Hoi,
Heb voor aanschaf enige tijd op deze site zitten lezen om wat info te verzamelen en mijn keuze te bepalen.
Ik heb inmiddels een MS 5000 systeem gekocht bestaande uit o.a. een PC5100, MM4900 display en een ML5000 losse speaker.
Daar ik een leek ben en via de zoekfunctie niet aan 'n bevredigend antwoord kom heb ik 'n paar vragen:
Wat is het verschil tussen een MM4900 en MM5000 display, MM4900 zou niet voor multimedia geschikt zijn en alleen 4:3. Is er verder nog verschil in beeldkwaliteit of iets dergelijke??
Stel ik schaf een ander display (bv MM5000) aan kan ik deze dan gewoon uitwisselen met mijn MM4900 of moet ik dan ook een nieuwe kabelset?
Doordat ik een ML5000 speaker erbij heb betekend dit dan dat de MM4900 geen geintegreerde speaker heeft of is de losse speaker extra, wat adviseren jullie wat is het beste om aan te sluiten? Welk display en de speaker extra aansluiten?
Hopende dat iemand een leek op gang wil helpen,
in afwachting van reacties,
Maxi
Advies gevraagd VDO MS5000
-
- Starting Member
-
- Normal Member
Het verschil in de schermen is idd 4:3 en een MM5000 doet 16:9 De MM5000 is dus groter. De MM4900 heeft geen ingebouwde speaker, de MM5000 wel. Een MM5000 kun je niet zomaar op de aansluiting van de MM4900 zetten. De MM4900 heeft een ronde stekker, als je achter op je PC5#000 kijkt zit daar een rechthoekige aansluiting. Daar komt dan de monitorkabel op, en eenzellfde stekker gaat in de MM5000. Vanwege dit verschil in aansluiting heeft de MM4900 geen mogelijkheden tot multimedia (DVD oid) en is alleen geschikt voor navigatie.
Als je nu al een MM4900 hebt, zou ik die gewoon aansluiten en kijken of je er tevreden mee bent. Tenzij je natuurlijk meteen multimedia mogelijkheden wilt, dan moet je wel een andere monitor nemen. Ongeacht of je een andere monitor aansluit zou ik iig de losse speaker laten zitten, die geeft beter geluid dan de ingebouwde speaker van de MM5000. Zelf heb ik een MM5510 (7inch scherm met betere speaker dan de MM5000) en bij deze monitor is het geluid niet altijd toereikend (vooral bij harde muziek en/of hoge snelheid).
Als je nu al een MM4900 hebt, zou ik die gewoon aansluiten en kijken of je er tevreden mee bent. Tenzij je natuurlijk meteen multimedia mogelijkheden wilt, dan moet je wel een andere monitor nemen. Ongeacht of je een andere monitor aansluit zou ik iig de losse speaker laten zitten, die geeft beter geluid dan de ingebouwde speaker van de MM5000. Zelf heb ik een MM5510 (7inch scherm met betere speaker dan de MM5000) en bij deze monitor is het geluid niet altijd toereikend (vooral bij harde muziek en/of hoge snelheid).
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Hoi,
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Blijft er nog een vraag over:
Ik heb er een gps-antenne bij ontvangen waar het metalen plaatje aan de onderzijde weg is (zit klittenband).
Is deze antenne nu nog bruikbaar???
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Blijft er nog een vraag over:
Ik heb er een gps-antenne bij ontvangen waar het metalen plaatje aan de onderzijde weg is (zit klittenband).
Is deze antenne nu nog bruikbaar???
Hide post links |
-
- Senior Member
re antenne
hallo
maakt voor het ontvangst van de antenne niet uit
is montage plaat
laurens
is montage plaat
laurens
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: re antenne
Dat zou ik niet zó durven stellen.laurens schreef:hallo
is montage plaat
laurens
Die metalen plaat doet ook dienst als reflector, de binnenkomende GPS signalen worden daardoor beter opgevangen. Als de antenne zonder plaat goed gemonteerd wordt, op een gunstige plek met voldoende uitzicht op de sat's en geen warmtewerend glas er boven, is het in vele gevallen OK.
Echter, als die ontvangst condities wat slechter zijn, maakt de metalen plaat wel degelijk uit. Eventueel maak je zelf een metalen plaatje er onder.
Gewoon uitproberen zou ik zeggen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Starting Member
Bedankt voor de snelle reacties.
Ik begrijp dat de beste ontvangst met metalen plaatje is, zal dan ook zelf plaatje maken.
Ik begrijp dat de beste ontvangst met metalen plaatje is, zal dan ook zelf plaatje maken.
Hide post links |
-
- Senior Member
In mijn eppace heb ik de GPS antenne in het 'vrije' gedeelte (het stuk rondom de achteruitkijkspiegel dat vrijgehouden is van metaallaagje (zonwerend) ivm mogelijke plaatsing transponders ivm rekeningrijden/tolheffing e.d.) geplaatst. Eerst met het metalen plaatje maar, nadat de voorruit vervangen moest worden vanwege een grote barst, nu zonder (plaatje is blijbaar bij Autotaalglas 'verdampt). het aantal satellieten dat gevonden wordt is niet minder geworden. Heb nog steeds bijna altijd meer dan 5 satellieten.
Ik zou dus eerst gaan testen voordat je een plaatje zelf gaat maken....
Groet,
Riekus
Ik zou dus eerst gaan testen voordat je een plaatje zelf gaat maken....
Groet,
Riekus
Hide post links |
-
- Senior Member
re
hallo
rijdt op mijn motorfiets met carin 520 systeem
ook met antenne zonder plaatje
( antenne weg gewerk in een Zijtas van dik leer ontvangst komt er goed door heen)
inderdaat altijd goed ontvangst.
maar als je door dat plaatje 1 sateliet al meer zou ontvangen gemiddeld
zou ik hem er ook op maken.
rijdt op mijn motorfiets met carin 520 systeem
ook met antenne zonder plaatje
( antenne weg gewerk in een Zijtas van dik leer ontvangst komt er goed door heen)
inderdaat altijd goed ontvangst.
maar als je door dat plaatje 1 sateliet al meer zou ontvangen gemiddeld
zou ik hem er ook op maken.
Hide post links |
-
- Senior Member
Zoals JW al schreef is het meegeleverde plaatje een zgn "ground plane" en uitsluiten benodigd als er zich direcht onder de antenne geen metalen oppervlakte bevindt. Er is geen enkel bezwaar tegen het extra monteren van een metalen plaatje.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
Nogmaals bedankt voor de reacties, dat is hulp waar een beginneling wat aan heeft.
Toch besloten een MM5000 monitor met kabel te kopen.
Voordat ik de MM4900 met monitor kabel van de hand doe zou ik eerst willen weten op welke VDO systemen deze monitor werkt. Via de info rubriek is dit niet te achterhalen, weet dit soms iemand??
Toch besloten een MM5000 monitor met kabel te kopen.
Voordat ik de MM4900 met monitor kabel van de hand doe zou ik eerst willen weten op welke VDO systemen deze monitor werkt. Via de info rubriek is dit niet te achterhalen, weet dit soms iemand??
Hide post links |
-
- Normal Member
De MM4900 past in ieder geval op de PC5000 en op de PC5100 (uiteraard wel met de juiste kabel). Volgens mij past de MM4900 niet op de nieuwere type computers (PC5400 en PC5500) maar dat weet ik niet zeker.
ms5400 (PC5400 + MM5400) + MT5011
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004