TMC bij gebruik prepaid concept en gratis preview

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Riekus
Senior Member

TMC bij gebruik prepaid concept en gratis preview

Bericht door Riekus »

Afgelopen dagen een vreemde constatering gedaan.

Bij het 'vrijschakelen' van kaarten in mij MS5500 (dus C-IQ systeem) voor Frankrijk (via de gratis preview) en voor Duitsland (via prepaid) wordt de TMC info NIET vrijgegeven. Er is ook geen mogelijkheid te kiezen voor een optie kaart+TMC of kaart en TMC los van elkaar.

Dit betekent voor mij dat de prepaid functie niet biedt wat ik er van verwacht. Heb dat ook doorgegeven aan C-IQ service center. Ik ga gewoon weer een kaart via het internet voor een dag/paar dagen vrij laten schakelen: dan is imeers de kaart altijd incl. TMC !!

Bericht had ik ook bij C-IQ kunnen plaatsen maar hier leek mij dit meer op zijn plek....

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het toch maar even verplaatst, want het gaat hier om de vrijschakeling van landen (+TMC) in de previewfunctie.

Het is toch vreemd dat dit niet kan. Zo kan je dus in feite nog niks proberen (natuurlijk wel begeleiding, maar geen dynamische begeleiding). Ben benieuwd wat VDO hiervan vindt (en of ze er wat aan gaan doen).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johandeleng
New Member
New Member

Bericht door johandeleng »

Ik heb nog niet gereden met preview of prepaid. (Dat ga ik komende week doen in Duitsland, eerst preview daarna prepaid)

Maar als ik bij mijn actieve producten kijk in het navigatiesysteem, staat er naast de vrijgeschakelde landen (benelux) ook losse items voor TMC en dat is een hele waslijst, inclusief landen die ik niet heb vrijgeschakeld. TMC is bij mij dus al standaard vrijgeschakeld voor (alle?) landen. Ik verwacht dus ook, wanneer ik een ander land ga vrijschakelen via preview of prepaid, dat ik dan gebruik kan maken van TMC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Vandaag in mijn nav systeem geconstateerd, nadat ik volgende week 2 dagen vrijgeschakeld heb voor Frankrijk, dat ik nu op die (2) dagen een hele lijst met TMC-landen vrij mee krijg.

Vragen aan Johandeleng:
1. heb jij het systeem onlangs aangeschaft en
2. gebruik jij het systeem met de kaarten 2005-1 en SW 9.57
3. heb jij onlangs een nieuw abo gesloten voor een langere tijdsspanne?

Ik kan mij namelijk van vorig jaar herinneren dat ik met prepaid gebruik wel TMC kreeg (duitsland). het zou dus kunnen zijn dat met de nieuwe sw inspelen en gebruik van de nieuwe kaarten (vanaf mid januari) de vrijschakeling voor TMC in de 'gratis' TMC landen is verdwenen uit mijn systeem.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator

Bericht door ritselaar »

Riekus,

Ik rij met 5955 software en 2005-01 Navteq. Aangeschaft en geactiveerd op 18-02-2005.

Bij mij in mijn C-IQ ook de hele rits landen met TMC actief. Heb wel gekozen voor limited Europa.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johandeleng
New Member
New Member

Het systeem is inderdaad onlangs aangeschaft. Het betreft een 4200RS, geleverd door de dealer bij een nieuwe auto. (24 maart)

Ik had gevraagd om 2jr benelux, maar de dealer is toch eigenwijs geweest en had europa unlimited gekozen.
Het systeem werd geleverd met tele-altas 2004/01 kaarten en dat het unlimited was, was ik al niet blij mee en dan helemaal niet met die oude kaarten. Ik heb de dealer dus gevraagd om de nieuwe 2005/01 kaarten te regelen. Dat is uiteindelijk gelukt en ik had vorige week een set nieuwe kaarten gekregen van ta en navteq. Ik moest C-IQ bellen om de 2004/01 kaarten in te laten nemen en de nieuwe te laten activeren. In het gesprek met de C-IQ medewerker vertelde ik dit verhaal en mocht ik gratis overstappen, ook al was het systeem ouder dan 14 dagen. Ik rij nu sinds een krappe 2 weken met 2jr navteq benelux (en flits later erbij gedaan), precies zoals ik het in gedachte had.
Maar waarom ik dit verhaal vertel is dat de aanwezigheid van TMC voor alle landen, wellicht te maken heeft dat er eerst unlimited europa op heeft gestaan. Ik zou even moeten kijken of er ook bij de andere landen met TMC een einddatum (2jr) staat. Ik dacht van wel en dat zou ook logisch moeten zijn, want europa zou compleet teruggenomen moeten zijn.

Welke software er precies op staat weet ik niet, maar ik heb de software geinstalleerd die met het setje kaarten van 2005/01 mee kwam.

Zodra ik terug ben (vrijdag) zal ik nog wel even laten weten of de TMC info van de andere landen ook een einddatum hebben. In dat geval zou jij ze ook moeten hebben, aangezien jij ook een limited abonnement hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

Duidelijk: beide voorgaande reacties leren dat activering van de abo vorm op de nieuwe 2005-1 kaart en SW heeft plaatsgevonden. Bovendien hebben jullie beiden een Europa vrijschakeling, daar waar ik al vanaf begin 2004 een 2 jarig Benelux abo heb.

Het lijkt erop dat je met prepaid en preview - als je geen abo Europa limited of unlimited hebt - op geen enkele wijze TMC kunt vrijschakelen...

Overigens, Johendeleng: jij stelt dat je volgende week prepaid gaat gebruiken
Ik heb nog niet gereden met preview of prepaid. (Dat ga ik komende week doen in Duitsland, eerst preview daarna prepaid)
. En jij hebt NU een limited Benelux abo, vergelijkbaar aan mijn situatie. De test die je deze week gaat doen is daarom van belang.... Ben benieuwd naar de uitkomst.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johandeleng
New Member
New Member

Ik ben weer terug uit Duitsland en kan bevestigen dat TMC in duitsland werkt in combinatie met prepaid navigatie. Preview heb ik helaas niet uit kunnen testen. De twee dagen preview bleek ik niet te hebben gekregen of te hebben behouden met de wissel van TA europa unlimited naar NavTeq benelux limited.

De TMC items in de lijst met actieve produkten hebben allemaal dezelfde einddatum als de benelux kaarten, dus wat dat betreft behoren ze bij het 2 jarig contract en zijn ze geen restant van de europa unlimited. Als je dus de 2005 kaarten hebt icm met een abonnement en je hebt niet de TMC items van de andere landen zou ik maar eens contact opnemen met c-iq.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “C-IQ zaken”