Info bij de flitsinfo

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Toho_NL
Moderator
Moderator

Info bij de flitsinfo

Bericht door Toho_NL »

Hoi allemaal,

Ik heb iets nieuws ontdekt op mijn navi. Ik weet niet of anderen dit al eerder hebben opgemerkt, maar ik heb dit nog niet eerder opgemerkt (hoewel het wel altijd zo was). Als je namelijk een flitsinfo melding krijgt kun je op "Info" klikken en dan krijg je een schermpje waarop je een plaatje ziet met de maximum snelheid / verkeerslichtcontrole (een andere dan die je normaal ziet). Ook moet je hier de historie kunnen zien (dit werkt echter niet bij mij....). Iemand die meer weet van dit menu'tje (en wat je er aan hebt???)? En werkt bij iemand de historiefunctie (en waar dient die voor)?

Als laatste wilde ik nog vragen of iemand weleens andere info gekregen heeft dan flitsinfo. Volgens de handleiding krijg je ook meldingen bij kleuterscholen enzo (wordt als voorbeeld genoemd). Ik heb echter nog nooit een andere melding gehad dan de flistinfo. Iemand andere ervaringen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Re: Info bij de flitsinfo

Bericht door Gene »

Toho_NL schreef: En werkt bij iemand de historiefunctie (en waar dient die voor)?

Als laatste wilde ik nog vragen of iemand weleens andere info gekregen heeft dan flitsinfo. Volgens de handleiding krijg je ook meldingen bij kleuterscholen enzo (wordt als voorbeeld genoemd). Ik heb echter nog nooit een andere melding gehad dan de flistinfo. Iemand andere ervaringen?

Groetjes,

Toho_NL.
Aan deze kant werkt de historie ook niet, ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen. En de melding bij kleuterscholen ?????? misschien wel als er een permanente flitspaal staat. Maar even serieus.

Ik zal het morgen eens uitproberen.... er zijn hier in de omgeving wel een aantal van dergelijke scholen te vinden.

[offtopic] Ik hoop niet dat er door het systeem onderscheid gemaakt wordt in religie. bv. Katholieke scholen wel, openbare scholen niet. Dan wordt het wat problematisch. :wink: :wink: [/eindoftopic]

Je hoort hier nog van.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

ik heb wel gemerkt dat met 'infopunten' aangezet ik nu ook meldingen krijg van bezienswaardigheden.... In utrecht op de waterlinieweg rijdend krijg je de melding 'rietveld schroder huis' en ik heb dit vaker gezien maar weet niet meer waar.....

Is ook geen kleuterschool maar toch: infopunten aanklikken geeft NIET alleen maar flits- en roodlichtcamerapalen.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Kijk, dat is nog eens interessant. Ik heb zoiets verder nog nooit meegemaakt. Zijn er nog andere mensen die dit soort meldingen krijgen van bezienswaardigheden ofzo? Ik ben naar Frankrijk op vakantie geweest (en daar staan veel van die bruine borden met bezienswaardigheden), maar heb daar geen meldingen van dien aard gekregen.

Ik denk ook dat het te maken heeft met het feit dat die scholen enzo wel gecodeerd moeten worden als infopunt. Wie doet zoiets? Nemen Navteq en TeleAtlas ze op (Navteq heeft geen scholen in de database staan volgens mij, TeleAtlas weet ik niet) of doet VDO Dayton dat?

Ik denk dat die historiefunctie aan zou moeten geven welke infopunten je gepasseerd bent ofzo. Misschien dat deze functie in de huidige software nog niet goed werkt, maar dat dit nog moet komen ofzo??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Even nog wat betreft de historie. Als je onder het menu C-IQ even zoekt, kun je de helpassistent activeren. Als je dat doet zie je dat bij bv info na flitsinformatie de optie historie te selecteren is. Daar staat dan alleen Helpassistentie.

Wilde ik even melden.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Riekus schreef:ik heb wel gemerkt dat met 'infopunten' aangezet ik nu ook meldingen krijg van bezienswaardigheden.... In utrecht op de waterlinieweg rijdend krijg je de melding 'rietveld schroder huis' en ik heb dit vaker gezien maar weet niet meer waar.....

Is ook geen kleuterschool maar toch: infopunten aanklikken geeft NIET alleen maar flits- en roodlichtcamerapalen.

Groet,
Riekus
Die heb ik ook gehad. Ik schrijf met opzet gehad, want nu krijg ik die niet meer.
Bij mijn weten niks mis met m'n systeem overigens, die info punten zitten als ik het goed heb niet bij de normale POI's maar in de content die je extra vrij kunt schakelen, met name de "Merian scout Premium". Die had ik een tijdje op proef vrijgeschakeld, nu niet meer. En sindsdien krijg ik het Rietveld-Schröder huis niet meer als pop-up.
Vandaar: gehad :wink:

Zie ook pagina 13 van "C-IQ onderweg in Europa"

Ik neem aan dat Riekus dit kan bevestigen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member

Bericht door Riekus »

ik heb de melding onlangs nog gezien maar heb de Merian Scout nog steeds wel vrijgeschakeld. Kan het niet even testen door tijdelijk uit te schakelen helaas....

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Ik heb dit verder niet vrijgeschakeld en ontvang ook die meldingen niet. Dat zou dus betekenen dat bijvoorbeeld Merian Scout de infopunten erop zet (en dus niet Navteq en TeleAtlas). Lijkt me ook wel handig als zij dat ook zouden doen, want dan krijg je vaker zo'n melding (niet dat ik nou zit te wachten op allerlei bezienswaardigheden, maar wel op bijvoorbeeld gevaarlijke verkeerssituaties (zoals bij scholen)).

Maar waarvoor die historiefunctie nou is (en wat je er aan hebt)...

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen TMC info
    door Freddy11 » 24 sep 2016 18:14 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 569