Verkeersinfo MS5500 in menu lichtblauw
-
- Starting Member
Verkeersinfo MS5500 in menu lichtblauw
Ik heb sinds de laatste software update dat in mijn snelmenu (als je op ok drukt terwijl kaart zichtbaar is) de optie verkeersinfo lichtblauw is. Weet iemand hoe dit weer actief te krijgen. Het is namelijk erg handig, want dan kan je de verkeersmeldingen(driehoeken) op de kaart aanklikken en kijken wat het is.
BMW 525d Executive VDO Dayton MS5500, TMC 5010
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Begrijp ik uit je verhaal dat je dit NIET kunt selecteren?
Da's dan gek, ik gebruik precies dezelfde configuratie als jij hebt, en daar werkt het wel.
Voor de zekerheid heb ik even gecheckt wat er gebeurt als ik bij de "berichtenselectie" alles weghaal, dus geen enkele verkeersinfo meer doorkrijg, maar zelfs dan is "verkeersinfo" nog gewoon te selecteren.
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is er tijdelijk de oudere SW op te zetten, kijken of 'ie het dan weer doet. En dan de SR er opnieuw opzetten en zien wat er gebeurt.
Soms zit er ergens een bitje verkeerd en dan kan zoiets gebeuren
Groet,
JW
Begrijp ik uit je verhaal dat je dit NIET kunt selecteren?
Da's dan gek, ik gebruik precies dezelfde configuratie als jij hebt, en daar werkt het wel.
Voor de zekerheid heb ik even gecheckt wat er gebeurt als ik bij de "berichtenselectie" alles weghaal, dus geen enkele verkeersinfo meer doorkrijg, maar zelfs dan is "verkeersinfo" nog gewoon te selecteren.
Het enige dat ik zou kunnen bedenken is er tijdelijk de oudere SW op te zetten, kijken of 'ie het dan weer doet. En dan de SR er opnieuw opzetten en zien wat er gebeurt.
Soms zit er ergens een bitje verkeerd en dan kan zoiets gebeuren
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Moderator
Kun je pas kiezen als de schaal van de kaart 20km of meer is. Althans zo gaat dat bij mij.
Vandaag in lange files gestaan, dus genoeg tijd gehad om weer wat te spelen.
Frits
Vandaag in lange files gestaan, dus genoeg tijd gehad om weer wat te spelen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik kan de optie gebruiken bij een schaal van 1,2,5,10 en meer kilometers.....
Vreemd dat de SW op vergelijkbare systemen toch anders 'reageert'...
Groet,
Riekus
Vreemd dat de SW op vergelijkbare systemen toch anders 'reageert'...
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,
Dan werkt jouw systeem duidelijk anders dan de mijne.
Ik had het vanmorgen al geconstateerd, bij mij is die verkeersinfo ALTIJD selecteerbaar.
Zojuist nog even een extra check gedaan, vlak bij mij is een weg afgesloten door een ongeval. Met de kaart op schaal 1km is de verkeersinfo selecteerbaar en kan ik naar dat punt toe dat zo'n 2.5 km van mijn positie weg ligt.
Dat opzoeken van zo'n punt gaat alleen als het eerste punt nog (net) op de kaart voorkomt. Valt het erbuiten dan kan dat punt niet opgezocht worden, ondanks het WEL kunnen selecteren van de verkeersinfo. Op zich wel logisch, waar zou de cursor ook naar toe moeten gaan
Opvallend is dus dat EvP helemaal geen verkeersinfo kan selecteren, jij dat alleen kunt bij schaal 20 km of hoger, en dat ik dit altijd kan doen. Snappen doe ik dat niet
Edit JW: En er is dus nog een variant zie ik. Riekus, die verkeersinfo alleen kan selecteren vanaf 1km
Groet,
JW
Dan werkt jouw systeem duidelijk anders dan de mijne.
Ik had het vanmorgen al geconstateerd, bij mij is die verkeersinfo ALTIJD selecteerbaar.
Zojuist nog even een extra check gedaan, vlak bij mij is een weg afgesloten door een ongeval. Met de kaart op schaal 1km is de verkeersinfo selecteerbaar en kan ik naar dat punt toe dat zo'n 2.5 km van mijn positie weg ligt.
Dat opzoeken van zo'n punt gaat alleen als het eerste punt nog (net) op de kaart voorkomt. Valt het erbuiten dan kan dat punt niet opgezocht worden, ondanks het WEL kunnen selecteren van de verkeersinfo. Op zich wel logisch, waar zou de cursor ook naar toe moeten gaan
Opvallend is dus dat EvP helemaal geen verkeersinfo kan selecteren, jij dat alleen kunt bij schaal 20 km of hoger, en dat ik dit altijd kan doen. Snappen doe ik dat niet
Edit JW: En er is dus nog een variant zie ik. Riekus, die verkeersinfo alleen kan selecteren vanaf 1km
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik heb het even gecheckt en kan inderdaad de Verkeersinfo optie gebruiken bij een schaal groter of gelijk aan 20km. Dat is wel vreemd, want bij aanschaf van het systeem kon ik dat op elke gewenste schaal. Ik heb de kaart nooit op 20km staan. Toch wel jammer.
BMW 525d Executive VDO Dayton MS5500, TMC 5010
Hide post links |
-
- Senior Member
JW: heb niet getest op 500 meter en kleinere schaal. Zo dichtbij een file kijk ik niet meer met de optie verkeersinfoEdit JW: En er is dus nog een variant zie ik. Riekus, die verkeersinfo alleen kan selecteren vanaf 1km
Maar ik zal 't nog een keer proberen als ik op de achterbumper van mijn voorganger dreig te rijden...
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo,
Dan is de situatie nu dat Frits en EvP alleen bij de "Verkeersinfo" kunnen komen als de schaal 20 km of groter is, Riekus en ondergetekende dat ook kunnen bij een kleine schaal.
De oorzaak moet zitten in de SW of het niet goed laden daarvan. Vandaar m'n eerder gedane suggestie om even terug te gaan naar de oudere (9.5) SW, die te testen en vervolgens de SR er overheen te zetten.
Daarbij is het wel interessant te weten welk "serienummer" de SR CD heeft, de mijne heeft 33897 en IFPI L621, te vinden op de binnenrand van de speelzijde.
Groet,
JW
Dan is de situatie nu dat Frits en EvP alleen bij de "Verkeersinfo" kunnen komen als de schaal 20 km of groter is, Riekus en ondergetekende dat ook kunnen bij een kleine schaal.
De oorzaak moet zitten in de SW of het niet goed laden daarvan. Vandaar m'n eerder gedane suggestie om even terug te gaan naar de oudere (9.5) SW, die te testen en vervolgens de SR er overheen te zetten.
Daarbij is het wel interessant te weten welk "serienummer" de SR CD heeft, de mijne heeft 33897 en IFPI L621, te vinden op de binnenrand van de speelzijde.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Vandaag even getest: verkeersinfo optie is voor mij benaderbaar bij IEDERE schaal waarop de kaart staat. Ook als er geen driehoekje op de kaart zelf staat (dus valt binnen de schaalwaarde) dan kan ik de optie selecteren. Ik kan dan GEEN verplaatsing doen naar BUITEN het zichtbare deel van de kaart, hetgeen overeenkomt met de info die JW daarover gaf.
Groet,
Riekus
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Moderator
JW en Riekus,
Dacht verschil te zien....
Jullie hebben nieuwere software versie.
Voetnoot Riekus: SW 9.57
Voetnoot JW: SW 9.5SR
Ik rijdt nog rond met de software die bij het systeem zat, te weten: MO5595, maar zie dat EvP ook de SR-versie heeft.
Gaat dus niet op wat ik dacht.
Mogelijk andere mensen op Forum die dit willen/kunnen checken en dan sw-versie vermelden.
Frits
Dacht verschil te zien....
Jullie hebben nieuwere software versie.
Voetnoot Riekus: SW 9.57
Voetnoot JW: SW 9.5SR
Ik rijdt nog rond met de software die bij het systeem zat, te weten: MO5595, maar zie dat EvP ook de SR-versie heeft.
Gaat dus niet op wat ik dacht.
Mogelijk andere mensen op Forum die dit willen/kunnen checken en dan sw-versie vermelden.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Frits, de SW MO5095SR is de SW9.57 (op CD stat mo5095sr maar als je 'm inspeelt en vervolgens de config. van het apparaat bekijkt dan staat er SW 9.57.....
Even deze toevoeging om verwarring te voorkomen !!
Groet,
Even deze toevoeging om verwarring te voorkomen !!
Groet,
Hide post links |
-
- Moderator
Dan nog een aanvulling van mijn kant.
Hoe zit het met de kaart en de keuze rijrichting.
Op schaal tot en met 10km kan ik kiezen uit noordelijk danwel rijrichting. Daarboven alleen maar noordelijk.
Hoe zit dat bij JW/Riekus ?
Zie op ander forum ook nog zoiets staan, daar gaan ze terug naar 9.4 -> fabrieksinstellingen -> dan weer 9.5 en weer fabrieksinstellingen. Zou iets kunnen zijn, daar JW het ook heeft over SW opnieuw inspelen.
Maar ja, dan moet ik die wel hebben....
Frits
Op schaal tot en met 10km kan ik kiezen uit noordelijk danwel rijrichting. Daarboven alleen maar noordelijk.
Zie op ander forum ook nog zoiets staan, daar gaan ze terug naar 9.4 -> fabrieksinstellingen -> dan weer 9.5 en weer fabrieksinstellingen. Zou iets kunnen zijn, daar JW het ook heeft over SW opnieuw inspelen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,ritselaar schreef:Dan nog een aanvulling van mijn kant.
1) Op schaal tot en met 10km kan ik kiezen uit noordelijk danwel rijrichting. Daarboven alleen maar noordelijk.
Zie op ander forum ook nog zoiets staan, daar gaan ze terug naar 9.4 -> fabrieksinstellingen -> dan weer 9.5 en weer fabrieksinstellingen. 2) Zou iets kunnen zijn, daar JW het ook heeft over SW opnieuw inspelen.
Frits
1) Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik zou het moeten proberen. Zelf rij ik altijd met de kaart in N-richting, dat doe ik bij het normale kaartlezen ook.
Ik herinner me wel iets dat het scrollen in rijrichting met de latere SW mogelijk werd met een zekere beperking als ik het goed heb. Woensdag moet ik even naar Zoetermeer, dan probeer ik het even uit.
2) Of je naar 9.1 of 9.4 terugmoet weet ik niet, wellicht is terug gaan naar 9.5 ook OK. SW 9.1 en 9.5 heb ik wel, 9.4 ontbreekt in m'n verzameling. Desgewenst kan ik je daarmee helpen.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
9.5 zit er nu in, die cd/dvd heb ik bij systeem gekregen, dus die zoek ik niet.
Eventueel iedereen met de cd's onder de arm naar de meeting ergens in juni, kunnen we daar wat proberen.
Lees je bevindingen wel mbt rijrichting.
Frits
Eventueel iedereen met de cd's onder de arm naar de meeting ergens in juni, kunnen we daar wat proberen.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Die zijn dat er t/m een schaal van 10km wel, en daarboven niet in rijrichting gescrolled kan worden.ritselaar schreef:9.5 zit er nu in, die cd/dvd heb ik bij systeem gekregen, dus die zoek ik niet.
Frits
En dat komt dus overeen met de ervaringen van anderen
Groet,
JW
P.S. Ik heb 'm gauw weer op noordelijke rijrichting gezet, ik raakte helemaal gedesorienteerd met die alsmaar draaiende kaart. Dan rij je van Utrecht naar Zoetermeer, en ga je op de kaart naar BOVEN, terwijl je weet dat je naar het westen rijdt.
Nederland gekanteld, soms zelfs op z'n kop, een gek gezicht hoor
Hide post links |
-
- Moderator
Oke,
dan zijn dei instellingen in de software gelijk.
Wat rijrichting betreft: bij kaart op grotere schaal is Noordelijk handig (qua orientatiegevoel en zoals je op een landkaart kijkt).
Echter bij schaal 100/200m is het toch ook wel handig om de rijrichting te handhaven, want op de kaart zie je de situtatie zoals je die ook voor je neus op de weg ziet, mits kaart een beetje actueel is
Ik gebruik deze schaal vooral in plaatsen van bestemming/vertrek en dan is het meestal onbekend terrein. Vooral als je veel links/rechtsaf moet. Heb dan meestal het gevoel dat ik altijd op de verkeerde baan sta (rechterbaan als je naar links moet, of op de linkerbaan, terwijl je via 2 rijbanen nog even moet verplaatsen, want het kruispunt/stoplicht komt er aan.
Frits
Wat rijrichting betreft: bij kaart op grotere schaal is Noordelijk handig (qua orientatiegevoel en zoals je op een landkaart kijkt).
Echter bij schaal 100/200m is het toch ook wel handig om de rijrichting te handhaven, want op de kaart zie je de situtatie zoals je die ook voor je neus op de weg ziet, mits kaart een beetje actueel is
Ik gebruik deze schaal vooral in plaatsen van bestemming/vertrek en dan is het meestal onbekend terrein. Vooral als je veel links/rechtsaf moet. Heb dan meestal het gevoel dat ik altijd op de verkeerde baan sta (rechterbaan als je naar links moet, of op de linkerbaan, terwijl je via 2 rijbanen nog even moet verplaatsen, want het kruispunt/stoplicht komt er aan.
Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik zal dat eens uitproberen en kijken of ik dat handig(er?) vind.ritselaar schreef:Oke,
Frits
Ik ben zo gewend aan het kaartlezen zonder de kaart te draaien (heel veel rally gereden, ook als co-pilot dus kaartlezer ) dat ik het nu heel gek vindt als een kaart niet N-Z vóór me ligt.
Maar een mens is nooit te oud om te leren, ik dus ook niet
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Hier nog even een aanvulling op de optie verkeersinformatie.
Zoals ik al schreef kon ik dat pas selecteren als ik een schaal van 20 km of meer op de kaart had.
Nu speelde ik van de week nog wat.
Wat blijkt: Als ik de kaart in noordelijke richting stel, ik al op de schaal van 100m verkeersinfo kan kiezen (uiteraard weinig zinvol, want het gebied is dan zo klein dat er maar weinig files in beeld komen).
Kortom bij mij:
Kaartrichting Noord - Kan altijd verkeersinfo kiezen
Kaartichting Rijrichting - Vnaf 20km kan ik kiezen.
JW, daar jij altijd rijdt met kaart op Noord, werkt het bij jou. Wat als jij de kaart op rijrichting zet ?
Frits de Laar
Zoals ik al schreef kon ik dat pas selecteren als ik een schaal van 20 km of meer op de kaart had.
Nu speelde ik van de week nog wat.
Wat blijkt: Als ik de kaart in noordelijke richting stel, ik al op de schaal van 100m verkeersinfo kan kiezen (uiteraard weinig zinvol, want het gebied is dan zo klein dat er maar weinig files in beeld komen).
Kortom bij mij:
Kaartrichting Noord - Kan altijd verkeersinfo kiezen
Kaartichting Rijrichting - Vnaf 20km kan ik kiezen.
JW, daar jij altijd rijdt met kaart op Noord, werkt het bij jou. Wat als jij de kaart op rijrichting zet ?
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Frits,
Dan is het raadsel dus opgelost Want jij kon wel de V-I zien met een schaal 20 km, en dat is dus als 'ie in N-richting staat.
Oftewel, de V-I is nooit te selecteren als je in rijrichting scrollt. En dat stopt bij een schaal van 20 km, dan schakelt 'ie automatisch om in Noordelijk.
Ik heb dat zojuist even bij mijn systeem gecheckt, en daar werkt het precies zó.
Groet,
JW
Dan is het raadsel dus opgelost Want jij kon wel de V-I zien met een schaal 20 km, en dat is dus als 'ie in N-richting staat.
Oftewel, de V-I is nooit te selecteren als je in rijrichting scrollt. En dat stopt bij een schaal van 20 km, dan schakelt 'ie automatisch om in Noordelijk.
Ik heb dat zojuist even bij mijn systeem gecheckt, en daar werkt het precies zó.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Vanmiddag gemerkt/getest: bij scrollen in rijrichting en schaal 10km krijg ik de optie verkeersinformatie in het info menu in dondere kleur en kan ik op het scherm de driehoekjes/rondjes e.a kaartsymbolen gebruikt in relatie tot verkeersinfo aanklikken.
Dus: altijd in stand "noord up' en vanaf schaal 10km in scrol rijrichting stand.
Groet,
Riekus
Dus: altijd in stand "noord up' en vanaf schaal 10km in scrol rijrichting stand.
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-