Pulsdraad

roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Pulsdraad

Bericht door roffel »

Ik ben al enige tijd bezig mijn navigatie aan te sluiten in een volvo850 2.5i gle uit 1994 het gaat hier om een phillips carin.
Het probleem is dat ik wel een pulssignaal krijg maar die gaat in de min en volgens mij moet dat een plus zijn.
Bij een snelheid van 100 km per uur lees ik uit -175.
Doordat hij in de min gaat reageerd de sateliet ook anders ziet mij op een andere locatie als waar ik mij eigenlijk ben
Heeft dit met elkaar te maken en wie weet hier een oplossing voor.
Heb al diverse pulssignalen van de auto geprobeerd zonder resultaat.
Ook bij de dealer krijg ik geen antwoord.
Is er iemand bekend met dit probleem zou ik dat graag horen. :roll: :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
trennen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2003 23:44

Bericht door trennen »

Hallo Roffel,

Had zoiets al eens eerder geleden op deze site. Heb even gebruik gemaakt van de zoekfunctie, kijk eens naar deze link: viewtopic.php?t=1294&highlight=puls+negatief. Volgens mij gaat dat over hetzelfde probleem.

Groetjes,

trennen
VDO MS3200, NT 2005/06, Flits info

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo

wat trennen meld lijkt mijn okee
heb je wel je achter uitrijsignaal aangesloten ?

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Bericht door roffel »

Ja ik heb ook dat sinaal aangesloten maar nu kijk ik net bij instellingen en bij meldingen lees ik HW PROBLEEM en in het progamma iq zetten lukt het mij niet om ext 2 low te krijgen die blijft in high staan.
Ik weet het niet meer :roll: :twisted: :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

ext 2 hoef je niet te verzeten

gaat om de ""richting act ""high of low
de rest laten staan.

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Was het niet zo dat je die alleen kon verzetten als de auto in z'n achteruit stond (dus met het achteruit-signaal bekrachtigd?)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Bericht door roffel »

Ik denk toch dat het aan het pulssignaal ligt doordat hij in de min gaat terwijl met achteruitrijden gewoon een plussingaalis in de plus word gegeven.
Dus de computer maakt een verkeerde berekening waardoor hij mij op een andere locatie ziet.
Heb nog op een duitse site gekeken waar de pulsdraden zouden moeten zitten en daar vondt ik er nog 1 die ik nog zou kunnen proberen anders zou ik het niet meer weten.
Weet iemand toevallig ook wat er wordt bedoeld met foutmelding HW-1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Roffel,

-Een HW-1 fout kan zomaar optreden, bijv. als er een keer een vuiltje of wat condens op je CD zit. Helemaal niks van aantrekken dus :wink:
-Ext 1 en 2 zijn voor jou niet van belang, ook niks van aantrekken dus.
-Puls moet je inderdaad wel wat aan doen, zonder een goede puls werkt je Carin nooit goed.
-Een min voor de puls kun je oplossen zoals Laurens en Higgy al schrijven: Achteruit aansluiten en dan met ingeschakelde achteruit de richting op high zetten. Dat kan dus alleen als er op dat moment spanning op staat.

Hoe is het verder gesteld met de satelliet ontvangst, hoeveel zijn dat er?
En welke versie besturings-SW heb je in je systeem, en welke kaart?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Bericht door roffel »

Ik had de achteruit al aangesloten en de rijrichting staat al die tijd al in high.
Satelieten gemiddeld tussen de 5 en 7 dus ik kan wel volgen op het scherm.
Maar doordat ik een negatieve puls uitlees denk ik dat de computer mij op een andere locatie ziet.
Satelieten zie ik na ongeveer een minuut of 5.
Software weet ik niet hoe kan je dat zien. :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

roffel schreef:Ik had de achteruit al aangesloten en de rijrichting staat al die tijd al in high.
Satelieten gemiddeld tussen de 5 en 7 dus ik kan wel volgen op het scherm.
Maar doordat ik een negatieve puls uitlees denk ik dat de computer mij op een andere locatie ziet.
Satelieten zie ik na ongeveer een minuut of 5.
Software weet ik niet hoe kan je dat zien. :shock:
Staat die in high bij ingeschakelde achteruit?
Software kun je zien bij de systeeminstellingen. Overigens, over welk Carin systeem heb je het in jouw geval?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Bericht door roffel »

Ja die staat in high en ik krijg ze niet naat low wat ik ook probeer .
Heb nog geen tijd gehad om te kijken naar de software.
Ik weet alleen dat hij van junie 1999 is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

puls

Bericht door roffel »

Nog even een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roffel
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 apr 2005 17:39

Bericht door roffel »

Het systeem werkt weer heb eindelijk de goeie pulsdraad gevonden hij moet zich alleen nog wel scherpstellen.
Inieder geval bedankt voor jullie advies en meedenken. :P :lol: 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pulsdraad
    door ReneterH » 21 nov 2017 18:35 » in Subaru
    Reacties: 1
    Weergaves: 382
  • Pulsdraad Grand Punto 1.3 M-Jet diesel
    door puijke » 10 jan 2015 00:20 » in Fiat
    Reacties: 3
    Weergaves: 889
  • pulsdraad Daihatsu Cuore bj 2012
    door Harry Maas » 28 feb 2016 14:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”