Iemand enig idee waar je de aansluiting op klem 15 kan maken? In de zekeringenkast heb ik de boel doorgemeten, maar alles wordt onderbroken tijdens het starten.
Kan het uberhaubt kwaad om bij een pc 5100 de paarse draad wel op een contact onderbroken draad aan te sluiten?
Groet
Leo
Klem 15 Tucson
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 sep 2004 14:31
-
- Average Member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06 nov 2004 19:51
Hallo Leo,
vind de computer niet echt fijn.
Contact gaat aan, computer begint op te starten en vervolgens valt de spanning weg door het starten van de motor.
Vervolgens begint de computer weer opnieuw op te starten.
In mijn vorige auto hadden ze bij het inbouwcenter de computer op deze manier aangesloten.
Heel vaak deed de PC5100 het vervolgens niet, het rode lampje stond dan te knipperen.
Moest dan de motor uitzetten en opnieuw starten.
Is dus niet de bedoeling.
Er moet een draad zijn waar permanent spanning op staat, ook tijdens het starten.
Heb zelf in de auto een schakelaar via een relais gemaakt.
Gaat de boel nooit uit tijdens starten, tanken even de motor uit etc.
Gr. Eddie.
vind de computer niet echt fijn.
Contact gaat aan, computer begint op te starten en vervolgens valt de spanning weg door het starten van de motor.
Vervolgens begint de computer weer opnieuw op te starten.
In mijn vorige auto hadden ze bij het inbouwcenter de computer op deze manier aangesloten.
Heel vaak deed de PC5100 het vervolgens niet, het rode lampje stond dan te knipperen.
Moest dan de motor uitzetten en opnieuw starten.
Is dus niet de bedoeling.
Er moet een draad zijn waar permanent spanning op staat, ook tijdens het starten.
Heb zelf in de auto een schakelaar via een relais gemaakt.
Gaat de boel nooit uit tijdens starten, tanken even de motor uit etc.
Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Uiteraard is er zo'n draad, immers tijdens het starten moet de ontsteking het wel doenEDDIE schreef:Hallo Leo,
vind de computer niet echt fijn.
Contact gaat aan, computer begint op te starten en vervolgens valt de spanning weg door het starten van de motor.
Vervolgens begint de computer weer opnieuw op te starten.
In mijn vorige auto hadden ze bij het inbouwcenter de computer op deze manier aangesloten.
Heel vaak deed de PC5100 het vervolgens niet, het rode lampje stond dan te knipperen.
Moest dan de motor uitzetten en opnieuw starten.
Is dus niet de bedoeling.
Er moet een draad zijn waar permanent spanning op staat, ook tijdens het starten.
Heb zelf in de auto een schakelaar via een relais gemaakt.
Gaat de boel nooit uit tijdens starten, tanken even de motor uit etc.
Gr. Eddie.
En inderdaad, het is van belang die spanning niet te onderbreken, zie /viewtopic.php?t=906
Daar zijn ook de alternatieve oplossingen gegeven.
Op dit forum is een topic /viewtopic.php?t=1972&highlight=bosch waarin daarover gesproken wordt, daarin wordt ook een Bosch tijdvertragingsrelais vermeld.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06 sep 2004 14:31
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3777