeft immers mailtje gestuurd met vergelijkbaar probleem...)
Het luxemburg probleem is bekend: in luxemburg wordt geen TMC uitgezonden (staat ook niet in de vrijgeschakelde landen met TMC...)
Bij een Benelux abo krijg je kaarten Benelux maar TMC Bene
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Hoi Riekus,
Het is inderdaad wel zo dat er daar geen TMC-codes van zijn (Luxemburg), maar dat hoeft toch niet te betekenen dat die optie "verkeersinformatie gebruiken" wordt uitgevinkt? Die kan gewoon aan blijven staan (zou ik zeggen). Nu moet je inderdaad deze optie weer aanzetten. Zeer irritant.
En waarom heeft Luxemburg eigenlijk geen TMC? Het kan dan wel zijn dat er wellicht nooit files zijn, maar dat neemt toch niet weg cdat er geen codes voor gemaakt kunnen worden? Of zeg ik nu iets heel doms??? .
Als laatste vraag ik me af waarom de letters dan rood worden (en niet zwart) als ik in Luxemburg rij.... Iemand een idee?
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. heb je die SANEF nog wel kunnen selecteren? En zo ja, heb je toevallig daar de gegevens van genoteerd (PI, SID, etc.)? Als dat zo is, dan kun je die naar WS sturen en dan kan hij zijn site weer bijwerken, zodat we een nog completer overzicht krijgen van de TMC-zenders in Europa.
Het is inderdaad wel zo dat er daar geen TMC-codes van zijn (Luxemburg), maar dat hoeft toch niet te betekenen dat die optie "verkeersinformatie gebruiken" wordt uitgevinkt? Die kan gewoon aan blijven staan (zou ik zeggen). Nu moet je inderdaad deze optie weer aanzetten. Zeer irritant.
En waarom heeft Luxemburg eigenlijk geen TMC? Het kan dan wel zijn dat er wellicht nooit files zijn, maar dat neemt toch niet weg cdat er geen codes voor gemaakt kunnen worden? Of zeg ik nu iets heel doms??? .
Als laatste vraag ik me af waarom de letters dan rood worden (en niet zwart) als ik in Luxemburg rij.... Iemand een idee?
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. heb je die SANEF nog wel kunnen selecteren? En zo ja, heb je toevallig daar de gegevens van genoteerd (PI, SID, etc.)? Als dat zo is, dan kun je die naar WS sturen en dan kan hij zijn site weer bijwerken, zodat we een nog completer overzicht krijgen van de TMC-zenders in Europa.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Verbazingwekkend dat je op de A1 van Lille naar Parijs deze zender kreeg. Dat is het SANEF gebied, SAPPR zit meer dan 150 km verder naar het oosten Daar is dan iets heel geks gebeurd, het enige dat ik me voor kan stellen is dat in de cache de naam SAPPR (nog) voorkwam en dat die opgeroepen is omdat 107.7FM te voorschijn kwam. En die frequentie is universeel voor heel Frankrijk, langs de Autoroutes welteverstaan.Riekus schreef:JW:
ik ben bij Lille de grens overgegaan. SANEF stond wel in de lijst met zenders. het TMC symbool op dat moment was ZWART.
Volgens mij komt dit inderdaad omdat op de kaart de TMC code dan niet goed is. Ik heb dit probleem met de 2004-2 NIET gehad.
SAPPR kwam inderdaad vlak nadat ik de peage opging richting Parijs. Ik moest wel de optie gebruik verkeersinfo zelf weer 'aanklikken'.....
Ben benieuwd naar de reactie van VDO (Toho heeft immers mailtje gestuurd met vergelijkbaar probleem...)
Het luxemburg probleem is bekend: in luxemburg wordt geen TMC uitgezonden (staat ook niet in de vrijgeschakelde landen met TMC...)
Bij een Benelux abo krijg je kaarten Benelux maar TMC Bene
Groet,
Riekus
Of was het soms de allereerste keer dat je met deze TMC box in Frankrijk kwam? Als dat het geval is kan het wel kloppen, deze boxen worden in Frankrijk gemaakt en getest. En dat kan SAPPR in de cache zitten
Ik had iets vergelijkbaars toen ik mijn "franse" box kreeg. Toen zag ik ook een franse naam (INTER) opduiken, hoewel ik de box in ons land geïnstalleerd heb
Samen met jullie ben ik benieuwd naar de reactie van VDO op de vraag over het wegvallen van "gebruik verkeersinfo". Want dat is knap lastig, dat zou dus elke keer kunnen gebeuren als je even geen TMC ontvangt.
Ik heb dat overigens nog nooit meegemaakt, in Frankrijk niet maar ook elders, Luxemburg of het Waalse deel van België, ben ik niet tegen dit probleem aangelopen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
JW: ik ben vorig jaar een aantal keren met dezelfde config - maar met andere SW en kaart - naar Frankrijk geweest en heb dit probleem vorig jaar NIET gehad.
Ik heb overigens de MA1410 en daarmee schijn je wel vaker meer zenders dan anderen (die 'm nog niet of pas later geinstalleerd hebben)
groet,
Riekus
Ik heb overigens de MA1410 en daarmee schijn je wel vaker meer zenders dan anderen (die 'm nog niet of pas later geinstalleerd hebben)
groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo
Wanneer het TMC logo zwart wordt betektent dit dat voor de regio geen TMC database beschikbaar is
bij het passeren van een grensovergang wordt hierdoor bij mij net zoals bij Toho de zender eerst rood dan zwart en daarna gelijk weer groen alles bijelkaar is dit seconden werk.
een pauze het systeem weer op zou starten de box wel TMC zwart zou aangegeven.
Volgens mij zitten er in de TMC-box aansturingssoftware een aantal bugs welke tot deze en andere rariteiten leiden.
met name in het geheugen worden volgens mij te lang gegevens bewaard.
Uit Belgie vandaan heb ik bijvoorbeeld tot aan huis nog steeds de Belgische verkeersmeldingen in het scherm staan
tussen de Nederlandse meldingen terwijl de zender allang niet meer te ontvangen is, pas na een reset zijn de gegevens weg.
Hopelijk dat met de nieuwe software hier verbetering inkomt.
Het wegvallen van de optie Verkeersinformatie gebruiken heb ik ook nog niet meegemaakt.
ondanks dat ik wel in gebieden ben geweest waar de tmc voor langere tijd rood was.
ben ook benieuwd naar de reactie van VDO.
Groet
Willem.
Wanneer het TMC logo zwart wordt betektent dit dat voor de regio geen TMC database beschikbaar is
bij het passeren van een grensovergang wordt hierdoor bij mij net zoals bij Toho de zender eerst rood dan zwart en daarna gelijk weer groen alles bijelkaar is dit seconden werk.
Waarschijnlijk wordt het verlies van zender (tmc rood) vastgehouden door de TMC box ik denk als je naAls laatste vraag ik me af waarom de letters dan rood worden (en niet zwart) als ik in Luxemburg rij.... Iemand een idee?
een pauze het systeem weer op zou starten de box wel TMC zwart zou aangegeven.
Volgens mij zitten er in de TMC-box aansturingssoftware een aantal bugs welke tot deze en andere rariteiten leiden.
met name in het geheugen worden volgens mij te lang gegevens bewaard.
Uit Belgie vandaan heb ik bijvoorbeeld tot aan huis nog steeds de Belgische verkeersmeldingen in het scherm staan
tussen de Nederlandse meldingen terwijl de zender allang niet meer te ontvangen is, pas na een reset zijn de gegevens weg.
Hopelijk dat met de nieuwe software hier verbetering inkomt.
Het wegvallen van de optie Verkeersinformatie gebruiken heb ik ook nog niet meegemaakt.
ondanks dat ik wel in gebieden ben geweest waar de tmc voor langere tijd rood was.
ben ook benieuwd naar de reactie van VDO.
Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19
als mijn probleempje nu voortkomt uit een volgelopen geheugenplek: hoe voer ik een harde reset uit om die plek weer leeg te maken??
Groet,
Riekus
Groet,
Riekus
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo Riekus,
De reset gebeurt normaal na het uitschakelen van het systeem alle meldingen zijn dan verdwenen,
helaas is gebleken dat in een aantal gevallen toch nog gegevens in het geheugen achter blijven waardoor
het systeem zoms rare kuren krijgt .
De enige mogelijkheid op dit moment voor een totale reset is terug te gaan naar versie MO5594>systeem opstarten
en daarna weer versie MO5595 laden, nadeel van deze optie is dat ondanks dat alle vrijgeschakelde producten wel gewoon werken het systeem na het opstarten elke keer met de melding komt "neem voor vrijschakeling van producten contact op met C-IQ" dit duurt tot dat je weer een product hebt aangeschaft
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuwe software versie waarin dit probleem verholpen zou zijn
als je dus geen ernstige problemen hebt zou ik dus even wachten met deze oplossing.
groet
Willem.
De reset gebeurt normaal na het uitschakelen van het systeem alle meldingen zijn dan verdwenen,
helaas is gebleken dat in een aantal gevallen toch nog gegevens in het geheugen achter blijven waardoor
het systeem zoms rare kuren krijgt .
De enige mogelijkheid op dit moment voor een totale reset is terug te gaan naar versie MO5594>systeem opstarten
en daarna weer versie MO5595 laden, nadeel van deze optie is dat ondanks dat alle vrijgeschakelde producten wel gewoon werken het systeem na het opstarten elke keer met de melding komt "neem voor vrijschakeling van producten contact op met C-IQ" dit duurt tot dat je weer een product hebt aangeschaft
Op dit moment wordt er hard gewerkt aan een nieuwe software versie waarin dit probleem verholpen zou zijn
als je dus geen ernstige problemen hebt zou ik dus even wachten met deze oplossing.
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36
Ik heb een antwoord ontvangen van VDO Dayton. Hieronder een deel van die e-mail:
Allereerst excuses voor dit ietwat verlate antwoord.
Uw bevindingen zijn juist, dit zou inderdaad niet moeten gebeuren hierop heb ik dit aangegeven in Duitsland men zou dit gaan onderzoeken en zonnodig actie hierop ondernemen.
Echter werd mij niet meegedeeld wat en hoe zij die stappen gaan nemen.
Einde van de e-mail.
Ben benieuwd wat er dus mis is. Ze hebben het in elk geval doorgegeven. Nu maar afwachten op een nieuwe software waarin het wellicht verholpen is.
Groetjes,
Toho_NL.
Allereerst excuses voor dit ietwat verlate antwoord.
Uw bevindingen zijn juist, dit zou inderdaad niet moeten gebeuren hierop heb ik dit aangegeven in Duitsland men zou dit gaan onderzoeken en zonnodig actie hierop ondernemen.
Echter werd mij niet meegedeeld wat en hoe zij die stappen gaan nemen.
Einde van de e-mail.
Ben benieuwd wat er dus mis is. Ze hebben het in elk geval doorgegeven. Nu maar afwachten op een nieuwe software waarin het wellicht verholpen is.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43
Hallo,
Ik heb een testje gedaan hieronder de uitkomst:
1e Met een groen TMC signaal relokatie naar Luxemburg
Hierop wordt het TMC signaal zwart en de optie verkeersinfo gebruiken schakelt zich uit
2e Met een rood TMC signaal relokatie naar Luxemburg
hierop blijft het TMC signaal rood en de optie verkeersinfo gebruiken schakelt zich uit
Dit komt dus helemaal overeen met de bevindingen van Toho en de verklaring van een rood TMC signaal
in plaats van zwart.
groet
Willem.
Ik heb een testje gedaan hieronder de uitkomst:
1e Met een groen TMC signaal relokatie naar Luxemburg
Hierop wordt het TMC signaal zwart en de optie verkeersinfo gebruiken schakelt zich uit
2e Met een rood TMC signaal relokatie naar Luxemburg
hierop blijft het TMC signaal rood en de optie verkeersinfo gebruiken schakelt zich uit
Dit komt dus helemaal overeen met de bevindingen van Toho en de verklaring van een rood TMC signaal
in plaats van zwart.
groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Kia Picanto<>TomTom GO950 Live
test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Willem,
Bedankt voor de info, en de moeite die je genomen hebt dit op deze manier uit te zoeken
Dat bevestigt dus het vermoeden dat er iets mis is met de 9.5 SW. Want die heb jij er in zo te lezen, niet de SR. En ook daarbij treedt dat op.
Overigens toch merkwaardig, want ik heb bij mijn weten dit probleem niet gehad toen ik met 9.5 en kaart 2004/2 NT in september door Luxemburg gereden ben.
Daar heb ik toen wel een heel ander probleem gehad, een stevige vastloper, en ik zit me nu, dit alles zo lezende af te vragen of dit toch daarmee verband hield. Het probleem ontstond toen ik net een eindje Luxemburg binnengereden was, komend van Metz. Toeval
Groet,
JW
Bedankt voor de info, en de moeite die je genomen hebt dit op deze manier uit te zoeken
Dat bevestigt dus het vermoeden dat er iets mis is met de 9.5 SW. Want die heb jij er in zo te lezen, niet de SR. En ook daarbij treedt dat op.
Overigens toch merkwaardig, want ik heb bij mijn weten dit probleem niet gehad toen ik met 9.5 en kaart 2004/2 NT in september door Luxemburg gereden ben.
Daar heb ik toen wel een heel ander probleem gehad, een stevige vastloper, en ik zit me nu, dit alles zo lezende af te vragen of dit toch daarmee verband hield. Het probleem ontstond toen ik net een eindje Luxemburg binnengereden was, komend van Metz. Toeval
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1119
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 491
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1130
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 531
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 568
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 4865
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3165