Hallo
ik heb een (eerlijke!) 2e hands MS 4200 RS gekocht waar alleen een Europa CD (2003/1 NT EUROPE / Monochrome / CD4) van NAVTEQ bij zat. Geen software CD of andere CD's oid.
Nu heb ik hier rondgekeken, me geregistreerd bij C-IQ (da's volgens mij de eerste stap) en wil graag weten of ik:
1. een bedrijfssoftware cd MO4230/00 moet bestellen bij C-IQ
2. een nieuwe wegenkaarten CD moet bestellen (MCBNLMNT04/05 - Navteq 2004/05) of krijg ik een update op mijn bestaande cd?
alvast bedankt voor de moeite!
groeten,
Kenneth
Newbie
-
- New Member
-
- Senior Member
Hallo kenneth,
Het belangrijkste is te weten of een een zogenaamd "unlimited" contract hebt waarbij je éénmalig een vrijschakeling gekregen hebt dan wel dat je een regulier abonnement hebt. Dat zou moeten blijken uit de registratiegegevens.
Gezien het feit dat je alleen een 2003-1 CD hebt (overigens alleen de CD4 of heb je de hele set?) vermoed ik dat je een "unlimited" hebt, waarbij je geen updates krijgt. En dus moet je voor jezelf bepalen wat je wilt nu jij de eigenaar bent van de MS 4200RS. Over pro's en contra's van de beide contractvormen is al veel geschreven op dit forum, maar aanvullende vragen zijn uiteraard welkom.
Die MO 4230 is zinloos voor jouw C-IQ systeem, die hoort bij de oudere gewone 4200. Datzelfde geldt voor de genoemde CD, daar heb je niks aan.
Als je besluit tot een abonnement met beperkte tijdsduur krijg je gratis de nieuwe CD's.
En even vragen om de laatste SW update, want daarmee is o.a. de flitsinfo beschikbaar gekomen. En nog meer zaken, lees maar wat verder op het forum en bij C-IQ.
Welke SW versie heb je nu? Dat is te lezen bij "systeeminformatie" in het menu.
Groet,
JW
Het belangrijkste is te weten of een een zogenaamd "unlimited" contract hebt waarbij je éénmalig een vrijschakeling gekregen hebt dan wel dat je een regulier abonnement hebt. Dat zou moeten blijken uit de registratiegegevens.
Gezien het feit dat je alleen een 2003-1 CD hebt (overigens alleen de CD4 of heb je de hele set?) vermoed ik dat je een "unlimited" hebt, waarbij je geen updates krijgt. En dus moet je voor jezelf bepalen wat je wilt nu jij de eigenaar bent van de MS 4200RS. Over pro's en contra's van de beide contractvormen is al veel geschreven op dit forum, maar aanvullende vragen zijn uiteraard welkom.
Die MO 4230 is zinloos voor jouw C-IQ systeem, die hoort bij de oudere gewone 4200. Datzelfde geldt voor de genoemde CD, daar heb je niks aan.
Als je besluit tot een abonnement met beperkte tijdsduur krijg je gratis de nieuwe CD's.
En even vragen om de laatste SW update, want daarmee is o.a. de flitsinfo beschikbaar gekomen. En nog meer zaken, lees maar wat verder op het forum en bij C-IQ.
Welke SW versie heb je nu? Dat is te lezen bij "systeeminformatie" in het menu.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Bedankt
Hallo JW
bedankt voor de snelle reactie!
Ik heb het navigatiesysteem nog niet ingebouwd en kan niet het nog niet uitlezen dus de huidige SW versie kan ik je nog niet vertellen. Na het registeren op C-IQ zag ik dat ik CD/DVD versie MCD EUR 2004.02 TA zou meoten hebben. Vorige eigenaar gaf aan dat hij nooit iets heeft hoeven updaten of zoiets dergelijks dus ik ga er vanuit dat het een unlimited abonnement was. (ex lease...)
Kan ik als ik me heb geregistreerd bij C-IQ zien wat het abonnement was? Ik heb r niets van gezien.
Ik weet al wat ik wil; een limited Europa abonnement met flits info.
Is er nog verschil tussen de Europa + TMC / Tele Atlas en d eversie van NAVTEQ?
Als ik op Europa klik bij 'bestellen' bij C-IQ dan geeft ie alleen deze optie.
wederom, alvast bedankt!
groet
Kenneth
Ik heb het navigatiesysteem nog niet ingebouwd en kan niet het nog niet uitlezen dus de huidige SW versie kan ik je nog niet vertellen. Na het registeren op C-IQ zag ik dat ik CD/DVD versie MCD EUR 2004.02 TA zou meoten hebben. Vorige eigenaar gaf aan dat hij nooit iets heeft hoeven updaten of zoiets dergelijks dus ik ga er vanuit dat het een unlimited abonnement was. (ex lease...)
Kan ik als ik me heb geregistreerd bij C-IQ zien wat het abonnement was? Ik heb r niets van gezien.
wederom, alvast bedankt!
groet
Kenneth
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Bedankt
In die keuze kan ik me helemaal vinden, die heb ik ook gemaakt En ik heb 'm net verlengd voor twee jaar, dat Europa abo kost dan € 299,- oftewel € 149.50/jr. Daarnaast heb ik flitsinfo Benelux à € 29.99 voor twee jaar, maar ik overweeg om dat te wijzigen in een Europa flitsinfo voor twee jaar, dat kost dan € 89,- voor die twee jaar.KennethBeer schreef:Hallo JW
wederom, alvast bedankt!
groet
Kenneth
Of je een Navteq of een TeleAtlas abo zou moeten nemen is een moelijk te beantwoorden vraag. Mijn voorkeur is Navteq, maar er zijn ook andere opvattingen.
Enige tijd geleden is er een poll over geweest, lees die maar eens door.
Hoe het precies zit met de aan je Navi-ID gekoppeld abonnement zou je het beste even kunnen navragen bij het C-IQ centrum, 00800-99333333. Dan kun je gelijk bespreken wat je verder wilt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Re:Re:Bedankt
Hallo JW,
bedankt, duidelijke info, ook in de Poll. Ik ben er wel uit.
Mocht ik nog vragen hebben, dan meld ik me zeker weer !
gr. Kenneth
bedankt, duidelijke info, ook in de Poll. Ik ben er wel uit.
Mocht ik nog vragen hebben, dan meld ik me zeker weer !
gr. Kenneth
Hide post links |