TMC tabel zelf aanbieden aan je navigatie unit

pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

TMC tabel zelf aanbieden aan je navigatie unit

Bericht door pwvandeursen »

Allen,

Ik ben een beetje wezen rond zoeken en ben benieuwd of er een aatal onder jullie ook dezelfde interesse hebben.

Volgens mij moet het mogelijk zijn aan de TMC input van de vdo unit zelf een table aan te bieden. Als dat mogelijk is kan een ieder zelf POI toevoegen aan de vdo systemen. Ik ben er nog niet uit hoe dit moet, maar denk dat dat wel een hele mooie optie zou kunnen zijn voor alle navigatie sytemen. Weet iemand toevallig hoe TMC in de navigatie systemen werkt? wat voor tabelen er zijn en hoe het aangeleverd moet worden? Ik ga de komende tijd wat proberen. Alle hulp is welkom. Ook als jullie me naar bepaalde sites zouden kunnen sturen zou mooi zijn. Volgend estap wordt dat een complete POi lijst te gaan samen stellen met daarin alles wat je je maar kunt voorstellen (eigenlijk zoals dat nu gebeurt op de systemen die op je PDA draaien) waarschijnlijk moet er ook wat hardware geknutselt worden, maar ik ga beginnen met een Laptop. We zien wel waar het eindigt.

Heeft iemand al een keer zoiets geprobeert, of geeft nu al iemand aan dat het eenhopeloos verhaal is en dat ik er geen tijd in moet steken.

Ik hoor het graag

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Patrick,

Hobbyen is leuk, en op zich is het idee om zoiets te fabrieken zeker interessant. Met een PDA-achtig systeem met daarbij gebruikelijke besturings-SW zal dat ook wel mogelijk zijn.

Bij de vast ingebouwde navigatie systemen ligt dat echter anders. Dat zijn geen "Windows-achtige" platforms, maar ze hebben een eigen hardware configuratie en een volstrekt eigen besturingssysteem. En daarover beschikken we nu eenmaal niet, en als we het al zouden hebben, wie heeft dan de benodigde hardware en de kennis om dat te programmeren?
Je schrijft dit in het VDO gedeelte, daarvan weet ik toevallig dat het besturingssysteem OS9 heet. Weet jij wat dat is?

Conclusie: helaas, vergeet het maar. Het zal je niet lukken om zelf wat te fabrieken :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member

re

Bericht door laurens »

Hallo

had vroeger os 2 of 3 op mijn computer staan
is gewoon een bestuuringssysteem

vindt je nu nog op Mac computers en apple computers

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: re

Bericht door JW »

laurens schreef:Hallo

had vroeger os 2 of 3 op mijn computer staan
is gewoon een bestuuringssysteem

vindt je nu nog op Mac computers en apple computers

laurens
Er zijn ongetwijfeld meer OS'en, dat staat tenslotte voor Operating System. Ook IBM had zoiets, en zelfs MicroSoft heeft iets dergelijks gehad.
Maar ook OS9 :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member

Bericht door pwvandeursen »

Macintosh zit tegenwoordig al op OS10.

Uiteindelijk maakt het niet uit op wat voor platform de TMC geschreven is. Het gaat er om wat voor digitaal signaal er aangeboden wordt aan de TMC unit. Als ik dat weet en weet wat voor tabel de TMC standaard mee werkt, moet er wel iets te fabriceren zijn. vanaf daar zien we wel weer. Ik houd jullie in iedergeval op de hoogte

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

pwvandeursen schreef:Macintosh zit tegenwoordig al op OS10.

Uiteindelijk maakt het niet uit op wat voor platform de TMC geschreven is. Het gaat er om wat voor digitaal signaal er aangeboden wordt aan de TMC unit. Als ik dat weet en weet wat voor tabel de TMC standaard mee werkt, moet er wel iets te fabriceren zijn. vanaf daar zien we wel weer. Ik houd jullie in iedergeval op de hoogte

Patrick
Dat klopt, maar vervolgens wil jij het als input aanbieden aan je VDO unit. En dus zul je moeten weten hoe die daar mee omspringt.
Er zit immers een vertaalslag tussen de TMC info zoals aangeboden op de hulpdraaggolf van de zender en de wijze waarop de Navi dit toepast. Vandaar ook dat je geen Blaupunkt TMC box als input kunt gebruiken voor een VDO unit, om maar een voorbeeld te noemen.

Overigens, even een correctie mijnerzijds. OS9 is het bij Philips/VDO gebruikte systeem met bijbehorende programmeertaal waarop de kaarten voor hun Navi's geproduceerd worden. Hoe het operatingsysteem heet waarop de Navi-computers zelf draaien weet ik niet.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht