Navteq - TeleAtlas

Compaqqer
New Member
New Member

Navteq - TeleAtlas

Bericht door Compaqqer »

Hallo allemaal,

Sinds kort hebben wij een Astra uit 2004 (.. wij 2de eigenaar .. ), zit standaard in dit model een navigatiesysteem van VDO Dayton namelijk type MS 4150 RS. Auto is nu iets meer dan een jaar oud, vorige eigenaar had limited benelux als pakket, deze is nu verlopen. Als ik nu kijk bij CIQ e.d. zie ik het verschil tussen Navteq en TeleAtlas niet echt.

Vraag: Wat zijn de grote verschillen tussen deze pakketten.
Vraag: Waarom zou ik wel voor Navteq kiezen en niet voor TeleAtlas en viceversa?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Met vriendelijke groet
Compaqqer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Het is lastig om "effe" het verschil tussen beide aan te geven. Er is al een topic over het verschil en wat de voorkeur heeft. Kijk maar eens hier: viewtopic.php?t=2171.

MIJN mening over beide is als volgt: Navteq is kwaliteit en TeleAtlas is kwantiteit. Nogmaals: dit is dus mijn mening...

Over het verschil in de pakketten: behalve dus het verschil in de aanbieders (Navteq of TeleAtlas) heeft het ene pakket een aantal landen die de ander niet heeft. Zo heeft Navteq op dit moment Slowakije en heeft TeleAtlas Polen. Volgens mij komt de rest overeen (als ik het goed heb). Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de dekking hetzelfde is.

Je moet dus kiezen uit 2 dingen: wil je perse 1 van de landen die slechts 1 aanbiedt (dan zit je dus aan diegene vast) of zijn die landen niet perse noodzakelijk (en dan kan je dus "vrij" kiezen tussen Navteq en TeleAtlas).

Mocht je nog vragen hebben over een en ander, zou je ze dan willen stellen in bovengenoemde topic? Mochten ze gaan over specifieke C-IQ zaken, dan kunnen ze natuurlijk in dit topic geplaatst worden.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Zo vind ik de kwaliteit van TeleAtlas beter dan die van Navteq, sowieso in Veenendaal, en mijn ervaring is dat TeleAtlas de nieuwe verkeerssituaties er eerder heeft opstaan dan Navteq (icm een MS5000).
Mijn Kenwood navigatie gebruikt Navteq en dat is helemaal hopeloos in Veenendaal.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”