Ik heb via mijn baas een Blaupunkt Travelpilot DX-R70 gekregen (van een van mijn collega's geweest) en deze heb ik nu in mijn auto gezet, een Opel Astra G. Ik heb het systeem gewoon aangesloten met de bestaande standaard Opel bekabeling die allemaal pastte. Daarnaast heb ik de GPS antenne aangesloten en de antenne bovenop mijn dashbord geplakt.
Als ik een lange rit maak dan lijkt het systeem naar behoren te werken en word ik netjes naar mijn bestemming geleid. Echter als ik een kort ritje maak (binnen mijn eigen woonplaats bijvoorbeeld) dan raakt het systeem helemaal in de war en stuurt me allerlei verkeerde kanten op.
Uit de diverse onderwerpen in het forum heb ik de volgende "kennis" opgedaan;
* Er is GPS data nodig voor plaatsbepaling
>>> Het duurt lang voordat het systeem mijn lokatie bepaald, moet ik de GPS antenne in een bepaalde richting leggen? Hij ligt nu zo goed als horizontaal op mijn dashboard.
* Er is een snelheidspuls nodig
>>> Ik ben in het menu van de systeemtests mijn rijsnelheid tegen gekomen en die komt redelijk overeen met de km teller van mijn auto
* Achteruitrijpuls is nodig
>>> Hoe kan ik zien of de DX-R deze puls doorkrijgt?
* Calibreren
>>> Heb ik ook al diverse keren geprobeerd maar dit helpt niet.
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd heb gedaan met aansluiten, ik zou het namelijk niet weten???
Vast bedankt voor de assistentie!